@lfa Skrevet 15. desember 2004 #1 Skrevet 15. desember 2004 Etter å ha reinstallert XP, får jeg ikke installert DirectX 9.0 c, men er "stuck" med 9.0 b og det får jeg ikke spilt Sims med. :evil: (Spillet har virket tidligere med samme OS, samme skjermkort osv.) Hva pokker kan jeg gjøre? Vil spille Sims igjen!!!
Gjest TheViking Skrevet 15. desember 2004 #2 Skrevet 15. desember 2004 Det skal ikke være noe problem i det hele tatt. Spesielt etter at du har reinstallert (noe alle burde gjøre en gang i ny og ne). Du må fortelle hva som skjer/hva som er feil.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Gjentar meg selv mange ganger, nå men jeg tror nok en gang du må installere riktig skjermkortdriver. Ikke alle skjermkort støtter directx 9, og hvis du har en standard "out-of-the-box" driver fra windows fungerer nok ikke DirectX.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. desember 2004 #4 Skrevet 15. desember 2004 Gjentar meg selv mange ganger' date=' nå men jeg tror nok en gang du må installere riktig skjermkortdriver. Ikke alle skjermkort støtter directx 9, og hvis du har en standard "out-of-the-box" driver fra windows fungerer nok ikke DirectX.[/quote'] Meg ja.
@lfa Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2004 Har riktig driver til skjermkortet og spillet er kjøpt og ikke warez. ... og alt sammen virket helt fint før jeg installerte på nytt... Får feilmelding når jeg starter Sims (prøver å starte): "Failed to initialize Direct 3D. Please make sure DirectX 9.0c has been installed on this system. The application will now terminate" Når jeg kjører DXDIAG, finner jeg heller ingen feil... Har forsøkt å installere 9.0c både fra Sims-cd'en og fra Microsoft.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. desember 2004 #6 Skrevet 15. desember 2004 Spør igjen for sikkerhets skyld. Du har selv installert drivere fra produsenten av skjermkortet?
Gjest TheViking Skrevet 15. desember 2004 #7 Skrevet 15. desember 2004 Og - du skal installere DirectX og deretter skjermdrivere. Prøv å avinstallere DirectX. Problemet er bare at hvis man først har installert drivere i windows..... ikke lett å fjerne igjen.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. desember 2004 #8 Skrevet 15. desember 2004 Og - du skal installere DirectX og deretter skjermdrivere. Problemet er bare at hvis man først har installert drivere i windows..... ikke lett å fjerne igjen. Hvis man trenger støtte i skjermkortet for å installere Directx må man nesten installere driveren til skjermkortet først. Noe spesielt vanskelig å oppdatere drivere i windows er det vel ikke. Ofte kommer drivere i .exe-filer som bare er å dobbeltklikke.
@lfa Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2004 Fikk fikset det likevel. Gikk i orden etter at jeg installerte SP2. Men merkelig at det ikke gikk uten, da... :klø: Og, ja jeg hadde installert driver til skjermkortet. Fra produsenten. Ikke windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå