AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Er det noen her som opplever at noen familiemedlemmer tar veldig mye bilder og filmer barna dine hver gang de sees (rundt en gang i uka)? Og når de er bortreist eller ikke på besøk nærmest forventer at man skal sende dem videoer, snapchats som de screenshotter bilder osv daglig? Jeg liker ikke tanken på at det befinner seg tusenvis av bilder fra hele livet til mine barn på andres telefoner og pc-er rundtom. Disse samme familiemedlemmene sender videre bildene til sine venner og familiemedlemmer. De har fått beskjed om å ikke legge på facebook og instagram men vet ikke hvilke andre sosiale medier og kanaler de benytter. Dette er jo veldig nytt. i gamle dager med vanlige bilder kan jeg ikke se for meg at familie fikk daglig med fremkalte bilder og samlet det opp hjemme og delte ut i hytt og gevær. Synes dette er litt ubehagelig etterhvert, overreagerer jeg eller hva gjør dere andre i 2017? Anonymkode: c0bfc...aad 2
Honey Dew Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 (endret) Da hadde jeg latt være å sende dem bilder og jeg hadde hvertfall blokkert dem fra å sende meg pm på facebook. Siden de ikke vil godta et nei, hadde jeg rapportert dem til fb for deling av bilder av barn Endret 17. mars 2017 av Honey Dew 2
Gjest Magnifiq Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Hvem er det snakk om da? Er det besteforeldre kunne det ikke falt meg inn å nekte de å ta bilder av barnebarna.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 4 timer siden, Magnifiq skrev: Hvem er det snakk om da? Er det besteforeldre kunne det ikke falt meg inn å nekte de å ta bilder av barnebarna. Det er personer i familien. Så du synes det er greit at det ligger titusenvis av bilder og filmer av barna dine på mobiler og pcer rundtom som uvisst antall andre mennesker får tilsendt også? Og at du føler press om å sende bilder daglig hvis de ikke får filmet selv? Jeg synes det er en uting å gå rundt med mobilkameraet oppi ansiktet på små barn også. Ville du likt det selv? Anonymkode: c0bfc...aad 3
Gjest Magnifiq Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Ja, jeg syns det er greit at besteforeldre og tanter/onkler har haugevis av bilder av ungene ja. Og om de deler de med noen venner ser jeg ikke noe problem med nei.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 Hva med å faktisk ta opp saken med dem det gjelder? Fortelle hvorfor du syns det er et problem (blir for mye fokus på fotografering, uvettig deling, masete?) Besteforeldregenerasjonen har ikke nødvendigvis den samme forståelsen for internett og sosiale medier som deg. Anonymkode: c8b26...c22 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 At de tar bilder og har det på kamera eller mobilen er vel Ok men synes ikke noe om og legge det ut på nett. Er barna noe større må de kunne spørre de først om lov. Jeg har ei datter på 13 år og jeg får ikke lov til og legge ut ett eneste bilde av henne på nett. Og dette må jeg akseptere Anonymkode: 9c972...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å faktisk ta opp saken med dem det gjelder? Fortelle hvorfor du syns det er et problem (blir for mye fokus på fotografering, uvettig deling, masete?) Besteforeldregenerasjonen har ikke nødvendigvis den samme forståelsen for internett og sosiale medier som deg. Anonymkode: c8b26...c22 Jeg tok det opp ganske tidlig og har sagt det igjen flere ganger, men det blir egentlig ikke respektert. Internett og sosiale medier er jo nytt for alle, det er ikke mange barn som har sagt hvordan det føles å være dokumentert på internett og bli filmet og fotografert så mye som barn blir i dag. Synes det er greit å vente til barna blir store nok til å ha en forståelse og mening om det før man legger ut noe. Det er også mange bilder som misbrukes på nett, og jeg har ikke oversikt over hvem disse tusenvis av bildene blir sendt til. Hva om det finnes syke mennesker som følger barnet mitt sitt liv og vet alt uten at jeg vet om det? Anonymkode: c0bfc...aad
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 Ja det va are tier før, den gong ei Anonymkode: 7ce49...d4e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 Har en i "familien" som tar mye bilder av oss og alt annet rart når vi omgås. En stor uting og kjenner jeg blir oppgitt. Har sagt klart i fra til vedkommende at hen ikke får lov å legge ut bilder av meg eller ungene på sosiale medier. Anonymkode: 8943c...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå