Gå til innhold

Hvordan finne intervjupersoner til masteroppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

For tiden skriver jeg en masteroppgave om online tillit og personlige finansielle tjenester. I den anledning skal jeg gjennomføre et intervju og en brukertest om hvordan online tillit oppfattes og hvordan den kan styrkes. Jeg trenger derfor hjelp fra personer som:

• har/skal få huslån

• har interesse for å enkelt kunne forbedre egen økonomi.

Har dere noen forslag til hvordan jeg kan finne aktuelle intervjupersoner? 

Endret av masterstudenten
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er rapportert. 

Anonymkode: 7c8d0...33d

Skrevet

Legg ut spørsmål om dette på Facebook, kanskje? Heng opp lapp på butikken, ha en annonse på finn (hvor deltakere kanskje får flaxlodd eller noe hvis du ikke får til å rekruttere uten "premie") ... Veldig mange muligheter. Jeg skrev om et helt annet tema, men for meg holdt det med "lik og del" på Facebook, så fikk jeg flere informanter enn jeg hadde bruk for - og de var ikke fra min egen vennekrets, folk hadde delt i grupper osv. 

Skjønner ikke hvorfor du er rapportert, dette var da et ordentlig spørsmål? 

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Ta kontakt med studiesteder eller snakk med ulike banker? 

Og som nevnt, så kan du poste på facebook, finn ulike grupper som kanskje har interessefelt som kan samsvare. Det finnes sikkert husbyggerforum osv osv. 

Lykke til.

Og for alle del, hvorfor ble innlegget rapportert???? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Coolaid skrev:

kke til.

Og for alle del, hvorfor ble innlegget rapportert???? 

Fordi ts i sitt opprinnelige innlegg ba intervjuobjekter om å melde seg til henne, med kontaktinfo o.l Og du som har vært på kg en stund vet nok at det ikke er lov med rekruttering til private prosjekt gjennom forumet. 

• Liker 1
Skrevet

Opprettet konto på KG i dag, og kjente ikke til reglene. Derfor endret jeg den til å følge reglene :) Tusen takk for gode svar! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Sludd skrev:

Legg ut spørsmål om dette på Facebook, kanskje? Heng opp lapp på butikken, ha en annonse på finn (hvor deltakere kanskje får flaxlodd eller noe hvis du ikke får til å rekruttere uten "premie") ... Veldig mange muligheter. Jeg skrev om et helt annet tema, men for meg holdt det med "lik og del" på Facebook, så fikk jeg flere informanter enn jeg hadde bruk for - og de var ikke fra min egen vennekrets, folk hadde delt i grupper osv. 

Skjønner ikke hvorfor du er rapportert, dette var da et ordentlig spørsmål? 

Nei, nei, nei. Dette passer seg ikke i en masteroppgave.

Anonymkode: bce0d...a30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, masterstudenten skrev:

Opprettet konto på KG i dag, og kjente ikke til reglene. Derfor endret jeg den til å følge reglene :) Tusen takk for gode svar! 

TS: Skal du kun gjennomføre ett intervju?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS: Skal du kun gjennomføre ett intervju?

Nei, 10-12. Så trenger en del folk. 

Gjest Coolaid
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi ts i sitt opprinnelige innlegg ba intervjuobjekter om å melde seg til henne, med kontaktinfo o.l Og du som har vært på kg en stund vet nok at det ikke er lov med rekruttering til private prosjekt gjennom forumet. 

En ærlig feil. Hva er problemet ;)

12 minutter siden, masterstudenten skrev:

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, masterstudenten skrev:

Nei, 10-12. Så trenger en del folk. 

Søk råd hos veilederen din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Facebook grupper som het "hjelp til alt mulig Norge/fylke/by" altså forskjellige lignende grupper. Der fikk jeg folk til å svare på mitt masteroppgave spørreskjema. 

Anonymkode: 078e1...1bd

Skrevet
På 17. mars 2017 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Nei, nei, nei. Dette passer seg ikke i en masteroppgave.

Til og med professorer som gjennomfører forskningsprosjekter opererer til tider med premier for å delta på prosjekter, selv om de kanskje også har en stand som ser profesjonell ut.  Og det med lapp på butikken/campus/steder hvor informanter kan plukke det opp er faktisk helt vanlig. Jeg er slett ikke enig i at dette ikke passer seg i en masteroppgave. 

Men hvorfor hører du ikke etter tips fra veilederen din, TS? Hun/han får betalt for å hjelpe deg, og har antakelig gjennomført flere forskningsprosjekter i faget enn de fleste av oss som svarer her :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sludd skrev:

Til og med professorer som gjennomfører forskningsprosjekter opererer til tider med premier for å delta på prosjekter, selv om de kanskje også har en stand som ser profesjonell ut.  Og det med lapp på butikken/campus/steder hvor informanter kan plukke det opp er faktisk helt vanlig. Jeg er slett ikke enig i at dette ikke passer seg i en masteroppgave. 

Men hvorfor hører du ikke etter tips fra veilederen din, TS? Hun/han får betalt for å hjelpe deg, og har antakelig gjennomført flere forskningsprosjekter i faget enn de fleste av oss som svarer her :) 

Det er noe helt annet at professorer tilknyttet større og seriøse forskningsprosjekt gjør dette. Disse vil bruke prosjektets midler til "premier", mens TS må bruke egne midler - noe som kan være etisk problematisk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...