Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #1 Skrevet 14. desember 2004 Vi tenkte på å invitere noen vennepar til nyttårsaften. Vi blir 6 par med oss. Alle er vennepar av oss, og vi har det veldig koselig sammen. Problemet er at hu ene noen ganger inviterer med seg ei venninde, gjerne uten å spørre.... Har opplevd dette flere ganger når vi har bedt de hjem til oss, så plutselig dukker venninden hennes opp. Dette synes jeg og sambo er ganske så frekt, og denne venninden tar seg bare til rette, har heller aldri kommet og hilst ordentlig på oss når hun kommer, og bare går når hun vil hjem uten å si hadet. Vi har ikke lyst til å ha henne her på nyttårsaften, har tenkt på å la være å be det paret, men de er liksom en av gjengen, så det blir litt feil det og.... Noen som har noen gode forslag om hvordan jeg skal si dette på en "pen" måte???
Væren Skrevet 14. desember 2004 #2 Skrevet 14. desember 2004 Denne "gjesten" høres jo riktig så "frimodig" ut, men jammen er det frekt å ta med en ekstra gjest også, da! Det kunne jeg aldri kommet på å gjøre uten å spørre vertskapet om det passet først! Selv ikke hos gode venner! Hva om dere sender en skriftlig innbydelse, litt høytidelig og "nyttårsaktig", der dere skriver f.eks. noe sånn: "Kjære Per og Kari! Nyttårsaften nærmer seg, og i år har vi lyst til å samle våre nærmeste vennepar til en hyggelig nyttårsfest med god mat og drikke! Det hadde derfor vært kjempekoselig om dere kunne komme! Vi vil gjerne ha svar innen 20.12, slik at vi vet hvor mange vi blir til bords! Hilsen Nina og Petter!" Kanskje litt sleip - men helt lovlig - og kanskje de tar hintet? Jeg kunne aldri tatt med en ekstra gjest uten å spørre vertskapet om det passet!
Marpessa Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Så frekt! :o Jeg synes du skal si det direkte på en "pen" måte, tror ikke en som gjør slikt tar et hint slik skissert ovenfor.. Om hun da blir fornærmet får hun heller bli det. Det er jo ikke bare dere som irriterer dere over dette?
Gjest gjest 0 Skrevet 15. desember 2004 #4 Skrevet 15. desember 2004 Jeg tror rett og slett du er nødt til å si det rett ut til hun som pleier å ta med seg venninna at dere ikke ønsker flere gjester enn dere har invitert. Blir hun sur så blir hun sur! :evil: tror iallefall ikke hun tar noen hint. Hva med å snakke med kjæresten hennes? Kanskje han kan snakke med henne for deg, da er det ikke sikkert hun blir så sur. Synes uansett det er fryktelig frekt når man gjør det gjentatte ganger. En gang eller to kan godtas, men man bør absolutt spørre vertskapet først! Pam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå