AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Bestemor og barnet har en god tone og har alltid hatt et nært forhold til sin bestemor. Han har besøkt henne mye. Men aldri har hin kommet til oss. Men livet vårt endret seg og vi har fått oss et hus og lever bra lykkelig et godt stykke unna nå. Barnet fyller 9 år nå i helgen og har tlf. Noe jeg innser var alt for tidlig. Han fikk snapp men den måtte jeg slette fordi bestemor sendte bilder av at hun var på sykehuset heletiden. Barnet ble overbeljymret. Nå har hun holdt på i en måned hver helg og sende sms til barnet om at han må ovetale meg til og kjøre han 30 mil en vei for å besøke henne mens jeg drar hjem igjen og skal hente igjen søndagen. Det blir 120 mil det. Hun tilbyr på sms til barnet at vi kan møtes på halveien og at barnet må snakke med meg om det. DET ER IKKE OPP TIL BARNET etter min mening. Vi har gjesterom her i mange tall og hun er invitert. Men det vil hun ikke. Det er for langt synes hun. Hun jobber ikke engang. Lever på full ufør. Er jeg urimelig som blir ganske irritert fordi hun setter barnet i en "klemme" mellom meg og henne. Jeg synes det er så jævlig dårlig gjort av henne. Han blir jo lei seg når jeg må si nei det passer ikke nå men hun kan komme hit. Anonymkode: 7038d...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Har sagt i fra til bestemor at det er meg hun skal kontakte og ikke barnet ang. Sånne ting å planlegging. Ikke barnet. Men hvis hun ikke slutter må jeg ta fra barnet tlf eller noe. Og det er uheldig at det skal gå utover barnet at hun ikke kan se at dette ikke er bra. Anonymkode: 7038d...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Har også sagt at vi kommer på besøk når muligheten byr seg. Men ikke nå når det stormer som værst på fjellovergangene. I tilleg tørr jeg ikke sende barnet alene dit da hun lar han treffe BF som er rusmissbruker. Og lar barnet kjøre bil med han osv. Nå som jeg bor så langt unna har jeg ingen kontroll. Og har tydligvis ikke hatt d når vi var naboer heller. Er jeg helt urimelig mot bestemor ? Anonymkode: 7038d...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Dette løses enkelt. Ikke gi en telefon til en 9 åring. Anonymkode: c8957...b86 2
Hactar Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Du kan ikke blokkere bestemors nummer på telefonen? Eventuelt bare tillate de numrene han har bruk for? Ja det er dårlig gjort av bestemor å forhandle gjennom barnet, men hun hører ikke på fornuft, så da må du prøve å skjerme barnet så hun ikke får tak i ham. 11
Fleur Delacour Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 (endret) En god grunn til at en 9-åring er for ung til å ha egen telefon. Dette er jo enkelt for deg å løse, bare stopp den muligheten for kontakt. Endret 17. mars 2017 av Sukrin 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har også sagt at vi kommer på besøk når muligheten byr seg. Men ikke nå når det stormer som værst på fjellovergangene. I tilleg tørr jeg ikke sende barnet alene dit da hun lar han treffe BF som er rusmissbruker. Og lar barnet kjøre bil med han osv. Nå som jeg bor så langt unna har jeg ingen kontroll. Og har tydligvis ikke hatt d når vi var naboer heller. Er jeg helt urimelig mot bestemor ? Anonymkode: 7038d...6bc Bestemor er urimelig og når hun ikke hører etter så må hensynet til barnet gå først. Blokker nummeret og all mulig på barnets telefon, informer bestemor om at du har blokkert henne fordi hun ikke hører etter.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette løses enkelt. Ikke gi en telefon til en 9 åring. Anonymkode: c8957...b86 4 timer siden, Sukrin skrev: En god grunn til at en 9-åring er for ung til å ha egen telefon. Dette er jo enkelt for deg å løse, bare stopp den muligheten for kontakt. For mange av oss som ikke har fast-telefon er det greit at barnet har mobil tilgjengelig... 9 år er IKKE alt for ungt, på mitt barns 4.trinn (9 og 10 år) har faktisk ALLE egen mobiltelefon, dere har nok ikke barn på den alderen selv og bør ikke uttale dere. Til TS; si i fra til bestemor på en klar og tydelig måte at dette ikke er greit. Og at du dessverre på blokkere nummeret dersom hun fortsetter å legge press på barnet. Anonymkode: 7eb5e...983 2
Glad sørlandsjente Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 Nytt simkort, nytt nummer, ikke gi han nummeret til Besta 4
Minlillesky Skrevet 17. mars 2017 #10 Skrevet 17. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har også sagt at vi kommer på besøk når muligheten byr seg. Men ikke nå når det stormer som værst på fjellovergangene. I tilleg tørr jeg ikke sende barnet alene dit da hun lar han treffe BF som er rusmissbruker. Og lar barnet kjøre bil med han osv. Nå som jeg bor så langt unna har jeg ingen kontroll. Og har tydligvis ikke hatt d når vi var naboer heller. Er jeg helt urimelig mot bestemor ? Anonymkode: 7038d...6bc Nei, du er ikke urimelig mot bestemor. En annen ting jeg også ville gjort er å ta fra barnet telefonen.. Aldersgrense på snapchat er 13 år. Det handler blant annet om å beskytte barn og om trygghet for de som bruker snapchat. 2
xinnia Skrevet 17. mars 2017 #12 Skrevet 17. mars 2017 Ser faktisk ikke noe galt i at en bestemor gjerne vil ha kontakt og besøk av sitt barnebarn jeg, og som du selv skriver TS, de har en veldig god tone. Forstår ikke helt hvorfor du vil stoppe det? Du får eller forklare barnet ditt at ja, bestemor maser mye fordi hun savner deg og gjerne vil se deg.. men at må passe inn med deres tid etc. Helt sikker på at barnet ditt vil forstå.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #13 Skrevet 17. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For mange av oss som ikke har fast-telefon er det greit at barnet har mobil tilgjengelig... 9 år er IKKE alt for ungt, på mitt barns 4.trinn (9 og 10 år) har faktisk ALLE egen mobiltelefon, dere har nok ikke barn på den alderen selv og bør ikke uttale dere. Til TS; si i fra til bestemor på en klar og tydelig måte at dette ikke er greit. Og at du dessverre på blokkere nummeret dersom hun fortsetter å legge press på barnet. Anonymkode: 7eb5e...983 At "ikke alle" har fast-telefon er ingen unnskyldning. "Ikke alle" har mobiltelefon heller, men det forhindret ikke dere fra å kjøpe en. En mobil kan fort lade ut, eller ligge avslått/lydløs i skolesekken. Jeg kunne aldri latt være å hatt fast-telefon (IP-telefon) som jeg kunne fått tak i folk hjemme. Angående problemet ditt, så si til bestemor at dette ikke er greit og hvorfor, og at hvis hun ikke gir seg, så blir du nødt til å blokkere nummeret hennes fra ungens telefon OG forklare han hvorfor. Hva sier barnefar til dette? Jeg går ut i fra at dette er hans mor, siden du ikke omtaler henne som din mor. Anonymkode: 3b459...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #14 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At "ikke alle" har fast-telefon er ingen unnskyldning. "Ikke alle" har mobiltelefon heller, men det forhindret ikke dere fra å kjøpe en. En mobil kan fort lade ut, eller ligge avslått/lydløs i skolesekken. Jeg kunne aldri latt være å hatt fast-telefon (IP-telefon) som jeg kunne fått tak i folk hjemme. Angående problemet ditt, så si til bestemor at dette ikke er greit og hvorfor, og at hvis hun ikke gir seg, så blir du nødt til å blokkere nummeret hennes fra ungens telefon OG forklare han hvorfor. Hva sier barnefar til dette? Jeg går ut i fra at dette er hans mor, siden du ikke omtaler henne som din mor. Anonymkode: 3b459...4d5 Dette er seriøst off topic og jeg beklager det men nå begynner jeg faktisk å forstå nettroll. Denne kommentaren gjorde meg skikkelig sint og ville komme med en sur kommentar tilbake, noe jeg VET er unormalt barnslig.... Nå tror jeg at jeg må ta meg en KG-pause:-D Anonymkode: 7eb5e...983 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #15 Skrevet 17. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er seriøst off topic og jeg beklager det men nå begynner jeg faktisk å forstå nettroll. Denne kommentaren gjorde meg skikkelig sint og ville komme med en sur kommentar tilbake, noe jeg VET er unormalt barnslig.... Nå tror jeg at jeg må ta meg en KG-pause:-D Anonymkode: 7eb5e...983 Hvis kommentaren din gjorde deg sint, så er det nok lurt å ta seg en pause, ja. Jeg vet ikke hva du reagerte på, så det blir vanskelig å forsvare meg. Anonymkode: 3b459...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #16 Skrevet 17. mars 2017 24 minutter siden, xinnia skrev: Ser faktisk ikke noe galt i at en bestemor gjerne vil ha kontakt og besøk av sitt barnebarn jeg, og som du selv skriver TS, de har en veldig god tone. Forstår ikke helt hvorfor du vil stoppe det? Du får eller forklare barnet ditt at ja, bestemor maser mye fordi hun savner deg og gjerne vil se deg.. men at må passe inn med deres tid etc. Helt sikker på at barnet ditt vil forstå.. Det er ikke noe galt i at en bestemor gjerne vil ha kontakt med og besøk av barnebarnet. Det er mye galt i at bestemor går rett på barnebarnet som er 9 år og "pålegger" barnet å overtale mor. Mor har da ikke prøvd å hindre kontakt ut fra hva hun sier? Hun bare ønsker at planleggingen går gjennom henne og ikke barnet som de fleste foreldre ville tatt som en selvfølge. Spesielt når avstanden er såpass stor og det ikke bare er å gå eller sykle bort til besteforeldre. Både har mor tilbudt overnattingsbesøk i eget hus og hun har sagt at de komme på besøk når det passer (men at hun ikke tør å sende barnet på tur alene). Det er ikke å forsøke å stoppe kontakten. At voksne mennesker legger ansvar på så små barn for å overtale andre voksne synes jeg er direkte slemt. Uansett alder er det ikke lett å si nei til en slik forespørsel og det spiller på samvittigheten til barnet. Jeg mener det er manipulerende selv om det kanskje kan gå inn under en "ubetenksom" merkelapp. Ts, har du vurdert om farmoren selv er manipulert eller under press av barnefaren? Kanskje du burde hørt med familievernkontoret om farmor og du kunne kommet på en samtale slik at dere kan avtale kjøreregler? Jeg vil tro at bestemor her kanskje skyver unna at hun presser barnebarnet på en lite fin måte ved å fokuser på at du er "urimelig". I stedet for å se på hva hun faktisk utsetter barnet for. Anonymkode: e1f7d...12b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #17 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis kommentaren din gjorde deg sint, så er det nok lurt å ta seg en pause, ja. Jeg vet ikke hva du reagerte på, så det blir vanskelig å forsvare meg. Anonymkode: 3b459...4d5 Du trenger ikke å forsvare deg, det var hele poenget mitt. Det er rart at jeg klarer å hisse meg opp over din kommentar når den er helt uskyldig og vi på toppen av det hele er anonyme. Så det er sikkert slik det ender med at folk troller, hisser seg stadig mer opp over bagateller. Og du, jeg bruker ikke mangelen på fast-telefon som en unnskyldning som du skriver, det er en forklaring:-) Jeg unnskylder ikke at vi har mobil i husholdningen, synes det er et fornuftig valg. Du synes det er teit og det er greit! Nå skal jeg slutte å ødelegge denne tråden, god helg:-) Anonymkode: 7eb5e...983
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #18 Skrevet 17. mars 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: At "ikke alle" har fast-telefon er ingen unnskyldning. "Ikke alle" har mobiltelefon heller, men det forhindret ikke dere fra å kjøpe en. En mobil kan fort lade ut, eller ligge avslått/lydløs i skolesekken. Jeg kunne aldri latt være å hatt fast-telefon (IP-telefon) som jeg kunne fått tak i folk hjemme. Angående problemet ditt, så si til bestemor at dette ikke er greit og hvorfor, og at hvis hun ikke gir seg, så blir du nødt til å blokkere nummeret hennes fra ungens telefon OG forklare han hvorfor. Hva sier barnefar til dette? Jeg går ut i fra at dette er hans mor, siden du ikke omtaler henne som din mor. Anonymkode: 3b459...4d5 Herregud du vet ingenting om grunnen hun ikke har fasttelefon og hvorfor barnet hennes har telefon. At du synes barnet er for ungt til å ha telefon er bare en mening. Ingen gidder å høre på det eller kommer til med å følge det du sier. Skjønner ikke hvorfor du gidder å irettsette fremmede. Control freak much? Anonymkode: 172e5...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #19 Skrevet 17. mars 2017 Hadde gitt klar beskjed om at besøk skal avtales mellom dere. Hadde nok ikke sendt gutten over, når det er rus inne i bilde og. Anonymkode: e71e9...93e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #20 Skrevet 17. mars 2017 Ts har vel ikke skrevet noe om at de ikke har fast telefon? Her fikk minsten mobil da han var ca 9 år. Vi hadde fasttelefon frem til for et år siden. Anonymkode: e71e9...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå