Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En frigjort kvinne tar selvstendige valg etter egne ønsker - enten hun velger "tradisjonelt" eller "utradisjonelt". Det er et aspekt av feminismen og kvinnefrigjøringen som jeg savner, og som gjør at jeg ikke klarer å kalle meg selv feminist, slik feminister selv benevner seg.

Jeg savner virkelig at feminister også kjempet for å få økt aksept for tradsisjonelle feminine verdier som omsorg for andre, inkludert barn og familie. Mulig at dette også kjempes for, men jeg er redd budskapet drukner i ropet om "gi oss det mannen har!"....

Anonymkode: f3e00...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ropes ikke om gi oss det mannen har, men gi kvinner de samme mulighetene. Det finnes så absolutt feminister som ser ned på kvinner som velger å være hjemme, akkurat som det finnes kvinner som ser ned på karrierekvinner. Hvis hva noen enkelte tenker hindrer deg fra å være feminist så får det bare være. Å være feminist er å ønske likestilling og like rettigheter. Du skal ha like mye mulighet til å ta deg en utdannelse og få deg en jobb som å være hjemme.

Anonymkode: 3ff95...ea6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ropes ikke om gi oss det mannen har, men gi kvinner de samme mulighetene. Det finnes så absolutt feminister som ser ned på kvinner som velger å være hjemme, akkurat som det finnes kvinner som ser ned på karrierekvinner. Hvis hva noen enkelte tenker hindrer deg fra å være feminist så får det bare være. Å være feminist er å ønske likestilling og like rettigheter. Du skal ha like mye mulighet til å ta deg en utdannelse og få deg en jobb som å være hjemme.

Anonymkode: 3ff95...ea6

Til det første der; Nei. Feminisme i dag handler om å trykke menn ned basert på at de er menn, og å opphøyre kvinner.

Til det andre der; Alle kvinner har like mye mulighet til å ta seg en utdannelse og å få seg jobb, som å være hjemme i dagens Norge. De som ser mest ned på hjemmeværende kvinner er faktisk feministene, da alle skal få lov til å velge selv, ved mindre de velger noe feministene er uenig i da.

Anonymkode: 5e96f...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...