Gå til innhold

Norske feministers største svik

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/norske-feministers-storste-svik-1.12839962

Feminismen er død fordi du er redd for å virke rasistisk.

Tenk så heldige vi er, fordi de tidlige europeiske kvinnene tok kampene for oss. I dag trenger vi bare å rope om likelønn, tidsklemma, og hår under armene.

Vi er stolte av vår europeiske kvinnefrigjøring, vi hedrer den hvert år. Men vi glemmer at kvinner med utenlandsk bakgrunn opplever det samme i dag som kvinner i Europa opplevde for flere hundre år siden. Det skjer i Norge. I 2016.

Dere visste alt dette, men dere tør ikke å si noe om det. Dere er redde for å si noe feil. Dere er redde for å virke hatefulle, men jeg sier at du bør kalle overgrep for overgrep uansett kulturell forankring.

Etter at jeg skrev en kronikk i fjor var det flere feminister som betrodde seg til meg om at de var redde for å virke rasistiske og fordomsfulle hvis de uttalte seg om «våre skikker». Det skremmer meg.

Noen sa til og med at «dere må rydde opp i deres egen kultur, slik vi europeiske kvinner gjorde med vår». Dette sårer, for jeg trodde at vi nå var blitt et flerkulturelt samfunn. Vi bør jo kjempe sammen når vi bor sammen. Hvorfor skal det være så vanskelig?

Er det forskjell på meg og deg?

Anonymkode: 3e4e0...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det fortsatt finnes feminister i Norge er beyond me. Vi trenger en "maskulinisme" om noe.

I alle vestlige samfunn har menn det verre enn kvinner.

Vi har større sannsynlighet for å bli voldtatt hvis vi inkluderer fengselstatistikker.

Vi har større sannsynlighet for å dø på jobben

Vi har større sannsynlighet for å havne på gata

Vi har større sannsynlighet for å ta livet av oss

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Perle
Dreit meg ut :o
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at norske feminister har en kamp å kjempe for sine søstre fra andre kulturer, og at dette burde vært prioritert høyere. Kampen mot mannstyranniet i "det hvite Norge" må likevel føres for fullt, og det er fortsatt et stort problem at feministene ikke tar nødvendige virkemidler i bruk i denne kampen. Kvinner undertrykkes og trakasseres på de aller fleste arenaer fortsatt, og de er ustanselig ofre for menns voldsbruk.

Anonymkode: f5444...15b

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg skrev en kronikk i fjor var det flere feminister som betrodde seg til meg om at de var redde for å virke rasistiske og fordomsfulle hvis de uttalte seg om «våre skikker». Det skremmer meg.

Legg ut kronikken her da, om du virkelig har skevet en.

Anonymkode: 5446b...a66

Skrevet

Synes det her minner om to motpoler: på den ene siden er det feminister som kun later til å ta opp vestlige saker, på den andre siden er det de som mener at kvinners rettigheter bare dreier seg om muslimske land. Har man da glemt at det også finnes ikke- vestlige ikke- muslimske land med kvinneundertrykking? Konebrenning i India og heksebrenning i afrikanske land, som Kongo eller Tanzania. Dette er vel neppe muslimske land, såvidt jeg vet? Kvinneundertrykking dreier seg ikke utelukkende om islam, men sharia kan man si at dreier seg om kvinneundertrykking. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ytring/norske-feministers-storste-svik-1.12839962

Feminismen er død fordi du er redd for å virke rasistisk.

Dette har blitt påpekt allerede i en årrekke, uten at feministene ser ut til og bry seg om sine medsøsters som ligger under for en mannsdominert ideologi. De er mer opptatt av å skrike ting som, «la fitta flagre» som igjen handler om og ta bort kvinners frihet til selv og velge. Så det er ikke mye disse feministene egentlig bryr seg om kvinner.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Perle skrev:

Nok en tråd som har havnet på feil forum. Dette er kvinneguiden ikke Manneguiden. (Ville bare sifra) :goodbye:

Og denne sak handler nettopp om kvinner og kvinners ansvar.

Skrevet (endret)
11 timer siden, Gothminister skrev:

Og denne sak handler nettopp om kvinner og kvinners ansvar.

Du helt rett. Leste ikke godt nok før jeg postet. Er enig med synet TS forfekter. Tar bort hele tullekommentantaren min.

Bra noen holder meg i ørene!

:lillesky2:

Endret av Perle
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at norske feminister har en kamp å kjempe for sine søstre fra andre kulturer, og at dette burde vært prioritert høyere. Kampen mot mannstyranniet i "det hvite Norge" må likevel føres for fullt, og det er fortsatt et stort problem at feministene ikke tar nødvendige virkemidler i bruk i denne kampen. Kvinner undertrykkes og trakasseres på de aller fleste arenaer fortsatt, og de er ustanselig ofre for menns voldsbruk.

Anonymkode: f5444...15b

Utrolig at dere rekker å skrive her og gå i tog gjennom denne ustanselige voldsbruken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...