Gå til innhold

Flåtthalsbånd eller noe annet mot flått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere på hundene deres mot flått? Hvor mye koster det i Norge? Vet du hvor mye det koster i Sverige?

Siden jeg har fire hunder lurer jeg på om det lønner seg å kjøre til Sverige å kjøpe flåtthalsbånd der? Eller flåtttabletter?

Noen som vet prisene på de forskjellige flåttmidlene? Flåttsesongen er vell rett rundt hjørnet antar jeg på Østlandet.

Hva gjør dere? Hva lønner seg økonomisk?

Anonymkode: 864f2...2d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte flåtthalsbånd på kattene mine (ordnet så de hadde lås som løste seg ut hvis de satt seg fast så klart). Bodde da på en øy hvor du ikke kunne se på et gresstrå uten å bli bitt av flått. Funket for mine puser hvertfall :) 

Anonymkode: 749f1...32b

AnonymBruker
Skrevet

Flåtthalsbånd er bare tull. Flåttmiddel som du drypper i nakken, det funker. 
Har prøvd begge deler i et området hvor det var fult av flått. Halsbåndet funket like bra som en enkel hyssing. Altså ubrukelig. Vi måtte plukke flått hver dag i flere uker. Flåttmiddel fra veterinær, det funket hos oss. Ikke en eneste flått å se etter at vi kastet båndet. Aldri mer.

Anonymkode: 38c9c...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Flått er ikke farlig, eller rettere sagt, borrelia, babesia eller bartonella eller hva de skylder på nå er ufarlige parasitter og bakterier, og det man blir syk av er egentlig når en flått-infeksjon trigger en latent virusinfeksjon i kroppen. Lyme er forårsaket av Epstein Barr og ikke borrelia. http://www.medicalmedium.com/listen/the-unknown-cause-of-lyme-disease

Om du ikke tror det, så følg med på forskningen, de skylder først på det ene og så det andre og finner ikke den egentlig årsaken.

Denne virusinfeksjonen kan også bli trigget av emosjonelle kriser, stress over lang tid, hormoner (derav overgangsalder-symptomer og utmattelse etter svangerskap), næringsmangler i kroppen, ulykker og operasjoner etc. http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/

Anonymkode: 5d40d...0e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker tabletter. Nexgard heter de. 

Effektive.

Anonymkode: 22530...550

AnonymBruker
Skrevet

Bruker tabletter, sånne store, tjukke. Bravecto. Hunden vår har veldig mye pels, så både drypp i nakken og halsbånd er vanskelig, da det ikke kommer ned til huden. Har hørt om allergiske reaksjoner på Bravecto, men det har funka veldig fint når vi har brukt det. Ulempen er at flåtten kan bite seg fast, men den vil dette av umiddelbart. Med all den pelsen er det også omtrent umulig å gå over hele hunden på jakt etter flått.

Anonymkode: 5ddb8...bc0

AnonymBruker
Skrevet
På ‎17‎.‎03‎.‎2017 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Flått er ikke farlig, eller rettere sagt, borrelia, babesia eller bartonella eller hva de skylder på nå er ufarlige parasitter og bakterier, og det man blir syk av er egentlig når en flått-infeksjon trigger en latent virusinfeksjon i kroppen. Lyme er forårsaket av Epstein Barr og ikke borrelia. http://www.medicalmedium.com/listen/the-unknown-cause-of-lyme-disease

Om du ikke tror det, så følg med på forskningen, de skylder først på det ene og så det andre og finner ikke den egentlig årsaken.

Denne virusinfeksjonen kan også bli trigget av emosjonelle kriser, stress over lang tid, hormoner (derav overgangsalder-symptomer og utmattelse etter svangerskap), næringsmangler i kroppen, ulykker og operasjoner etc. http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/

Lyme og borreliose er samme sykdom.

Anonymkode: b9b21...7a4

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lyme og borreliose er samme sykdom.

Anonymkode: b9b21...7a4

Samme sykdom som er forårsaket av Epstein Barr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...