Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #1 Skrevet 14. desember 2004 Leste akkurat innlegget ang riskrem. Lurte litt på om jeg skulle lage dette til helgen, men jeg liker å prøve alternative metoder: Jeg mener å ha spist en nydelig risgrøt da jeg var yngre. Denne var, etter det jeg husker, laget i ovn (det tar noen timer på svak varme). Noen som har en "oppskrift" eller en god fremgangsmåte? Har søkt litt på nettet uten å finne noe. Selv ikke Schønberg Erken sier noe om det :-?
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2004 #2 Skrevet 14. desember 2004 Står oppskrift på dynegrøt (eller ovngrøt om man vil) på pakken... Men trodde denne smakte akkurat likt.
Gjest Lea Skrevet 14. desember 2004 #3 Skrevet 14. desember 2004 Smaker likt, men krever mindre røring. Oppskriften står som regel på pakken, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #4 Skrevet 14. desember 2004 Står oppskrift på dynegrøt (eller ovngrøt om man vil) på pakken... Men trodde denne smakte akkurat likt. Ahh - "dynegrøt". Fikk et treff på google groups (fra no.alt.pludring av alle steder). Slik jeg husker det var grynene litt mer "al dente" enn vanlig grøt Altså litt mer å tygge på. Men det er bare en måte å finne det ut på... Her er det jeg fant vha google: "Jeg koker grøten inni ovnen. Altså, først koker jeg den opp i gryten på komfyren på vanlig måte, og _så_ setter jeg hele gryten med lokk på i stekeovnen på hmm. ca 100 grader og lar den stå der i et par timer eller så.. Jeg har aldri tatt nøyaktig tid, jeg bare sjekker om grøten er ferdig dann og vann. Den moderne utgaven av dynegrøt eller koking i høykasse ;-) Veldig praktisk siden man slipper svidd grøt :-)"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå