Tulla1982 Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Hva skal egentlig til for å få ung ufør tillegget? Jeg fikk avslag på min søknad om ung ufør. (Har 50 prosent ufør) Har hatt bla. angst,(dokumentert bup, ppt osv) siden jeg var 8-9 år. Det er i det hele tatt et under at jeg klarer 50 prosent jobb, så kjenner meg j... oppgitt over at de ikke gir meg ung ufør tillegget. Nå er det det ikke lenge til jeg fyller 36 år, og krefter til å måtte kjempe mot NAV har jeg virkelig ikke. Så hva gjør jeg?? Det eneste legen min har gitt NAV informasjon om sykdommen min er fra jeg var 22 år til i dag. Men er ikke sykdomshistorien min allerede fra jeg var barn relevant for å kunne dokumentere at dette er kronisk? Det virker heller ikke som legen min (som er vikar for fastlegen min) gidder å ta seg bryet med å hjelpe meg.
NewYork Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 Vilkårene for å få innvilget rettighet som ung ufør er at: du var under 26 år da du ble alvorlig og varig syk sykdommen er klart dokumentert av lege/spesialist du søker om uføretrygd før fylte 36 år hvis du har vært mer enn 50 prosent yrkesaktiv etter fylte 26 år
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Hva sto det i avslaget? Anonymkode: 970d0...a99
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 De prøver seg vel bare med et avslag og håper du gir deg, du må klage. http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-advokat/alle-sporsmal/Klagesak-med-NAV-om-ung-ufor/ Anonymkode: e17cc...0a6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 1 time siden, Tulla1982 skrev: Hva skal egentlig til for å få ung ufør tillegget? Jeg fikk avslag på min søknad om ung ufør. (Har 50 prosent ufør) Har hatt bla. angst,(dokumentert bup, ppt osv) siden jeg var 8-9 år. Det er i det hele tatt et under at jeg klarer 50 prosent jobb, så kjenner meg j... oppgitt over at de ikke gir meg ung ufør tillegget. Nå er det det ikke lenge til jeg fyller 36 år, og krefter til å måtte kjempe mot NAV har jeg virkelig ikke. Så hva gjør jeg?? Det eneste legen min har gitt NAV informasjon om sykdommen min er fra jeg var 22 år til i dag. Men er ikke sykdomshistorien min allerede fra jeg var barn relevant for å kunne dokumentere at dette er kronisk? Det virker heller ikke som legen min (som er vikar for fastlegen min) gidder å ta seg bryet med å hjelpe meg. Klarer du 50% jobb, så klarer du fint å skrive et brev til NAV. Ta deg sammen, eller gå ned i jobbstillingen i verste fall slik at du klarer det mest essensielle som å skrive brev. Hvilke jobb har du forresten som er lettere enn å sende brev til nav? Skulle ønske jeg kunne fått jobben din jeg, bare gi han til meg så får du nok overskudd. Anonymkode: 438fe...dea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå