foreveralone Skrevet 16. mars 2017 #1 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg var hos legen og sa jeg har begynt få migrene anfall i blant og han ba meg prøve sumatriptan bluefish. Nå har jeg anfall. Begynte kl 17 klarte sove til nå men anfall er der ennå. Har ikke tatt medisinen ennå pga pilleangst. Har noen prøvd sumatriptan før og ikke fått dødsangst og overlevd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #2 Del Skrevet 16. mars 2017 Har du fortalt om pilleangsten din? Det går an å få migrenemedisin som nesespray eller smeltetabletter hvis det er lettere. Ja, jeg har prøvd dette legemidlet og overlevd. Anonymkode: 42b25...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foreveralone Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mars 2017 Virket det på deg? Har hatt anfallet i fem timer nå er det for sent å ta pillen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 16. mars 2017 #4 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg har tatt det mange ganger, null stress 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 16. mars 2017 #5 Del Skrevet 16. mars 2017 Samboeren min brukte dette før. Hans erfaring var at tabletten virket bra, selv mot anfall som hadde vart noen timer før han tok medisinen. Eneste negative han merket var at han fikk vondt i halsen. Altså ikke tett, men liksom litt sår i halsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sajk Skrevet 17. mars 2017 #6 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg har tatt den mange ganger i håp om hjelp. Nå tar jag de ikke lenger fordi jeg vet at de ikke hjelper meg. Har kronisk mirgrene og ingenting har hjelpt hittil. Men jag har en venninne som syns den hjelper! Kan ikke huske at jeg hadde noen negative biverkninger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foreveralone Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 18. mars 2017 Det står: Etter inntak av Sumatriptan Bluefish kan du få forbigående smerter og trykk i brystet. Dette kan være ganske intenst og stråle opp mot svelget. I svært sjeldne tilfeller kan dette være forårsaket av hjertepåvirkning. Dersom symptomene ikke forsvinner, må du derfor ta kontakt med lege. Dette skremmer meg da jeg har pilleangst og helseangst. Men ingen av dere har hatt dette så ille at dere har blitt redd? Jeg overlevde gårsdagens migreneanfall men neste gang må jeg prøve medisinen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Del Skrevet 18. mars 2017 Viss du har mye migrene (10-15 ganger i mnd) kan du prøve ut forebyggende medikamenter som f.Eks Topimax, inderal, candersartan, atacand eller rett å slett medisinsk botox. Mange av de forebyggende migrene profylakse medisinene er også brukt som angst medisin (sarotex, etc). Dette ville kanskje passet deg bedre med tanke på at du faktisk har angst.. men da må du belage deg på å spise piller hver dag. (Gjelder ikke med botox). Nå bruker du anfall som medisin som også er omtalt som triptaner, disse burde man ikke bruke mer enn 8 dager i måneden.. bruker du de oftere enn det kan du få medisin utløst migrene. Anonymkode: 071c1...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå