Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt menn i helsevesenet har det lettere enn kvinner? Stemmer dette? Mener også å ha lest at mannlige sykepleiere er mangelvare, og at de derfor lettere fikk bedre stillinger? Er dette sant, har du opplevd å bli forbigått av menn i arbeidet, og hva føler du om dette? Har du opplevd at inkompetente menn har slippet billigere unna? Er litt nysgjerrig på hvordan ting kan oppleves av kvinner som jobber i helsevesenet, når det kommer til forskjell på kjønnene. 

Anonymkode: 6c463...c5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har i hvert fall møtt en forferdelig nedlatende og dårlig mannlig sykepleier som var tillkallingsvakt på jobben min. Vi sluttet å ringe han,for å si det sånn. 

Anonymkode: 94645...10c

AnonymBruker
Skrevet

Har bare møtt kjempe fantastiske mannlige sykepleiere og hjelpepleiere, aldri opplevd de har forbigått meg i stillinger men tviler ikke på det skjer.  

Anonymkode: b94c5...2cb

AnonymBruker
Skrevet

Nei egentlig ikke. Ikke at de kommer lettere unna med inkompetanse. Men etter at jeg jobbet på sykehjem har jeg merket at noen av de eldre damene som bodde der kunne være hyggelige mot de yngre, kjekke mennene enn de var mot damene. Akkurat som noen av de eldre mennene som bodde der kunne være hyggeligere mot de yngre, søte damene enn de var mot mennene :P 

Anonymkode: a06f6...627

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener også å ha lest at mannlige sykepleiere er mangelvare, og at de derfor lettere fikk bedre stillinger? 

Er noe merkelig ved fenomenet. 

Anonymkode: 6a5be...677

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart det skjer at helseinstitusjoner ansetter menn fremfor kvinner når kvinneandelen er på oppimot 80-90 %. Det samme skjer i mannsdominerte yrker.

Anonymkode: 479f0...548

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannlige sykepleierstudenter blir ofte negativt forskjellsbehandlet på skole og i praksis.

Anonymkode: 0c706...185

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannlige sykepleierstudenter blir ofte negativt forskjellsbehandlet på skole og i praksis.

Anonymkode: 0c706...185

Hvorfor det? 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Uvisst, men de blir ofte det ja. En del kontaktsykepleiere/lærere er overbevist om at menn ikke kan yte samme omsorg som kvinner. Se på facebooksiden "mann kan bli sykepleier", der er det mange studenter som skriver at de blir antatt å gjøre en dårlig jobb, kun pga kjønn. 

Skrevet

Avdelingssykepleieren på jobben min er en mann og han er fantastisk flink i jobben sin, en kjempegod sjef og generelt et flott menneske som jeg har stor respekt for og liker veldig godt. På den annen side har vi en mannlig helsefagarbeider på avdelingen og selv om han er veldig hyggelig, er han fryktelig slurvete i jobben sin, og yter (etter min mening) ikke bra pasientbehandling i det hele tatt. Likevel fortsetter han å få vakter mens andre kvinnelige ansatte som har oppført seg på samme måten ikke lenger blir oppringt. Om dette er fordi han er mann vet jeg ikke, men jeg synes i hvertfall lite om det, rett og slett med tanke på pasientene :(

AnonymBruker
Skrevet

Menn er ofte mye dyktigere å forhandle seg til bedre lønn og posisjoner. Kvinner er som regel mer forsiktig og dessverre lite flinke til å stå på krava.

I stedet for å brette opp ermene, stå på krava og forhandle knallhardt, velger dessverre mange kvinner å holde kjeft, og aksepterer da lavere lønn og dårlige betingelse.

Alle kvinner bør skjerpe seg på dette området!

Anonymkode: e570f...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...