Gå til innhold

P stav smerter - HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk satt inn p stav for 2 dager siden, og ble bedt om å beholde plasteret på i 2 døgn før jeg kunne ta det av. Jeg forsøkte å ta det av for noen timer siden, men legen har brukt et sterkt plaster med mye lim, og festet "der det er lim" rett over der selve staven ligger. I og med at limet er så sterkt, gjør det utroooolig(!!!) vondt å prøve å rive det av. I tillegg er såret grodd fast i bomullet som er i midten, og det gjør også veldig vondt. Får det rett og slett ikke av, og det å røske det av er ikke noe alternativ.

Er det noen som vet om en trygg måte å få fjerna dette plasteret på? Er redd for at det er infeksjon, det at såret har grodd fast. Hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du nok bare bite tennene sammen. Det du kan forsøke, er å fukte med olje eller vaselin, dytte en bomullsdott med dette på plasteret til det løsner litt etter litt. Deretter desinfiserer du hele området, får ut all bomull av såret, og legger på nytt plaster til det er grodd. Bytt plaster mellom dusjinger.

Anonymkode: 40232...0ab

Skrevet

Takk for svar.

Er du sikker på at olje over p-staven er trygt? Fikk beskjed om å ikke få noe væske der, eller dusje, på syv dager. Er veldig gira på å få av plasteret, men er redd for å totalt rive opp såret dersom jeg bare røsker det av.

Skrevet

Jeg fikk ikke beskjed om å ikke dusje på 7 dager. Dusja dagen etter, med plaster👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...