Gå til innhold

Blir oppgitt over hvor uhøflige nordmenn er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt matt av dette. Hadde handlet masse og hadde flere handleposer i hånda. Typen skulle egentlig møte meg og hjelpe til, men kunne ikke. Så står det en fyr ved inngangsporten, som bare glaner mens jeg må låse opp døren for hver gang jeg bærer inn en tung pose, istedet for å holde opp døra i 1 sek så jeg får bært inn.

Ble også nesten påkjørt av en dame som så at jeg gikk over veien, men ikke hadde tålmodighet til å følge loven, så hun gasset på likt som jeg gikk over. 

Opplevde aldri sånn uhøflighet i USA, og kjenner jeg lengter tilbake. Selv iler jeg til for å holde opp dører og generelt være høflig mot begge kjønn, men høfligheten i landet er jo død. 

Anonymkode: d6a9b...9f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva var spørsmålet?

Anonymkode: 079b2...9c1

• Liker 3
Gjest 007_008_007
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva var spørsmålet?

Anonymkode: 079b2...9c1

Hun konstaterer.

AnonymBruker
Skrevet

Folk er veldig uhøflige, spesielt mot vilt fremmede. Der har de ingenting å tape på det. Mot folk de kjenner litt, kan det være noe annet. Eneste alle er høflige mot, er unge pene damer. 

Anonymkode: 09b92...5da

Skrevet

Det er synd du opplever den delen av Norges befolkning som ikke er dannet. Jeg holder alltid oppe døren for folk, bærepose eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Du var nok bare litt uheldig i dag, eller bor muligens på feil sted eller i feil landsdel. Her jeg bor opplever jeg aldri slikt. 

Anonymkode: dc579...112

• Liker 1
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt matt av dette. Hadde handlet masse og hadde flere handleposer i hånda. Typen skulle egentlig møte meg og hjelpe til, men kunne ikke. Så står det en fyr ved inngangsporten, som bare glaner mens jeg må låse opp døren for hver gang jeg bærer inn en tung pose, istedet for å holde opp døra i 1 sek så jeg får bært inn.

Ble også nesten påkjørt av en dame som så at jeg gikk over veien, men ikke hadde tålmodighet til å følge loven, så hun gasset på likt som jeg gikk over. 

Opplevde aldri sånn uhøflighet i USA, og kjenner jeg lengter tilbake. Selv iler jeg til for å holde opp dører og generelt være høflig mot begge kjønn, men høfligheten i landet er jo død. 

d08ca73a70d1f50a0b40033e1e644a8cb51cd0e5

Skrevet

Kunne du ikke bare koblet ut dørpumpen sånn at døra ble stående åpen mens du bar inn posene? :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var nok bare litt uheldig i dag, eller bor muligens på feil sted eller i feil landsdel. Her jeg bor opplever jeg aldri slikt. 

Anonymkode: dc579...112

Bor i Oslo.

6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

d08ca73a70d1f50a0b40033e1e644a8cb51cd0e5

Hvorfor er du på forum?

5 minutter siden, Agathe skrev:

Kunne du ikke bare koblet ut dørpumpen sånn at døra ble stående åpen mens du bar inn posene? :)

Tenkte ikke på å se etter det! Next time! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er uhøflige men det gjelder ikke alle. Det er en mann i blokken som er litt i overkant høflig. Her snakker vi bukking, tar av hatten og en kommentar som "damene først". En gang kom han løpende bak meg og ropte "VENT!", bare for å åpne døren for meg. :fnise: Lyser opp dagen min ihvertfall, men liiiitttt for høflig iforhold til de fleste.

Ang høflighet.
Jeg kom gående mot døren i går. Tre tunge bæreposer, en pakke under armen og en hund. Ei dame kom ut i det jeg gikk opp til døren, jeg var to skritt unna døren og hun smalt den igjen rett foran nesen på meg. Hun bare så på meg med et surt ansikt. 
Heldigvis så sto den ovennevnte mannen i gangen og så det hele. Så han hjalp meg inn.
Så det finnes noen som er uhøflig ja. Men det gjelder ikke alle. 

I USA så er de litt i overkant høflig.. litt som denne mannen. 

Anonymkode: 9e3dc...295

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd dette i Norge, folk har alltid vært hjelpsomme synes jeg.

Anonymkode: 8e05a...25b

• Liker 1
Skrevet

Kan man egentlig si at folk som ikke iler til for å hjelpe er uhøflige?

Jeg tenker mer på det som bevisst å gjøre noe, som damen som gasset på eller hun som slamret igjen døren. Men å ikke tilby fremmede mennesker å bære poser og holde dører - er det uhøflig?

De fleste av oss er jo mer redd for å stikke oss ut og snakke til noen, enn direkte uhøflige.
- synes folk her hvor jeg bor er både hyggelig og høflige, ihvertfall de aller fleste :)

• Liker 1
Skrevet

Det er både òg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...