julia83 Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Jeg ser Plantasjen selger økologiske frø, men er ikke alle frø "økologiske" ?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 Jeg vil anta at økologiske frø kommer fra planter som er dyrket økologisk. Siden mange planter behandles med sprøtemidler og kunstgjødsel vil mange frø ikke være økologiske. Jeg kan derimot garantere deg at alle frø som selger er organiske, men det er en helt annen diskusjon. Anonymkode: c8185...c03 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Frø beises gjerne med soppdrepende midler for å unngå mugg på frøene. Soppmidler er generelt ganske giftige, for mennesker og miljø. Økologiske frø er ikke beiset med soppmidler. Anonymkode: 2af43...7f6
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 I tillegg kan de være av arter som er mere hardføre, som ikke "trenger" så mye kunstgjødsel og sprøytemidler for å klare seg. Men går fint å dyrke økologisk med andre frø også altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå