Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #41 Skrevet 15. desember 2004 Det går an å skrive inn et nick selv om man ikke er registrert. Klarer du å skrive innlegg som inneholder mer enn en smiley, så klarer du vel også å kalle deg noe mer fantasifullt enn "gjest"??? For noen er argumentene viktigere enn å finne ut hvem man skal være enig med.
Hu i Svingen Skrevet 15. desember 2004 #42 Skrevet 15. desember 2004 For noen er argumentene viktigere enn å finne ut hvem man skal være enig med. Så klart, men det er jo greit å følge andres tankegang også - hvilken person som ytrer hva er faktisk viktig for at man skal få et helhetsbilde av dennes mening...
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #43 Skrevet 15. desember 2004 Så klart, men det er jo greit å følge andres tankegang også - hvilken person som ytrer hva er faktisk viktig for at man skal få et helhetsbilde av dennes mening... For min egen del har jeg som regel gode argumenter, og gode oppbygde innlegg, så interessante meddebatanter får med seg hva jeg ønsker å ytre. At andre faller fra bryr meg lite.
Hu i Svingen Skrevet 15. desember 2004 #44 Skrevet 15. desember 2004 For min egen del har jeg som regel gode argumenter, og gode oppbygde innlegg, så interessante meddebatanter får med seg hva jeg ønsker å ytre. At andre faller fra bryr meg lite. At folk faller fra bryr ikke meg heller. Men jeg kan joi ikke vite om du er den samme gjesten som hevdet ditt eller datt. Og jeg mener det har noe å si for hvordan jeg oppfatter ditt nyeste innlegg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #45 Skrevet 15. desember 2004 At folk faller fra bryr ikke meg heller. Men jeg kan joi ikke vite om du er den samme gjesten som hevdet ditt eller datt. Og jeg mener det har noe å si for hvordan jeg oppfatter ditt nyeste innlegg. Jeg kan se at det er viktig i visse debatter, men ikke spesielt viktig i debatter jeg vanligvis deltar i, da de ofte er ganske så fakta-og argumentdrevne. Selv leser jeg ikke hvem som sier hva, men hva de nyeste innleggene forsøker å fomidle.
Hu i Svingen Skrevet 15. desember 2004 #46 Skrevet 15. desember 2004 Jeg kan se at det er viktig i visse debatter, men ikke spesielt viktig i debatter jeg vanligvis deltar i, da de ofte er ganske så fakta-og argumentdrevne. Selv leser jeg ikke hvem som sier hva, men hva de nyeste innleggene forsøker å fomidle. Greit, egentlig bryr det meg lite hva du mener, siden jeg heller ikke vet hvem du er eller hva du står for i andre saker...
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #47 Skrevet 15. desember 2004 Greit, egentlig bryr det meg lite hva du mener, siden jeg heller ikke vet hvem du er eller hva du står for i andre saker... Ikke sant. Man har gjerne to forskjellige typer debattanter: De som vil diskutere sak, og de som vil være enig/uenig med spesifikke andre. Man ser personen og ikke argumentene.
Hu i Svingen Skrevet 15. desember 2004 #48 Skrevet 15. desember 2004 Ikke sant. Man har gjerne to forskjellige typer debattanter: De som vil diskutere sak, og de som vil være enig/uenig med spesifikke andre. Man ser personen og ikke argumentene. Litt vanskelig å se personen når tråden består av en lang rekke enkeltargumenter!? Dessuten er det jo gjerne sammenheng mellom en persons forskjellige innlegg... Lett å snike seg unna med at "det har jeg aldri sagt" som gjest. Men dette gidder jeg ikke, vi kan godt være uenige for min del.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #49 Skrevet 15. desember 2004 Litt vanskelig å se personen når tråden består av en lang rekke enkeltargumenter!? Dessuten er det jo gjerne sammenheng mellom en persons forskjellige innlegg... Lett å snike seg unna med at "det har jeg aldri sagt" som gjest. Ja, i lekediskusjoner er kanskje det ønskelig. Virker som man er mer interessert i å ta noen, enn å argumentere mot argumentene. Samme hvem som sa hva, bare du har de beste argumentene.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #50 Skrevet 15. desember 2004 Greit, egentlig bryr det meg lite hva du mener, siden jeg heller ikke vet hvem du er eller hva du står for i andre saker... :oops:
Gjest En ny gjest Skrevet 15. desember 2004 #51 Skrevet 15. desember 2004 Jeg innrømmer at smileys kan uttrykke noe, men jeg synes uansett at smileys er fjortis.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #52 Skrevet 15. desember 2004 Jeg innrømmer at smileys kan uttrykke noe' date=' men jeg synes uansett at smileys er fjortis.[/quote'] enig!
Gjest Ninakanin Skrevet 15. desember 2004 #53 Skrevet 15. desember 2004 Men helt ærlig, er dette egentlig noe å diskutere?
Hu i Svingen Skrevet 16. desember 2004 #54 Skrevet 16. desember 2004 Men helt ærlig' date=' er dette egentlig noe å diskutere?[/quote'] Nei, det er jo ikke det...
Gjest Ninakanin Skrevet 16. desember 2004 #56 Skrevet 16. desember 2004 eller egentlig, mye av det fjaset vi diskuterer her inne på KG er jo ikke noe å diskutere da, hehe Men jeg mente bare at...det ble vel kanskje litt vel alvorlig i tråden her, når det egentlig er snakk om noe så uskyldig som et par gule, blå og røde fjes.
Hu i Svingen Skrevet 16. desember 2004 #57 Skrevet 16. desember 2004 Skal slutte med sånn tullediskutering - NÅ!
Gjest Blue Master Skrevet 16. desember 2004 #59 Skrevet 16. desember 2004 På newsgroups så finnes det veldig klare regler/retningslinjer for hvordan man skal oppføre seg for ikke å ødelegge for andre, dvs gangen/nytten i tråden. Tenk over at selv om du synes det er greit å poste et innlegg uten argument (smiley eller ikke) kan du irritere 99% av alle som leser tråden. Det er retningslinjer som har blitt utviklet over tid, på samme måte som en del uskrevne skikk og bruk regler i samfunnet ellers. For å oppsummere noen av de viktigste punktene i news policy'en: - Siter kun de linjer du svarer på - Post svaret ditt etter/under det du siterer ikke før/over. - Ikke post tomme innlegg dvs innlegg uten nytt innhold/ med nytteverdi for andre - Hold deg til topic (emne). Ikke bidre til at tråden sporer av, da lager du heller en ny tråd Synes KG burde hatt en sånn "plakat" som man kunne referert til /linket til når man så noe upassende, slik at folk lærte seg litt "nettvett".
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #60 Skrevet 16. desember 2004 Diskusjonen handler ikke om bruk av smileys. Derimot handler den om det er greit at man poster en masse innlegg uten at det har andre innhold enn en smiley og et sitat. Slike innlegg har ingen verdi og ødelegger de debattene hvor de forekommer. I stedet for å poste slik tøys kan man jo f.eks si hva man mener, særlig hvis det man mener er nytt og annerledes. Til dere som synes dette ikke er noe vits i å debattere: La for pokker vær da, slik at vi som ønsker å debattere kan fortsette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå