Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere komme med tips til hva man bør kunne til norsk muntlig eksamen? Tilføy gjerne!

- Særemne skal man jo ha med

- Diktanalyse/tolkning, reklameanalyse, dialekter

- Litteraturhistorie, språkhistorie/utvikling, norrønt

Anonymkode: 77ef8...776

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*Bump*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått gjennom læreplanen for å se hva elevene skal kunne. :)  Du finner dem på UDIR

Anonymkode: a36f5...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått gjennom læreplanen for å se hva elevene skal kunne. :)  Du finner dem på UDIR

Anonymkode: a36f5...2c6

Har jo gjort det :) Men er jo fint med en samletråd, litt tips og erfaringer fra andre også. For det er jo helt sikkert noe man legger mer vekt på enn annet:).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har iallefall fått beskjed om at man kan bli spurt om alle kapitler i boka, så jeg vil tro det er like viktig å lese på alle periodene :)

Anonymkode: 6eb4a...9ef

• Liker 1
Skrevet

Tok denne eksamen våren 2016 (i Østfold) sjekk opp hvordan eksamen føres i ditt fylke. Uansett hadde bare positiv opplevelse av eksamen og fikk karakter 6. Vær forberedt med en leseliste med mange sentrale forfattere fra de forskjellige epokene. Når du skal svare på oppgaven du får (30 min før) er det pluss i boka å kunne referere til kjente verk fra perioden du får. Lær deg heller litt om mye enn mye om lite. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Pmaxqueen skrev:

Tok denne eksamen våren 2016 (i Østfold) sjekk opp hvordan eksamen føres i ditt fylke. Uansett hadde bare positiv opplevelse av eksamen og fikk karakter 6. Vær forberedt med en leseliste med mange sentrale forfattere fra de forskjellige epokene. Når du skal svare på oppgaven du får (30 min før) er det pluss i boka å kunne referere til kjente verk fra perioden du får. Lær deg heller litt om mye enn mye om lite. Lykke til!

Er det meningen at man skal lese hele samlinger/romaner, eller holder det med utdragene og de korte historiene som står i tekstsamlingsboka?

Anonymkode: 6eb4a...9ef

Skrevet

Utdragene holder i masse! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...