Gå til innhold

Kan jeg ha smittet datteren min med gonore?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk nettopp vite av han jeg nylig hadde ubeskyttet sex med har gonore... Så nå må jeg sjekke meg. 

Men! Kan jeg ha smittet datteren min på 3år? Har nusset henne på munnen.

Anonymkode: fd32e...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lest at det kan smittes oralt... TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vackra skrev:

Hvorfor kysser man barna sine på munnen?

Så du har ikke barn..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, funginger skrev:

Spør legen.

Jeg skal det, men har ikke fått time før til neste uke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Rotemor skrev:

Så du har ikke barn..

Takk

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lest at det kan smittes oralt... TS

Håper at du ikke har smittet datteren din.

Det er trist at man ikke setter seg inn i slike ting + tar sine forholdsregler før man eventuelt utsetter seg og sine barn for slik risiko...

Anonymkode: 81651...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vackra skrev:

Hvorfor kysser man barna sine på munnen?

Jeg kysser ikke barna mine på munnen, men hender de kysser meg. Jeg avviser dem ikke på det. De har sett voksne gjøre det. Er bare en fase.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke du skal vente til neste uke, si det haster så får du komme før. Gonore kan smitte oralt.

Anonymkode: 2922d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke du skal vente til neste uke, si det haster så får du komme før. Gonore kan smitte oralt.

Anonymkode: 2922d...9d7

Hvorfor haster det? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lærer man ikke om kjønnsykdommer på skolene i dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Skadeskutt skrev:

Jeg kysser ikke barna mine på munnen, men hender de kysser meg. Jeg avviser dem ikke på det. De har sett voksne gjøre det. Er bare en fase.

Det blir selvfølgelig noe annet. Spørsmålet mitt var i utgangspunktet hvorfor voksne mennesker skal ta initiativ til å kysse barna sine. 

43 minutter siden, Rotemor skrev:

Så du har ikke barn..

@RotemorJeg stilte et spørsmål, hvorfor svare spydig i stedet for å svare på spørsmålet? Jeg skjønner ikke hvorfor man kysser barn på munnen. Det er ikke fordi jeg mener det etisk forkastelig, men fordi jeg ikke skjønner hvorfor man skal kysse barna sine på munnen? Jeg har kanskje ikke barn som du sier, men jeg har VÆRT barn, og jeg ble aldri kysset på munnen av mindre foreldre. Jeg har heller aldri sett de kysse mine yngre søsken. 

Som jeg skrev over er det noe annet med når barn kysser foreldrene sine, men veldig rart å kysse barna sine, spesielt så mye at det bekymring for at man har smittet de med gonoré? Tenk om du smitter de med noe, f. eks forkjølsessår, luftveissykdommer, etc etc?

Spesielt hvis man ikke har fast partner og er ute og kliner og ligger med fremmede? Ville du latt et fremmed menneske kysse barnet ditt på munnen, selv om det kun er av affeksjon og velmenende kjærlighet? Nei, for du vet ikke hva vedkommende bærer på, og du vet ikke alt selv du bærer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull, du skal ikke vente en uke på time etter ubeskyttet sex med en du har fått bekreftet har kjønnsykdom, da skal du ha akutt time, eller du kan oppsøke kontor for seksuelt overførbare sykdommer og bli testet der. 

Når du ikke skriver om du har hatt ubeskyttet oral, anal eller vaginal sex, så er det umulig å vite om du kan ha smittet barnet ved å kysse det. 

Gonore kan smitte via håndklær og det er velkjent at gonore kan vokse på såpestykker av Sterilan. 

Var jeg deg, så ville jeg vært langt mer redd for å være smittet av Hepatitt eller Hiv, enn om barnet er smittet. Hvem skal ta seg av barnet dersom du blir alvorlig syk og ute av stand til å ta ansvar for barnet? Kondom er oppfullet, liksom. 

Anonymkode: 4bf23...1b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Vackra skrev:

Det blir selvfølgelig noe annet. Spørsmålet mitt var i utgangspunktet hvorfor voksne mennesker skal ta initiativ til å kysse barna sine. 

@RotemorJeg stilte et spørsmål, hvorfor svare spydig i stedet for å svare på spørsmålet? Jeg skjønner ikke hvorfor man kysser barn på munnen. Det er ikke fordi jeg mener det etisk forkastelig, men fordi jeg ikke skjønner hvorfor man skal kysse barna sine på munnen? Jeg har kanskje ikke barn som du sier, men jeg har VÆRT barn, og jeg ble aldri kysset på munnen av mindre foreldre. Jeg har heller aldri sett de kysse mine yngre søsken. 

Som jeg skrev over er det noe annet med når barn kysser foreldrene sine, men veldig rart å kysse barna sine, spesielt så mye at det bekymring for at man har smittet de med gonoré? Tenk om du smitter de med noe, f. eks forkjølsessår, luftveissykdommer, etc etc?

Spesielt hvis man ikke har fast partner og er ute og kliner og ligger med fremmede? Ville du latt et fremmed menneske kysse barnet ditt på munnen, selv om det kun er av affeksjon og velmenende kjærlighet? Nei, for du vet ikke hva vedkommende bærer på, og du vet ikke alt selv du bærer på.

Alle foreldre vet at barn tidvis kysser på munnen. Det er i tillegg veldig naturlig for mange foreldre å gjøre. Det er jo ikke det man skal stille spørsmål ved her.

At man har vært barn er ingen målestokk for hvordan man er som forelder; man husker ikke hvordan det var når man selv var liten. Du kysset sikkert pappaen din på munnen når du var 3 år du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk nettopp vite av han jeg nylig hadde ubeskyttet sex med har gonore... Så nå må jeg sjekke meg. 

Men! Kan jeg ha smittet datteren min på 3år? Har nusset henne på munnen.

Tenker du over hvilken risiko du utsetter deg selv og ditt barn for ved å ha ubeskyttet sex?

Hva om din sexpartner ikke hadde fortalt deg om at han har gonore (eller verre sykdommer)? Da kunne du og eventuelt ditt barn ha gått lenge med smitten i kroppen og blitt syke uten å vite om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Alle foreldre vet at barn tidvis kysser på munnen. Det er i tillegg veldig naturlig for mange foreldre å gjøre. Det er jo ikke det man skal stille spørsmål ved her.

At man har vært barn er ingen målestokk for hvordan man er som forelder; man husker ikke hvordan det var når man selv var liten. Du kysset sikkert pappaen din på munnen når du var 3 år du også.

Jeg har veldig mye yngre søsken, aldri sett de bli kysset på munnen. JEG har sikkert kysset de ja, men de kysset ikke meg. 

Jeg syntes absolutt det er dette man skal stille spørsmål ved her. Situasjonen er en forelder som har tatt initiativ til å kysse barnet sitt på munnen, og mulig gitt barnet gonoré fra sexpartner. Er det ikke et naturlig spørsmål å stille om det er naturlig å kysse barn på munnen, spesielt når man er i en risikogruppe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Rotemor skrev:

Så du har ikke barn..

Jeg har barn, men har aldri kysset dem på munnen. Synes det er en uting

Anonymkode: d20d3...8b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...