AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Jeg sliter endel med det sosiale,både på nett og i virkeligheten. På nettet er jeg medlem av noen vennegrupper på facebook og jeg har prøvd å bli kjent eller prate med noen her. Begge steder har jeg spurt etter venner, og så tar gjerne noen kontakt. Jeg sliter mest med de som skriver noe sånt som "hvis du vil kan vi godt bli kjent?" eller bare skriver noe om at jeg kan ta kontakt om jeg er interessert. Jeg aner da ikke hva jeg skal skrive, og kan skrive noe sånt som "ja,vi kan godt bli kjent ja ". Får da stort sett ikke svar tilbake, men jeg kommer ikke på noe å skrive Ser jo at det ikke fungerer. Dette virker vel rart kanskje, men jeg har isolert meg lenge og sliter med sosial angst. Jeg har derfor ikke peiling på hva jeg skal skrive. Tror jeg trenger et kurs i "hvordan kommunisere med andre". Anonymkode: 91511...b33
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 Herregud er det mulig!? Hvis noen skriver til deg at dere godt kan bli kjent så må du jo fortelle om deg selv å hvis du ikke er i stand til det så kan du bare gi opp.. Anonymkode: 0a3d2...fe6 1
Butterfly20 Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Sliter med det samme. Vi kan godt bli bedre kjent, kanskje det er enklere når man vet om problemet? For å gjøre det litt enklere for deg kan du jo fortelle litt om deg selv: hvem er du? hva er dine største drømmer? En ting du har oppnådd som du er stolt av? bare for å starte et sted
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud er det mulig!? Hvis noen skriver til deg at dere godt kan bli kjent så må du jo fortelle om deg selv å hvis du ikke er i stand til det så kan du bare gi opp.. Anonymkode: 0a3d2...fe6 Dust. Selv opplevde jeg flere som sa de gjerne ville bli kjent, så jeg fortalte litt om meg selv. Hva skjedde? Ingen av de tok kontakt, ergo brukte de det bare for å finne ut mer om meg uten å virkelig mene noe av det de sa. TS, Kanskje bedre at du forsøker deg på vennetreff i regi av røde kors eller lignende? Anonymkode: 53a44...33c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud er det mulig!? Hvis noen skriver til deg at dere godt kan bli kjent så må du jo fortelle om deg selv å hvis du ikke er i stand til det så kan du bare gi opp.. Anonymkode: 0a3d2...fe6 Det der var en unødvendig måte å svare på. Anonymkode: 19ec1...182 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #6 Skrevet 16. mars 2017 Jeg tenkte at jeg kom til å få et sånt svar, og skjønner at noen synes det er rart. Men da kan man jo prøve å være isolert i 10 år og se hva det gjør med en. Jeg føler at jeg må lære alt på nytt. Jeg hadde allerede fortalt om meg selv så det tenker jeg at personen allerede visste,og at det var derfor de tok kontakt. Da burde vel jeg kanskje ha spurt dem om å fortelle om seg selv? Føler meg så dust her som ikke har peiling på helt grunnleggende kommunikasjon og tenker litt at jeg ikke kommer til å få venner på grunn av det, men gir ikke opp. Anonymkode: 91511...b33
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dust. Selv opplevde jeg flere som sa de gjerne ville bli kjent, så jeg fortalte litt om meg selv. Hva skjedde? Ingen av de tok kontakt, ergo brukte de det bare for å finne ut mer om meg uten å virkelig mene noe av det de sa. TS, Kanskje bedre at du forsøker deg på vennetreff i regi av røde kors eller lignende? Anonymkode: 53a44...33c Ja, har vært i kontakt med dem om en besøksvenn. Kanskje det kan være en måte å øve seg på det sosiale. Anonymkode: 91511...b33
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #8 Skrevet 16. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte at jeg kom til å få et sånt svar, og skjønner at noen synes det er rart. Men da kan man jo prøve å være isolert i 10 år og se hva det gjør med en. Jeg føler at jeg må lære alt på nytt. Jeg hadde allerede fortalt om meg selv så det tenker jeg at personen allerede visste,og at det var derfor de tok kontakt. Da burde vel jeg kanskje ha spurt dem om å fortelle om seg selv? Føler meg så dust her som ikke har peiling på helt grunnleggende kommunikasjon og tenker litt at jeg ikke kommer til å få venner på grunn av det, men gir ikke opp. Anonymkode: 91511...b33 Ja for sosial angst blåser helt klart bort absolutt alle antenner og tidligere erfaringer. Orker du være sosial da? Det må jo følges opp. Anonymkode: e330c...40b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #9 Skrevet 16. mars 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for sosial angst blåser helt klart bort absolutt alle antenner og tidligere erfaringer. Orker du være sosial da? Det må jo følges opp. Anonymkode: e330c...40b Jeg ikke hadde noe særlig med erfaring før heller. Jeg har alltid slitt med det sosiale og den sosiale angsten var ubehandlet frem til jeg var 25. Kanskje det kan forklare litt? Siden du og den andre ab'en antar istedenfor for å spørre. Ja, jeg prøver og det er derfor jeg ønsker råd. Det er også øving gjennom nett så jeg bruker det også til å øve meg på å ha kontakt med andre. Anonymkode: 91511...b33
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #10 Skrevet 16. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ikke hadde noe særlig med erfaring før heller. Jeg har alltid slitt med det sosiale og den sosiale angsten var ubehandlet frem til jeg var 25. Kanskje det kan forklare litt? Siden du og den andre ab'en antar istedenfor for å spørre. Ja, jeg prøver og det er derfor jeg ønsker råd. Det er også øving gjennom nett så jeg bruker det også til å øve meg på å ha kontakt med andre. Anonymkode: 91511...b33 Ja beklager det var ikke meningen å anta noe som helst. Er det slik at du kanskje liker litt mer konkrete spørsmål fra den andre parten? At det hele blir litt svevende siden du har problemer med å komme i gang? Anonymkode: e330c...40b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #11 Skrevet 16. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja beklager det var ikke meningen å anta noe som helst. Er det slik at du kanskje liker litt mer konkrete spørsmål fra den andre parten? At det hele blir litt svevende siden du har problemer med å komme i gang? Anonymkode: e330c...40b Ja, det er nettopp det som er problemet Jeg har ingen problemer hvis det starter med et spørsmål eller flere spørsmål. Da synes jeg det er lettere å komme med spørsmål selv. Når folk bare skriver "vi kan godt bli kjent" eller noe sånt så vet jeg ikke helt hva jeg skal svare, men mange starter en samtale sånn og da må det være vanlig tenker jeg. Anonymkode: 91511...b33
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 På 3/16/2017 den 12.30, AnonymBruker skrev: Jeg sliter endel med det sosiale,både på nett og i virkeligheten. På nettet er jeg medlem av noen vennegrupper på facebook og jeg har prøvd å bli kjent eller prate med noen her. Begge steder har jeg spurt etter venner, og så tar gjerne noen kontakt. Jeg sliter mest med de som skriver noe sånt som "hvis du vil kan vi godt bli kjent?" eller bare skriver noe om at jeg kan ta kontakt om jeg er interessert. Jeg aner da ikke hva jeg skal skrive, og kan skrive noe sånt som "ja,vi kan godt bli kjent ja ". Får da stort sett ikke svar tilbake, men jeg kommer ikke på noe å skrive Ser jo at det ikke fungerer. Dette virker vel rart kanskje, men jeg har isolert meg lenge og sliter med sosial angst. Jeg har derfor ikke peiling på hva jeg skal skrive. Tror jeg trenger et kurs i "hvordan kommunisere med andre". Anonymkode: 91511...b33 Er ikke sikkert det er deg det er noe problem med, folk på nettet er utrolig dårlig til å svare på meldinger, det gjelder og de som er ute etter nye venner! Anonymkode: e7474...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå