Gå til innhold

Et tips til alle slankere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei til alle slankere. Kosthold og hyppe dietter er populære overskrifter for å fange lesere. De finnes ekstremt mye forskning og metoder for å gå ned i vekt. Grunnen til at disse ofte havner på førstesiden av blader, aviser og blogger er for det er et tema som engasjerer mange. Ikke fordi de nødvendigvis er så fantastiske, men de genererer lesere som er desperate etter snareveier til å gå ned i vekt. Faktumet er at det ikke finnes noen snareveier. 

"Termodynamikkens første hovedsetning eller lov sier at energi kan aldri oppstå eller tilintetgjøres, men kun kan gå over i andre former."

Om du vil ned i vekt må du altså få i deg mindre energi enn du bruker. Og hva er energi? Mennesker får energi fra mat og energiinnholdet i mat måles i kalorier. Kroppen bruker store mengder kalorier for at kroppen din skal holdes i gang. For at kroppen din skal holde 37 grader kreves det mye energi.

Mennesker har ikke alltid hatt mye tilgang på mat. Heldigvis er menneskekroppen så fantastisk at den har mulighet til å lagre kalorier i form av fett. Dersom man i perioder har lite tilgang på mat kan kroppen bruke fettlager som energinivå for å overleve. 

For at du skal ned i vekt må du altså spiser mindre kalorier enn kroppen bruker. Det er Ikke værre en det. Det spiller ingen rolle om det er karbohydrater, protein eller fett, men en en god fordeling av disse er bra. Det finnes mange forskjellige dietter som sier ditt eller datt, men hemmeligheten er å spise litt mindre kalorier enn kroppen bruker.

Anonymkode: e83a2...bef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bilderesultat for no shit sherlock cat

Anonymkode: 0453b...bcd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Funnet ut dette helt av deg selv? 

Anonymkode: a2901...191

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Levde på omtrent 3000kcal per dag, å gikk ned i vekt... Å nei jeg lå ikke i kcal underskudd. Lavkarbo sier jeg bare 

Anonymkode: 928f0...965

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Levde på omtrent 3000kcal per dag, å gikk ned i vekt... Å nei jeg lå ikke i kcal underskudd. Lavkarbo sier jeg bare 

Så du motbeviser all forskning du? Gikk ned i vekt uten å ligge i kcalunderskudd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier her er dessverre ikke mulig. 

Anonymkode: 7704c...18b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så, ehm, dyr drit?

Ja for det er det som skjer hvis du ikke tar opp næringen i maten, den kommer ut i andre enden.

Anonymkode: 70c34...892

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette var en enkel og grei forklaring. Leste meg til dette en annen plass for noen dager siden, lastet ned lifesum og har siden holdt meg under anbefalt kaloriinntak (basert på vekt og høyde). Viste -1kg på vekten etter bare to dager. Er jevnt og fint mett, ikke søntsug. 

Anonymkode: a4597...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...