Gå til innhold

Mensen - spiser som en gal!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg går på p-piller og i dag er dagen jeg skal ha mensen. Har hoppet over syklusen i 3 mnd pleier egentlig å maks hoppe over syklusen 2 mnd en denne gang "rakk jeg ikke" ha mensen så nå kom det egentlig litt av seg selv mulig fordi kroppen ikke var vant til å ha mensfri så lenge. Hatt litt små blødninger i disse dager, så da var det på tide å ha en pillefri uke :) 

Problemet nå som jeg ikke kan huske å ha opplevd siden jeg begynte på pillen for 6 år siden er at vekta gikk til himmels og matlysten eksploderte. Klarer ikke å slutte å spise å vet ikke hva eller hvor jeg skal gjøre av meg. Vil ha alt! Normalt merker jeg lite forskjell på vekten, og på matlysten, men hva har skjedd nå ? Kan jeg få vektøkning og matlyst til de grader selv om jeg går på pillen ?

Akkurat nå vil jeg bare gå å kjøpe meg verdens største kanelbolle. Helst det tilbudet hvor du får 4 stk :mynona:

Anonymkode: a4613...a65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg et glass vann hver gang du får lyst på noe.

Anonymkode: 97291...b83

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg et glass vann hver gang du får lyst på noe.

Anonymkode: 97291...b83

Har drukket 0.5l allerede, men får ikke stoppet matlysten :/ Egentlig så er det ikke vekten jeg er bekymret for. Da jeg er tynn, men mer at jeg er litt sånn "oi hva er det som skjer" ? Og om det er normalt da jeg har hørt at de som går på pillen ikke nødvendigvis opplever disse symptomene. Og har heller ikke opplevd det selv før nå.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vektøkning skjer oftest når man starter på pillen og det er da snakk om 2-3 kg. Vet ikke hvorfor du plutselig får økt matlyst..Kan du være gravid?

Anonymkode: 0a6f8...607

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vektøkning skjer oftest når man starter på pillen og det er da snakk om 2-3 kg. Vet ikke hvorfor du plutselig får økt matlyst..Kan du være gravid?

Anonymkode: 0a6f8...607

Ja fikk egentlig ingen bivirkninger ved start av pillen. Men tror ikke jeg er gravid eller jeg håper ikke det :/ Da jeg er ganske streng når det kommer til å ta pillen til rette tid/samme tid hver dag selv om pillen ikke er 100% sikker.

Pluss burde jeg ikke da merket symptomer før dagen jeg skal få mensen? Kanskje en tilfeldighet. Men har tenkt tanken, men tviler da dette kom litt sånn "akutt". Stod opp i dag og alt var snudd opp ned. Litt små bekymret, men håper det går seg til i morgen eller når menstruasjonen er over :/ 

TS  

Skrevet

Det er normalt med både vektøkning (vannvekt) og økt matlyst når mensen er på vei. Ikke noe å bekymre seg for. Vanlig selv om man går på pillen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...