Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg greier ikke gå ned i vekt på vinteren. Går som regel opp. På våren virker som det viktigste. Er dette bare meg?

Anonymkode: e0eb6...ed6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned tolv kilo i vinter.

Anonymkode: 6addc...be6

Skrevet (endret)

Jeg gikk ned 25 kilo i løpet av et år, og har holdt holdt stabil normal vekt etterpå, gjennom ni årstidsskifter, og det har gått ganske greit etter at jeg begynte å se kritisk på mytene vi har laget oss om kosthold og kroppsvekt.

Endret av Pringle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er du mer passiv om vinteren eller spiser mer. Jeg går alltid ned på vinteren jeg. Jeg har mindre matlyst, fordi jeg blir deprimert av å være så mye mer inne og alt det dårlige været. 

Anonymkode: b9b23...bf7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du mer passiv om vinteren eller spiser mer. Jeg går alltid ned på vinteren jeg. Jeg har mindre matlyst, fordi jeg blir deprimert av å være så mye mer inne og alt det dårlige været. 

Anonymkode: b9b23...bf7

Ja, er mer passiv. Jeg trener ikke på treningssenter. Vinteren blir det bare et par skiturer. Mens resten av året går jeg lange turer, sykler osv. Så det er ikke noe mysterie at jeg har vanskligere for å gå ned på vinteren. Lurte bare på om andre føler noe av det samme.

Jeg har gått ned til en BMI på 22 og er veldig nær målet mitt. I vinter har jeg prøvd å passe på like mye som vanlig (men har ikke gjort det i praksis), og alt jeg har oppnådd er å vedlikeholde vekta. Jeg er helt fornøyd med det, synes det kun er interessant.

Anonymkode: e0eb6...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg det og. På vinteren så sitter jeg mer hjemme, og koser meg mer. Blir lettere til at man tar en kopp kakao, og baker, eller koser seg med god mat. På sommeren så går og sykler jeg mye, drikker jo aldri kakao. Og elsker salat og frukt. Så går gjerne opp 5 kg på vinteren, og ned 5 kg på sommeren.

Anonymkode: f0d5a...78a

Skrevet

Kattene mine legger også på seg om vinteren.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg er som kattene til @Tvist: eg blir og feit om vinteren, og så går det seg til i løpet av våren. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir gjerne mer inaktive om vinteren, kaldt og mørkt, orker ikke gå så mye turer, koseligere å sitte i sofaen med go'film og godteri :)

Anonymkode: cb2f2...7da

Gjest Athleisure
Skrevet

Jeg veier vanligvis 55 kg, i desember gikk jeg ned 4 kg, uten å gjøre noe for det. :)

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Det er ganske naturlig. Vi som bor steder der det er kaldt skal jo naturlig og instinktivt legge på oss litt ekstra fett i kulden. Suget etter mer fett, sukker og karbohydrater kan derfor føles sterkere når det er kaldt og mørkt ute. Samtidig er det naturlig at vi ofte føler oss trøttere og er mer inne når det er mørkt kokka 16.00 og det sludder og er ekkelt vær ute.

Når våren kommer trigges endorfiner pga lysere tider og man bli våryr og vil ut i i sola og man får mer energi av lysere dager.

Men med rett livsstil, godt kosthold og regelmessig trening så vil man merke mindre til disse forskjellene gjennom årstidene. Vekten min er stabil uansett årstid da jeg ikke endrer på matvaner eller livsstil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...