Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør man følge 3-lags prinisppet når man skal kle på baby også på våren? Ser for meg at det blir altfor varmt?

Anonymkode: 57c41...4f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk hodet ditt litt, så går det bra.

Anonymkode: 01b29...869

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk hodet ditt litt, så går det bra.

Anonymkode: 01b29...869

Trenger vel ikke være frekk? Jeg vet ikke ts, lurer på det samme selv. Tenker kanskje å droppe lag 2?

Endret av Limah
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har på bomull, ulldress og pose nå (4mnd). Bytter til dyne når det er litt varmere og bruker etter hvert en tykk genser i stedet for dressen. De trenger jo ikke ytterklær når de ligger nedi en vogn. Er det en større baby som sitter i vogna ville jeg nok hatt på en jakke for å skjerme mot vind, og heller hatt på mindre klær nedi posen/under dyna. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg har på bomull, ulldress og pose nå (4mnd). Bytter til dyne når det er litt varmere og bruker etter hvert en tykk genser i stedet for dressen. De trenger jo ikke ytterklær når de ligger nedi en vogn. Er det en større baby som sitter i vogna ville jeg nok hatt på en jakke for å skjerme mot vind, og heller hatt på mindre klær nedi posen/under dyna. 

Ullbody, strømpebukse i ull og dunpose på lammeskinn er mer enn nok for min nå. Veldig varm av seg. Lurer på å skaffe vindfleecedressen til POP, da den skal beskytte mot vind. Så kan man regulere med ull/bomull under. Har anskaffet vårpose. Kommer til å bruke bæresele en del også, og da er det greit med en heldress føler jeg? 

Anonymkode: 57c41...4f6

AnonymBruker
Skrevet

I lignende temperaturer og vær (0-5 grader, sol og litt vind) så pleide jeg å kle min i strømperbukser, sokker, body, fleecejakke eller strikkejakke, og en god lue. Også ned i vognposen.

Anonymkode: cd1a4...f75

Skrevet

Bruk sunn fornuft og kjenn etter på barnet. En baby som ligger i vognpose i en bag trenger mye mindre enn et større barn som sitter i vogna. Er vognposen snurpet litt sammen, trenger barnet mindre klær enn om vognposen er veldig åpen. Noen babyer er varme av seg, og trenger da mindre klær. Pass på at barnet er beskyttet mot vind, så kan du ha færre lag under (men kjenn etter hvordan ditt barn har det). Vognbagen beskytter mot vind.

Se også været an. Strålende sol på skyfri himmel varmer godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...