Gå til innhold

Forskjellen på tynn-, midt- og familieribbe?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er forskjellen på disse tre? Hvilken bør man velge?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tynnribbe! Familieribbe er en skikkelig uting. Den har kotelettkammen på. Kammen har magert kjøtt som ikke blir godt når det stekes såpass hardt som den fete ribba krever. Styr unna.

Midtribbe - det er jeg søren meg ikke sikker på hva er :o

Skrevet

Men hvis du skjærer av kotelettkammen, og får de i butikken til å skjære koteletter av de, sitter du igjen med tynnribbe.

Skrevet
Hva er forskjellen på disse tre? Hvilken bør man velge?

Tynnribbe er uten kotelettkam, midtribbe er med. Familieribbe er midtribbe der benet i kotelettkammen er fjernet. Da er det lettere å steke den jevnt.

Jeg foretrekker familieribbe, fordi jeg liker kotelettkammen. Den blir litt tørrere ja, men den er kjempegod som pålegg, og mye mindre fet enn tynnribben.

Skrevet

Helt på siden av saken: jeg har alltid undret meg over hvorfor det heter familieribbe, familiedeig osv. Lurer på hva det egentlig består av... Skumle saker dette. :ler:

Skrevet

Familieribbe er best, mye mindre fett, om man ikke liker det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man ikke liker fett, bør man ikke ha ribbe til middag i det hele tatt. Mye bedre å lage en svinestek

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis man ikke liker fett' date=' bør man ikke ha ribbe til middag i det hele tatt. Mye bedre å lage en svinestek[/quote']

Helt enig. La ribba være feit uten å baktanker med det.

Det er ikke noe problem om den spises en par ganger i

året.

Skrevet

Helt enig. La ribba være feit uten å baktanker med det.

Det er ikke noe problem om den spises en par ganger i

året.

Problem? Jeg tenker da ikke på helsen, men på hva jeg liker. Selv synes jeg fett er kjempeekkelt, det gjør meg kvalm.

Min familie spiser ribbe til jul. Jeg ber da vel ikke min mor lage svinestek isteden! Synes familieribbe er helt ypperlig. Noe til meg, og noe til de som liker masse ekkelt fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...