AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Hvordan hadde dere reagert hvis kjæresten deres fortalte dere at han/hun tidligere har hatt sex med en fetter eller kusine? Anonymkode: c71ef...935
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Det tror jeg ikke jeg hadde klart å svelge. Anonymkode: de803...7da
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Hadde ikke brydd meg. Anonymkode: 2dbeb...6b8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 Overhodet ikke greit. Anonymkode: 4ebf9...709 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overhodet ikke greit. Anonymkode: 4ebf9...709 Hva om det var stesøsken da? Anonymkode: a519a...843
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 Vet ikke hvordan jeg ville reagert men jeg ville ha visst om det så jeg forsto relasjonen deres. Sikkert blitt rimelig sjokka egentlig. Anonymkode: 501fa...265
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #9 Skrevet 16. mars 2017 Fortid er fortid. Hadde det vært jeg, hadde jeg trolig aldri nevnt det uansett. Anonymkode: 8f790...ced
Gjest impressa Skrevet 16. mars 2017 #11 Skrevet 16. mars 2017 Kommer an på alder. Eksperimentering i sekstenårsalderen skulle jeg vel kunne leve med. Om de møttes i et familieselskap som 25-åringer og havnet i bingen ville jeg nok slitt med det.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #12 Skrevet 16. mars 2017 Har bare ledd av kjæresten når han innrømmet at første sexpartner var tremenning, men at de ikke visste at de var det Anonymkode: df797...38b 1
Gjest Coolaid Skrevet 16. mars 2017 #13 Skrevet 16. mars 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan hadde dere reagert hvis kjæresten deres fortalte dere at han/hun tidligere har hatt sex med en fetter eller kusine? Anonymkode: c71ef...935 Vi har alle en historie. Dette er vann under broen. Jeg bryr meg ikke om sånt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #14 Skrevet 17. mars 2017 På 15.3.2017 den 20.29, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke jeg hadde klart å svelge. Anonymkode: de803...7da På 15.3.2017 den 22.23, AnonymBruker skrev: Overhodet ikke greit. Anonymkode: 4ebf9...709 På 16.3.2017 den 4.26, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan jeg ville reagert men jeg ville ha visst om det så jeg forsto relasjonen deres. Sikkert blitt rimelig sjokka egentlig. Anonymkode: 501fa...265 21 timer siden, Commander skrev: Ikke spesielt positivt.... 20 timer siden, impressa skrev: Kommer an på alder. Eksperimentering i sekstenårsalderen skulle jeg vel kunne leve med. Om de møttes i et familieselskap som 25-åringer og havnet i bingen ville jeg nok slitt med det. Men hvorfor? Kan dere forklare nærmere? Anonymkode: c71ef...935
Commander Skrevet 17. mars 2017 #15 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor? Kan dere forklare nærmere? Anonymkode: c71ef...935 For min del er søskenbarn for nærme. Jeg veit det er lov, men samme besteforeldre. ha sex og få barn med onkels barn lizzom.... Jeg veit at det var vanlig hos kongelige og det er vel en god grunn til at de har kuttet ut det der. Jeg veit at folkegrupper som driver med dette sier at de er ikke lenger regnes som søskenbarn med ektepar. Dem om det. Men sjekk spesialskoler i Oslo og hvem som går der. Når en psykisk utviklingshemmet vanligere, barn født med svømmehud mellom tærne, døvhet osv osv. Statistisk sett er sjangsen liten dødfødsler er små (det er det man gjerne bruker som argument). Risikoen for problemer øker men det er snakk om noen få prosenter. Men ganget opp med 10.000 søskebarn blir tallet alikevel betydelig Tahir i reportasjen har søskenbarnforeldre. Leste et intervju med hans far som forteller at han ikke var klar over risikoen. http://www.tv2.no/a/2764776/ Sitat fra artikkel under: "som viste en 11 ganger økt sannsynlighet for nevrodegenerative sykdommer hos barn med pakistanske foreldre som var fetter og kusine. Andre tilstander som har økt forekomst hos barn av søskenbarn, og som medfører betydelig sykelighet og lidelse og livsvarig behandling, er blodsykdommer, immunsykdommer, nyresykdommer, stoffskiftesykdommer, netthinnesykdommer, hudsykdommer osv, osv. Studier fra Bradford i Storbritannia viser en markert overhyppighet av genetiske sykdommer blant barn av søskenbarn. Internasjonale studier (Iran og Pakistan) finner også en økt risiko for uspesifikk psykisk utviklingshemning der foreldrene er fetter og kusine. Mange pasienter med recessive mutasjoner får ingen spesifikk diagnose, fordi det dreier seg om meget sjeldne genetiske varianter." http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Medisinske-komplikasjoner-ved-soskenbarnekteskap-104038b.html Folk får gjøre som de ønsker, men for meg som ikke har noen tradisjon for slektstreff som sjekkeplass blir dette sært og risikoen man tar på vegne av barn som potensielt kan slite hele livet er unødig..
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #17 Skrevet 17. mars 2017 6 minutter siden, Commander skrev: For min del er søskenbarn for nærme. Jeg veit det er lov, men samme besteforeldre. ha sex og få barn med onkels barn lizzom.... Jeg veit at det var vanlig hos kongelige og det er vel en god grunn til at de har kuttet ut det der. Jeg veit at folkegrupper som driver med dette sier at de er ikke lenger regnes som søskenbarn med ektepar. Dem om det. Men sjekk spesialskoler i Oslo og hvem som går der. Når en psykisk utviklingshemmet vanligere, barn født med svømmehud mellom tærne, døvhet osv osv. Statistisk sett er sjangsen liten dødfødsler er små (det er det man gjerne bruker som argument). Risikoen for problemer øker men det er snakk om noen få prosenter. Men ganget opp med 10.000 søskebarn blir tallet alikevel betydelig Tahir i reportasjen har søskenbarnforeldre. Leste et intervju med hans far som forteller at han ikke var klar over risikoen. http://www.tv2.no/a/2764776/ Sitat fra artikkel under: "som viste en 11 ganger økt sannsynlighet for nevrodegenerative sykdommer hos barn med pakistanske foreldre som var fetter og kusine. Andre tilstander som har økt forekomst hos barn av søskenbarn, og som medfører betydelig sykelighet og lidelse og livsvarig behandling, er blodsykdommer, immunsykdommer, nyresykdommer, stoffskiftesykdommer, netthinnesykdommer, hudsykdommer osv, osv. Studier fra Bradford i Storbritannia viser en markert overhyppighet av genetiske sykdommer blant barn av søskenbarn. Internasjonale studier (Iran og Pakistan) finner også en økt risiko for uspesifikk psykisk utviklingshemning der foreldrene er fetter og kusine. Mange pasienter med recessive mutasjoner får ingen spesifikk diagnose, fordi det dreier seg om meget sjeldne genetiske varianter." http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Medisinske-komplikasjoner-ved-soskenbarnekteskap-104038b.html Folk får gjøre som de ønsker, men for meg som ikke har noen tradisjon for slektstreff som sjekkeplass blir dette sært og risikoen man tar på vegne av barn som potensielt kan slite hele livet er unødig.. Men selv om man har sex, betyr ikke det at man planlegger å gifte seg og få barn Anonymkode: c71ef...935
Commander Skrevet 17. mars 2017 #18 Skrevet 17. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men selv om man har sex, betyr ikke det at man planlegger å gifte seg og få barn Anonymkode: c71ef...935 Ser selvfølgelig det. Men selv ulveflokker har mekanismer for å unngå innavl. Slekta er ikke et sted jeg ville sett etter verken ons eller partner. Andre for gjør som de vil for meg blir det ikke spesielt positivt....man puler rett og slett ikke slekta.
smalls Skrevet 17. mars 2017 #19 Skrevet 17. mars 2017 Hadde trodd han bare tullet og ikke klart å tro på det. En dårlig spøk
FluffyJuggernaut Skrevet 17. mars 2017 #20 Skrevet 17. mars 2017 Jeg hadde nok syns det var rart. Men nå har jeg vokst opp med en veldig tett knyttet familie, så å ha seksuelle følelser overfor mine søskenbarn er noe som er veldig fjernt i mine øyne. Hadde han hatt en lignende oppvekst så må jeg innrømme at jeg er så pass dømmende at jeg tenker "æsj". Men om de kanskje ikke kjente hverandre så godt så syns jeg fortsatt det er rart, men mer forståelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå