Gjest BethD Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 (endret) Jeg har laget meg et treningsprogram som jeg har fulgt nå ett par dager og jeg lurer på om dette ( i tillegg til å spise sunt og bevisst med mindre kalorier pr dag) vil gi noe resultat på min kropp? jeg ønsker å bli litt tynnere og mer trent og håper dette kan fungere men jeg har ikke NOE peiling så håper noen kan gi meg litt betryggelse (torsdag og fredag er lik som tirsdag og onsdag). Dette er bare i starten altså,tenkte å øke på etterhvert som kroppen min blir vant til treningen Endret 15. mars 2017 av BethD
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Var jeg deg ville jeg hatt en dag med kun kondisjon (løpe/sykle). Gjerne 45 min. Kroppen kan reagere negativt hvis du skal ha styrke hver dag. Anonymkode: 90812...032 1
Gjest BethD Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var jeg deg ville jeg hatt en dag med kun kondisjon (løpe/sykle). Gjerne 45 min. Kroppen kan reagere negativt hvis du skal ha styrke hver dag. Anonymkode: 90812...032 Anbefaler du å kutte en dag med styrke og bare jogge ?
Teethgrinding Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Hvis du aldri har jogget før er dette en fin start. Enig med ab om å kanskje redusere styrketreningen litt. Ta heller flere joggeøkter enn push-ups! For øvrig helt enig ang sykling. Det er kjempefin trening, bare sørg for at du faktisk trener og ikke bare triller. Det skal brenne i låra.
Gjest BethD Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 20 minutter siden, Arcturus skrev: Hvis du aldri har jogget før er dette en fin start. Enig med ab om å kanskje redusere styrketreningen litt. Ta heller flere joggeøkter enn push-ups! For øvrig helt enig ang sykling. Det er kjempefin trening, bare sørg for at du faktisk trener og ikke bare triller. Det skal brenne i låra. Har ikke sykkel og har ikke mulighet for treningssenter,derfor jeg lager mitt eget program ☺️ Men tusen takk for svar!
Gjest BethD Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Jeg håper flere vil svare for jeg orker ikke drive med dette om jeg ikke kommer til å se resultater. Jeg leser at man er nødt til å jogge lenge osv og trene styrke til man nesten omkommer men jeg klarer ikke begynne så hardt på så håper kroppen blir vant til treningen og jeg orker mer etterhvert men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte så håper dette er en grei start ?
Gjest Overrasket Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 Rent intuitivt uten å kjenne deg slår det meg at programmet er litt for ensformig og litt for lite ambisiøst. Kan du forsøke å variere øvelsene fra dag til dag, legge til en serie per øvelse og jogge litte bitte granne lenger? Skriv gjerne om du vil ha forslag til flere øvelser, jeg vil ikke gå inn på det (det tar litt lang tid å forklare skriftlig) hvis du ikke vil bruke de. Ellers, flott initiativ, håper du føler deg sprekere!
Gjest BethD Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 13 minutter siden, Overrasket skrev: Rent intuitivt uten å kjenne deg slår det meg at programmet er litt for ensformig og litt for lite ambisiøst. Kan du forsøke å variere øvelsene fra dag til dag, legge til en serie per øvelse og jogge litte bitte granne lenger? Skriv gjerne om du vil ha forslag til flere øvelser, jeg vil ikke gå inn på det (det tar litt lang tid å forklare skriftlig) hvis du ikke vil bruke de. Ellers, flott initiativ, håper du føler deg sprekere! Ja jeg vet det virker litt lite men det er for å unngå at jeg ikke klarer det. Jeg må kjenne på mestringsfølelsen og det å faktisk holde ut å vite at jeg klarer det slik at jeg ikke ramler av 😐 Jeg er ikke treningsvant overhodet og har alltid hatet det så nå prøver jeg å lære meg å elske der ☺️
Gjest Froning Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 4 timer siden, BethD skrev: Dette er bare i starten altså,tenkte å øke på etterhvert som kroppen min blir vant til treningen Hvordan kjennes programmet ut så langt? Hvis du er der hvor du må slite deg gjennom styrkeprogrammet er det greit å kutte en dag eller to. Føler du at det er relativt enkelt å komme seg gjennom det kan du kjøre det hver dag. Alt avhenger av hvor intenst programmet er for deg og din kropp og dette kan du føle på litt selv. Programmet se fint ut det. Den mangler hovedsakelig en enkel dra-øvelse for at kroppsholdningen din skal holde seg god og fin, men bortsett fra det så syntes jeg du har gjort en god jobb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #10 Skrevet 16. mars 2017 Du har laget en fin plan ser jeg, men du må absolutt sette inn litt mer cardio der, ta deg 2 dager i uken med 40 min på enten spinningsykkel, mølla/jogge ute eller omså roing. Mye man kan gjøre med cardio for å gjøre det litt mer spennede. Du kan blant annet kjøpe deg hoppetau å ta kondisjonstrening hjemme før du drar ned på gymmen å trener styrke. Viss du er en ski-jente kan du skøyte litt på nærmeste opptråkkede løype. Ellers kan du gå topptur nå når våren er på vei. Jeg har troen på at du vil bli tynnere med en god del kondisjonstrening. Dette sammen med styrketrening og bedre kosthold såklart! Heier på deg, jeg klarte det, da klarer du også det.❤Hilsen en erfaren trening jente på 29. Anonymkode: b6c0b...195
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #11 Skrevet 16. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har laget en fin plan ser jeg, men du må absolutt sette inn litt mer cardio der, ta deg 2 dager i uken med 40 min på enten spinningsykkel, mølla/jogge ute eller omså roing. Mye man kan gjøre med cardio for å gjøre det litt mer spennede. Du kan blant annet kjøpe deg hoppetau å ta kondisjonstrening hjemme før du drar ned på gymmen å trener styrke. Viss du er en ski-jente kan du skøyte litt på nærmeste opptråkkede løype. Ellers kan du gå topptur nå når våren er på vei. Jeg har troen på at du vil bli tynnere med en god del kondisjonstrening. Dette sammen med styrketrening og bedre kosthold såklart! Heier på deg, jeg klarte det, da klarer du også det.❤Hilsen en erfaren trening jente på 29. Anonymkode: b6c0b...195 Glemte å tilføye at det finnes treningstips på blogger og instagram videoer, men her må du være kritisk til hvem du ser etter. Du må sjekke opp om de har PT utdanning eller annet. Mange øvelser som knebøy og markløft er tunge luft som kan skade rygg og kne om de ikke utføres riktig. Ønsker deg lykke til !:) Anonymkode: b6c0b...195
Gjest BethD Skrevet 16. mars 2017 #12 Skrevet 16. mars 2017 Tusen takk for svar ☺️ Ang å dra på gymmen har jeg ikke mulighet til eller lyst egentlig derfor har jeg laget dette som jeg kan utføre hjemme eller ute i naturen. Ang hvordan kroppen min føles nå så er jeg utrolig støl i lårene og tror jeg må ha pause idag, klarte nesten ikke jogge igår 😂 Ellers føles kroppen min grei og jeg må ikke pese meg gjennom det egentlig bortsett fra joggingen. Må ha stopp der jeg har rask gange. Men derfor tenker jeg at jeg må bygge opp utholdenheten osv og når jeg klarer å jogge en viss avstand uten stopp så øker jeg på med minutt og intensitet ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå