kvinneguide Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 (endret) En ting jeg har lurt på når du stiller spørsmål her inne. Du vet jo ikke hvem som svarer. I teorien blir det det samme som om du spurte frisøren, en i kassa på butikken, taxisjåføren, den som sitter ved siden av deg på bussen, to ungdommer som kjeder seg osv. Hvor mye betyr rådene her inne for deg? Endret 15. mars 2017 av kvinneguide 2
Gjest Kim Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Hehe nei, slik er det jo ikke. Hvem jeg tar imot råd fra, viktighetsgraden og kompleksiteten av problemstillingen reflekteres i hvilken tiltro jeg har til rådene som blir gitt.
Gjest antbug Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Jeg ber aldri om råd her, men jeg har lurt på det samme. De fleste er mer ute etter støtte enn råd, tror jeg.
kvinneguide Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2017 14 minutter siden, antbug skrev: Jeg ber aldri om råd her, men jeg har lurt på det samme. De fleste er mer ute etter støtte enn råd, tror jeg. Ja, det tror jeg du har rett i. Og mange innspill kan gi et mer nyansert bilde. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 27 minutter siden, kvinneguide skrev: En ting jeg har lurt på når du stiller spørsmål her inne. Du vet jo ikke hvem som svarer. I teorien blir det det samme som om du spurte frisøren, en i kassa på butikken, taxisjåføren, den som sitter ved siden av deg på bussen, to ungdommer som kjeder seg osv. Hvor mye betyr rådene her inne for deg? Spiller ikke noen rolle hvem som kommer med rådene, tror jeg. Man hører vel stort sett på de som sier det man vil høre. Anonymkode: e56b0...9d9 1
kvinneguide Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiller ikke noen rolle hvem som kommer med rådene, tror jeg. Man hører vel stort sett på de som sier det man vil høre. Anonymkode: e56b0...9d9 Ja, og man kan alltid få de svarene man vil ha hvis man legger frem situasjonen riktig
Gjest Margit Spat Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Jeg spør aldri etter livsviktige ting her. Når jeg ber om råd om hvilken farge jeg skal velge på sofaen, hvor jeg skal finne de beste skoene eller hva som er det hyggeligste hotellet i Bergen, så spiller det ingen rolle for meg om svaret kommer fra en taxisjåfør, en elektriker eller fastlegen min.
Gjest Margit Spat Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Ja, og man kan alltid få de svarene man vil ha hvis man legger frem situasjonen riktig Jepp! Det er ganske mange tråder her inne som heter noe med «er jeg urimelig?» Svaret må alltid være «Nei, alle andre er slemme mot deg.» Ellers blir TS bare sur fordi h*n ikke får det svaret h*n vil ha.
kvinneguide Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #10 Skrevet 15. mars 2017 3 minutter siden, Margit Spat skrev: Jeg spør aldri etter livsviktige ting her. Når jeg ber om råd om hvilken farge jeg skal velge på sofaen, hvor jeg skal finne de beste skoene eller hva som er det hyggeligste hotellet i Bergen, så spiller det ingen rolle for meg om svaret kommer fra en taxisjåfør, en elektriker eller fastlegen min. Det med sofaen synes jeg er litt rart selv om det ikke er livsviktig, det kan jo være folk med helt annen stil som svarer deg
rouge noir Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 Nå har ikke jeg spurt om sånne ting her, men kanskje det kan komme frem perspektiver man ikke hadde tenkt på selv? Kanskje fint å få noen som ikke kjenner en selv til å se ting fra et litt annet ståsted? Nå skal det sies at jeg er veldig fan av frisøren min, hun spør jeg gjerne til råds.
Gjest Margit Spat Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Det med sofaen synes jeg er litt rart selv om det ikke er livsviktig, det kan jo være folk med helt annen stil som svarer deg Man må vite å stille spørsmålet på rett måte Eksempelvis ved å legge noen rammebetingelser som at det skal passe med en gitt stil eller gitte farger som finnes i rommet fra før; eller man stiller spørsmålet slik at svaret må begrunnes på ett eller annet vis. Da kan man få hjelp til å se ting litt klarere hvis man selv står fast. Til sjuende og sist vil jeg jo treffe det endelige valget selv, men selv shabby-chic-dama i neglesalongen kan jo ha relevante tanker om hvilken sofa som er lurest å velge hvis man har diger bikkje og en haug småunger som elsker å spise pizza i stua.
Elaine Marley Skrevet 15. mars 2017 #13 Skrevet 15. mars 2017 Jeg er rar jeg da, som kan høre på de som skriver at jeg er en dust eller har gjort noe feil. Kommer helt an på selvsagt, men har null problemer med å innrømme feil. Noen ganger har jeg spurt om ting nettopp for å få andres synspunkt og mening om ting. Men jeg tar ikke imot råd fra hvem som helst. Noen bare antar en hel masse tull og legger ord i munnen på en. 1
Silfen Skrevet 15. mars 2017 #14 Skrevet 15. mars 2017 Folk kan bare begynne å høre på meg så trenger de ikke andre.
Gjest supernova_87 Skrevet 15. mars 2017 #15 Skrevet 15. mars 2017 Hvis jeg spør om noe og trenger råd så leser jeg jo alle svarene, men de går så igjennom et filter. Det er ikke slik at jeg ukritisk følger et hvert råd. Jeg leser om det resonnerer for meg, og hvis det er mange svar så kan jeg ha en tendens til å høre på det om mange er enige om hva som er riktig, eller lurt. Jeg tenker at yrke er irrelevant for hvor gode rådene kan være. Ofte handler det om livserfaring, eller erfaring med den aktuelle problemstilligen, og oftest virker de beste rådene å komme fra de som har opplevd lignende selv. De kan jo fortelle om hva som har fungert for dem, eller hvordan de løste det, så kan jeg velge om det er en løsning jeg tror vil passe for meg. Jeg har faktisk fått hjelp til en god del ting her inne.
Hactar Skrevet 15. mars 2017 #16 Skrevet 15. mars 2017 Jeg spør aldri om råd her inne, men jeg kan forsåvidt ta imot råd fra for eksempel frisøren dersom hun begrunner rådet godt i mine øyne. Jeg tae ikke imot råd fra frisøren min om å ta en hårkur fordi den koster "nesten ingenting" og "går kjempefort". Ikke etter å ha blitt møtt med "du skal vel farge håret" og "du MÅ ha denne håroljen! Parfymefri? Nei, men den lukter veldig lite".
Spiteful Skrevet 15. mars 2017 #17 Skrevet 15. mars 2017 Jeg tar i mot rådene jeg får, spesielt når jeg sårt trenger det. Men om jeg bruker rådene i virkeligheten kommer helt an på magefølelsen. Bruker jeg ikke rådene har jeg dem dog alltid i bakhodet. Råd er råd, og jeg syns aldri det er dumt å ha for mye av det.
Elaine Marley Skrevet 15. mars 2017 #18 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, Rainstorm skrev: Hvis jeg spør om noe og trenger råd så leser jeg jo alle svarene, men de går så igjennom et filter. Det er ikke slik at jeg ukritisk følger et hvert råd. Jeg leser om det resonnerer for meg, og hvis det er mange svar så kan jeg ha en tendens til å høre på det om mange er enige om hva som er riktig, eller lurt. Jeg tenker at yrke er irrelevant for hvor gode rådene kan være. Ofte handler det om livserfaring, eller erfaring med den aktuelle problemstilligen, og oftest virker de beste rådene å komme fra de som har opplevd lignende selv. De kan jo fortelle om hva som har fungert for dem, eller hvordan de løste det, så kan jeg velge om det er en løsning jeg tror vil passe for meg. Jeg har faktisk fått hjelp til en god del ting her inne. Det har jeg også. Har spurt om mye rart, både med denne brukeren og den forrige,og det er mange hjelpsomme folk her.
Daria Skrevet 15. mars 2017 #19 Skrevet 15. mars 2017 Nå er det sjelden de viktige, livsendrende tingene jeg spør om her inne, men jeg vil jo gjøre en kritisk vurdering av rådene jeg får her, på samme måte som jeg gjør ellers. Jeg hopper ikke ukritisk på ethvert råd jeg får IRL heller, selv om de kommer fra folk jeg kjenner og stoler på. Spør jeg om konkrete, praktiske ting har det ingenting å si hvem eller hva de som svarer er, så lenge de har svaret. 1
Blod Skrevet 15. mars 2017 #20 Skrevet 15. mars 2017 Jeg tar imot tips og råd, men tar det aldri like seriøst som når jeg får råd fra mamma eller nære venner etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå