AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Det har nå blitt tilsnakk på foreldremøte over at et barn har blitt utestengt. Dette barnet er ikke vaksinert og h*ns mor har vært veldig frampå med dette samt spredd sin hysteri mot vaksiner blant andre foreldre. Jeg har valgt å utestenge dette barnet fra bursdagsfeiringer til mine barn samt nektet barnet å komme på besøk. Dette er grunnet at barnet ikke har blitt vaksinert og jeg vil ikke risikere helsen til mine barn på grunn av anti vaksinehysteriet. Moren har spurt meg grunnet til at hennes barn ikke har blitt invitert i bursdagsfeiringer og jeg har fortalt grunnen. Det har dermed ført til et spetakkel uten videre med lærerinnblanding samt at jeg bidrar til mobbing. Det er ingen ting galt med barnet, men for meg er det galt at barnet går rundt som en potensiell smittebombe. Anonymkode: 27514...b98 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 15. mars 2017 Men hvis dine barn er vaksinert burde det gå helt fint. Anonymkode: 2e4f8...70c 102
Gjest blåbærpike Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Men så lenge du og dine barn er vaksinerte er vell ikke dette barnet en smittebombe for dere? Og da ser jeg ikke helt hvordan du kan bruke det som argument for å utestenge et barn, med mindre dere har barn / omgås barn som ikke kan følge vaksinasjonsprogrammet på grunn av sjukdom eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Du trengermopplæring i konsekvenser av manglende vaksinering. Faren er ikke for dine barn, men for det uvaksinerte barnet. Det uvaksinerte barnet kan bli alvorlig syk av noe så beskjedent som meslinger m.m. Mens dine vaksinerte barn er beskyttet via sine vaksiner, så lenge vaksinene ikke er utgått på dato, da. Et uvaksinert barn er ingen smittebombe. Gå og snakk med helsesøster eller fastlegen din for å få oppdatert kunnskapen din. Anonymkode: 861ca...9dd 42
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 Barnet er ikke vaksinert grunnet morens hysteri om at alt av vaksiner er livsfarlig og statens måte å kontrollere befolkningen på. Uansett så er ikke vaksinerte barn ikke velkommen i mitt hjem -TS Anonymkode: 27514...b98 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvis dine barn er vaksinert burde det gå helt fint. Anonymkode: 2e4f8...70c Nei, vaksine er betyr ikke at man er 100% immun. I tillegg finnes det barn med f.eks immunsvikt som ikke kan få mange vaksiner og kan dø av sykdommene om de blir smittet. Slike antivaksinefolk er en trussel mot flokkimmuniteten vår. Jeg hadde gjort akkurat det samme som TS. Anonymkode: c048d...c6a 25
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 Enig med TS, folk har bare til helvete og vaksinere ungene (og dyrene sine), det går utover alle at det ikke skjer.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Feil å la barnet lide for feil moren gjør. Barnet skjønner ingenting og er den som faktisk lider her. Moren slipper unna Anonymkode: 1e43a...9e3 49
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet er ikke vaksinert grunnet morens hysteri om at alt av vaksiner er livsfarlig og statens måte å kontrollere befolkningen på. Uansett så er ikke vaksinerte barn ikke velkommen i mitt hjem -TS Anonymkode: 27514...b98 Håper du og ditt barn blir utestengt pga oppførselen ved alle framtidige tilstelninger. Du er ufyselig ts. Anonymkode: 23627...b71 46
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #10 Skrevet 15. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feil å la barnet lide for feil moren gjør. Barnet skjønner ingenting og er den som faktisk lider her. Moren slipper unna Anonymkode: 1e43a...9e3 Ja, der er feil å la barn lide fordi foreldre er idioter. Derfor bør barnevaksinasjonsprogrammet være obligatorisk. Anonymkode: c048d...c6a 35
Honey Dew Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 Hvorfor skal et lite barn lide for det moren gjør, eller ikke gjør? 17
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 Dårlig argument for å utestenge en unge i bursdagsfeiringer. Det er jo ikke barnets skyld at moren nekter å vaksinere barnet. Har du noen gang tenkt på at det kan tære på den psykisken helsen til barnet? At barnet ikke kommer til å få seg noen venner fordi hun ikke får delta i sosiale sammenhenger med andre barn? Det er ikke barnet som har tatt valget, men moren. Likevel lar du det gå utover barnet. Uff, du er jo rene mobberen TS. Anonymkode: 8a884...2e3 42
Gjest Axl Rose Skrevet 15. mars 2017 #13 Skrevet 15. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet er ikke vaksinert grunnet morens hysteri om at alt av vaksiner er livsfarlig og statens måte å kontrollere befolkningen på. Uansett så er ikke vaksinerte barn ikke velkommen i mitt hjem -TS Anonymkode: 27514...b98 Er du helt idiot? Ta deg kraftig i sammen før bv kommer og tar barna dine. Du vet de kommer av den minste grunn i dag. Uvaksinerte barn er til fare for andre uvaksinerte barn. Ikke vaksinerte. Om barnet ikke er vaksinert er for helvete ikke barnet sin feil. Barn skal ikke straffes for foreldres valg. Du skal ikke straffe barnet for det om du er sint på foreldrene. Skjerp deg hvis du selv skal være et godt forbilde for dine barn.
Hactar Skrevet 15. mars 2017 #14 Skrevet 15. mars 2017 Men har du et sykt barn som ikke kan vaksineres og derfor må skjermes? For hvis ikke, er det du gjør å utestenge et barn på grunnlag av at du ikke liker morens meninger. Utestenger du også barn av foreldre som stemmer på partier du ikke liker eller har en religion du ikke identifiserer deg med? 35
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #15 Skrevet 15. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil å la barnet lide for feil moren gjør. Barnet skjønner ingenting og er den som faktisk lider her. Anonymkode: 1e43a...9e3 Barnet lider for morens handlinger enten det er invitert med i bursdag eller ei. Helserisikoen er langt verre enn det sosiale. Uansett er vi alle - dessverre - prisgitt våre foreldre i starten av våre liv. Anonymkode: b5a77...88c 8
mikrobe Skrevet 15. mars 2017 #16 Skrevet 15. mars 2017 Jeg synes ikke det er greit å henge ut ett barn på den måten. Så lenge barna dine er vaksinerte og ikke har autoimmun sykdom selv, eller omgås andre som har det, er ikke det barnet til fare for dine barn. Er det ikke regler i barnehage og skole om at man skal invitere alle, eller under halvparten, for at ingen skal føle seg utestengt? 16
fin_bil Skrevet 15. mars 2017 #17 Skrevet 15. mars 2017 Dette er helt klart mobbing! Tror du burde tenke deg om en gang til! 23
Gjest HappyWaffle Skrevet 15. mars 2017 #18 Skrevet 15. mars 2017 Det der er den dårligste unskyldningen jeg har hørt hittil. Er du klar over hva du viser dine egne barn? Rart du tørr å sende ungen på skolen da siden det er ikke-vaksinerte unger der. Skal barnet vokse opp med utestengelse og mobbing fra Voksne bare fordi moren er ufornuftig??
Gjest Axl Rose Skrevet 15. mars 2017 #19 Skrevet 15. mars 2017 Tenk nå ts om alle foreldre går i mot deg og lar det går utover ditt barn med at ingen kommer i bursdagsfeiringen.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #20 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, Hactar skrev: Men har du et sykt barn som ikke kan vaksineres og derfor må skjermes? For hvis ikke, er det du gjør å utestenge et barn på grunnlag av at du ikke liker morens meninger. Utestenger du også barn av foreldre som stemmer på partier du ikke liker eller har en religion du ikke identifiserer deg med? Jeg ser det er veldig mange som tror i denne tråden at vaksine betyr at man er 100% immun mot det viruset det vaksineres mot. Dette stemmer ikke og man kan bli smittet til tross for vaksine, det har jeg også blitt selv. Det er litt skummelt at så mange tror at vaksine betyr 100% immunitet med tanke på at det øker risikoen for at det kommer nye epidemier pga kunnskapsløshet, spesielt med tanke på BCG-vaksinen og lungetuberkulose. Anonymkode: c048d...c6a 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå