MissiS Skrevet 29. juli 2002 #1 Skrevet 29. juli 2002 Fredag skal min Kjære og jeg rundt å kikke på lokaler til den store festen... Noen med erfaring som har tips om hva jeg bør se etter? :o Vet at de lager og serverer maten der vi skal. Er det noe vesentlig som jeg må spørre om? Regner med dere gifte og snart gifte har gjort dere noen tanker om dette....? Thanx! Klem fra MissS
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #2 Skrevet 29. juli 2002 Med mindre dere ikke skal stå for maten og alt sånt selv, så løser jo mye seg da. Det er selvsagt viktig å høre hva som er inkludert og hvordan det er med betaling av drikkevarer. Dere bør også finne ut av om dere kan stå for velkomstdrink, om dere kan oppbevare kaker der over natten, om det er plass til gjestene til å henge fra seg yttertøy, hvor dere kan plassere gavebord, hvor dere kan ha musikken, hvordan bordplasseringen blir med tanke på bord og hva de står for av andre ting. Har de borddekorasjonber eller må dere skaffe det selv? Har de ulike farger på lysene og serviettene, eller må dere ta dte de har? Har dere isåfall lov til å kjøpe inn annet å bruke? Mange småting egentlig!
09.08.2002 Skrevet 29. juli 2002 #3 Skrevet 29. juli 2002 Første inntrykket er viktig syns jeg. Ikke bare lokalet i seg selv, men også hvordan dere blir tatt i mot. Virker de erfarne, possitive eller trege og tverre. Dette vil nemlig ha mye å si på hvordan det blir for dere å samarbeide med dem senere, ikke minst på selve dagen. Be også om å se på menyen. Om det er en stund til dere skal gifte dere så vil sikkert denne bli endret på. Men den vil gi dere noe å gå ut i fra i alle fall. Spør også om de har konditor. Om de sier ja, spør om dere får lov til å ta med egen kake® (om dette skulle være ønskelig). Om ja, skal de ha noe ekstra for dette!! Vær også obs på at noen steder sier at det er greit å ta med medbrakt, men da vil stedet ta en såkalt korkpris. Dvs. de tar seg betalt for å åpne flaskene. Ellers så er det nok lurt å spørre, som gjest ovenfor nevnte, om eventuelle borddekorasjoner og annet smått. Sett opp en liste som dere kan spørre fra. Og så kan dere sammenlikne svarene fra de forskjellige stedene. Lykke til. Det er ganske spennende å bestemme lokale! Det er jo tross alt rammen rundt det hele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå