Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal nå starte å jobbe 75% på omsorgsbolig for utviklingshemmede som assistent. Jeg har ingen utdannelse innen det området.

Er det noen som vet ca hvor mye jeg tjener i timen? Hvor mye det er for kveld/helg? Og med 75%, hvor ofte jobber man da? 

Tusen takk for svar😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i hjemmetjenesten. 

Har 182(?)kr i timen. 40kr i timen i kveldstillegg og 50kr i timen i helgetillegg. 

Anonymkode: fef2a...355

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Elineja skrev:

Hei, skal nå starte å jobbe 75% på omsorgsbolig for utviklingshemmede som assistent. Jeg har ingen utdannelse innen det området.

Er det noen som vet ca hvor mye jeg tjener i timen? Hvor mye det er for kveld/helg? Og med 75%, hvor ofte jobber man da? 

Tusen takk for svar😊

Det kommer an på ansienniteten din, har du mange år? 

288500,- er årslønna man starter på  for assistent uten relevant utdanning. Har du 2 års ansiennitet er den på 294000 osv. Dette er i kommunesektoren, privat blir en annen sak.

Anonymkode: 0e1f2...57a

AnonymBruker
Skrevet

Uten utdanning har du nok tarifflønn innenfor helsesektoren. Det de skriver over her stemmer bra. Hvis du jobber 75 % jobber i litt mindre enn 30 timer i uka, altså i underkant av fire fulle arbeidsdager. Hvis det er turnus kan det muligens være litt mindre

Anonymkode: 78fa9...96c

Skrevet

Det kan også vere litt variasjon i antal timar pr veke, dersom turnusen er lagt opp slik. Kan f.eks jobbe litt meir ei veke og ha fri nokre dagar i strekk etterpå. Mange ulike versjonar av vakter/friperioder i slike jobbar.

Skrevet

160kr/timen, tillegg for kveld: 72 kr etter kl. 17, tillegg for helg: 77kr lørdag og søndag. 

Fastlønna er mye bedre enn timelønna, så du bør håpe på fastlønn :) 

Skrevet

Tusen takk for svar 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...