usikkerjentehehe Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Hei! Jeg er ei jente på 19 år som nå skal ta valget om videre utdanning. Jeg vet at jeg vil studere noe innen mennesker, og har havnet på barnevernspedagog og vernepleier. Jeg syns det er veldig vanskelig å finne nok ut om hva disse to yrkene går ut på, hva og hvem man jobber med, lønn, jobbmuligheter, er det kontortider eller bare praksis og hva har de to til felles? Håper på svar! Takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Tror det er enklere å få gode svar dersom du forteller hva du ønsker og ikke ønsker å jobbe med, gjerne så konkret som mulig. Dersom du av en eller annen grunn ikke vil jobb med stell, er f.eks. vernepleie mindre aktuelt. Anonymkode: 43955...371
usikkerjentehehe Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2017 Jeg vil hovedsakelig jobbe med barn og unge. Gjerne innenfor psykisk helse. Jeg er ikke interessert i å jobbe med funksjonshemmede, men de stedene jeg har lest virker det som vernepleier og barnevernspedagog har ganske mange av de samme mulighetene? Jeg vil som sagt helst jobbe med barn og unge som sliter psykisk og tilrettelegge ting for dem. Gjerne også noe kontortid og ikke bare ute i praktisk arbeid.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Les om studiene på høyskolen sine sider. De på pensumlistene og se hva du synes der mest interessant ut. Anonymkode: 43955...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå