AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Hei, er det noen som har fått penger fra NAV mens de har studert? Har 1 år igjen på et studie jeg tok for flere år siden og ønsker å bli ferdig med studiet. Er også sikret jobb etter endt studie. Går nå på sosialstønad og lurte på om noen har mottatt penger fra nav for å studere? Jeg tenker jo at NAV vil ha meg ut i arbeid, så hvorfor ikke få meg den utdannelsen jeg ønsker og som jeg er sikret jobb i? Må jo selvsagt få godkjenning av NAV, men ønsker å høre om det er mulig. Anonymkode: c8d43...b80
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 I utgangpunktet så er det lånekassen som skal "forsørge" deg under studie. Men i noen tilfeller så kan NAV hjelpe med supplerende eller full støtte. Det kommer an på situasjonen din. Hvorfor du ikke kan jobbe i noen år for å spare opp til tiden under utdanning. Hvorfor du ikke får støtte fra lånekassen etc. NAV er som oftest siste utvei når det gjelder økonomi under utdanning. Anonymkode: e0c85...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Ja det er mulig men det må være gode argumenter for det. Anonymkode: e8f31...cb8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Du har antagelig ikke studierett lenger, så du må søke deg inn igjen via Samordna Opptak. NAV har ingen interesse av å støyte deg som student, da du har Lånekassen til det. Anonymkode: e6ee5...dc4
brownbrown Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 ta opp lån i lånekassen slik som vi alle andre må gjøre. er ikke rettferdig at noen skal få det gratis og andre må slite med mye gjeld 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Akkurat nå, brownbrown skrev: ta opp lån i lånekassen slik som vi alle andre må gjøre. er ikke rettferdig at noen skal få det gratis og andre må slite med mye gjeld Mange som har vært syke i mange år har også mye gjeld i tillegg til at en del syke ikke greier å jobbe noe særlig uten at det går ut over studiene. Det er en grunn til at ordningen finnes og rent samfunnsøkonomisk trengs folk med utdannelse. Anonymkode: e8f31...cb8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 3 minutter siden, brownbrown skrev: ta opp lån i lånekassen slik som vi alle andre må gjøre. er ikke rettferdig at noen skal få det gratis og andre må slite med mye gjeld Og lånekassen er ofte ikke nok til å dekke alle utgifter. Anonymkode: e8f31...cb8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Jeg måtte ta omskolering og fikk da det som het yrkesrettet attføring. Nå går vel alt slikt via AAP. Du får spørre Nav om dem synes den er 'hensiktmessig og nødvendig' for deg. Anonymkode: d05f6...65f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 Jeg har det, men har AAP og på grunn av sykdom så fikk jeg utdanning som tiltak. Det er ikke bare å gå på Nav og få det. Måtte gjennom endel vurderinger før de godkjente utdanning for meg, men du kan jo høre hvordan det er. I utgangspunktet er det lånekassen du skal søke støtte hos, men med gode grunner så kan man få støtte fra Nav. Anonymkode: ce9fc...7dd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #10 Skrevet 16. mars 2017 Takk for svar har nå sendt spørsmål om det til saksbehandler. Venter på svar. Anonymkode: c8d43...b80
Zanzibar3 Skrevet 16. mars 2017 #11 Skrevet 16. mars 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Og lånekassen er ofte ikke nok til å dekke alle utgifter. Anonymkode: e8f31...cb8 Slik er for de fleste studenter. Så det er ikke er argument 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå