Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #1 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har aldri laget julemiddag før og på julaften skaljeg være vertinne! Surkålen og potetene er greit, men hvordan i himmelens navn gjør man det med ribbe, julepølse og medisterkaker??? Lages alt på forhånd og bare varmes opp? Da blir vel ikke svoren sprø? Eller stekes ribba og servers nystekt? Hvordan får man stekt alt på en gang? Fortell meg hvordan dette gjøres, hvilke temperaturer, når hver del skal puttes inn dersom alt kan stekes på samme stekeplate, osv osv. Som dere skjønner er jeg ingen erfaren kokk, så jeg trenger desperat hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. desember 2004 #2 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg lager medisterkakene lille julaften og varmer de sammen med ribba som stekes julaften. her ser du hvordan du lager ribbe. Julepølsa stekes rett før vi setter oss til bords. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #3 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvor lenge må medisterkakene varmes da? Steker du pølsene i panna eller sammen med ribbe og medisterkaker? Hvor lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #4 Del Skrevet 14. desember 2004 Pølser og medisterkaker kan du sette inn i ovnen når du tar ut ribba for å skjære den opp. La dem få et kvarter i ovnen - bare så det blir litt stekt på overflaten. Ellers bør du skaffe deg en kokebok. Sats på en helt grunnleggende en. Ingrid Espelid Hovigs rødrutete, for eksempel. Sett deg ned og planlegg i god tid før julaften. Sett opp handleliste, og gjerne en arbeidsplan som sier når du skal gjøre klart de forskjellige tingene. Da slipper du mye stress og ubehagelige overraskelser. Lykke til, det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå