Gå til innhold

Hvor mye har du igjen av stipendet etter hver måned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da telles ikke eventuelle penger du har fra deltidsjobb. Av de nesten 8000kr du får i måneden på stipend, hvor mye har du igjen før neste utbetaling som oftest?

Anonymkode: c136a...f83

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Null kroner. Har heldigvis deltidsjobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Sommermånedene er en egen post i budsjettet, så den perioden er heldigvis dekket. 

Anonymkode: a73c5...221

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du? Har husleie på 5000. Lever da ikke på luftsuppe og venteboller heller. 

Anonymkode: b0a5c...953

AnonymBruker
Skrevet

Null kroner, ofte i minus. (da er det godt man har bursdag, jul, skattepenger, feriepenger!!)

Anonymkode: 7f773...b72

AnonymBruker
Skrevet

Under null. 

Anonymkode: f6dcf...c1f

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Ca. 1000 kroner.

Lever kun på stipendet. Nam nam havregrøt :laugh:
Neida, men er noen år siden jeg var hos frisøren.

Endret av Linaria
Skrevet

Ingenting. Hadde aldri klart meg på kun stipend. Stipendet dekker ikke alle faste utgifter en gang. Jobber på siden av studiene..

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 1000 kr før jeg fikk bil og hund, nå ingenting. Er ofte i minus, men har en liten deltidsjobb i tillegg som får det til å gå rundt.

Anonymkode: 5ad3a...976

Skrevet

Nada nix

Gjest Fenrir
Skrevet

Har faktisk aldri hatt under ca. 4000kr før neste utbetaling. Ikke lever jeg på havregryn og vann heller. I tillegg kommer all kostnaden med katten jeg har, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke er nærmere null enn det. Bor i en av Norgest største byer med husleie på nesten 5000kr hvor ingenting er inkludert. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Fenrir skrev:

Har faktisk aldri hatt under ca. 4000kr før neste utbetaling. Ikke lever jeg på havregryn og vann heller. I tillegg kommer all kostnaden med katten jeg har, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke er nærmere null enn det. Bor i en av Norgest største byer med husleie på nesten 5000kr hvor ingenting er inkludert. 

Hvordan er dette mulig da? 5000 kr i husleie + andre utgifter som strøm, telefon, mat, bøker etc, og du sitter igjen med over 4000 kr før neste utbetaling. Dette henger ikke på greip. Bare med husleien alene vil du hvertfall ikke sitte igjen med 4000 kr

Gjest Fenrir
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette mulig da? 5000 kr i husleie + andre utgifter som strøm, telefon, mat, bøker etc, og du sitter igjen med over 4000 kr før neste utbetaling. Dette henger ikke på greip. Bare med husleien alene vil du hvertfall ikke sitte igjen med 4000 kr

Tror nok det har noe med at under storstipendene så har jeg ikke i nærheten brukt det opp samme måned eller måneden etter. Og så når det begynner å nærme seg nullgrensen så har jeg fått et nytt storstipend og det hele gjentar seg :) Er nok også derfor jeg aldri har følt at jeg trenger en deltidsjobb, bare i sommerferien da det ikke blir utbetalt noe. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Fenrir skrev:

Tror nok det har noe med at under storstipendene så har jeg ikke i nærheten brukt det opp samme måned eller måneden etter. Og så når det begynner å nærme seg nullgrensen så har jeg fått et nytt storstipend og det hele gjentar seg :) Er nok også derfor jeg aldri har følt at jeg trenger en deltidsjobb, bare i sommerferien da det ikke blir utbetalt noe. 

Da sitter du jo ikke igjen med 4000 kr av stipendet hver måned, men har et overskudd fra første utbetaling. Det blir jo ikke det samme. Da kunne jo jeg eksempelvis ha sagt 20 000 kr ettersom det er det jeg har satt av fra tidligere utbetalinger, og det reflekterer jo overhodet ikke månedsforbruket mitt i forhold til utbetalingene. 

• Liker 2
Skrevet

Dersom jeg kun hadde levd på stipend, hadde jeg gått i minus, ettersom 75% av stipendet går til husleie. Jeg har deltidsjobb.

AnonymBruker
Skrevet

-700 :P bruker 8500 på husleie, regninger og mat hver måned. Får minst 7000 utbetalt i måneden på jobb i tillegg da så ja.

Spiser aldri havregrøt :ler:

Anonymkode: 19d9e...11b

AnonymBruker
Skrevet

Går i minus jeg også. Har regnet på det og før jeg fikk bil måtte jeg ha 10k hver mnd for at jeg skulle leve uten å vende på kronen. Nå har leien økt og jeg har kjøpt bil, så da må jeg ha 2-3k ekstra. Jobber ved siden av så det har aldri vært noe problem. 

Anonymkode: a0eab...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...