AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Hvilket av Norges departementer ville du ha fjernet om du kunne? Her er Norges departementer + statsministers kontor Arbeids- og sosialdepartementet Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Finansdepartementet Forsvarsdepartementet Helse- og omsorgsdepartementet Justis- og beredskapsdepartementet Klima- og miljødepartementet Kommunal- og moderniseringsdepartementet Kulturdepartementet Kunnskapsdepartementet Landbruks- og matdepartementet Nærings- og fiskeridepartementet Olje- og energidepartementet Samferdselsdepartementet Utenriksdepartementet Statsministerens kontor Anonymkode: bf0d0...c72
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 (endret) Kulturdepartementet ville jeg definitvt lagt ned. Det som evt. blir igjen over tid, som f.eks pressestøtten, ville blitt næringsdepartementet sin jobb. Barne-, likestillings-, og inkluderingsdepartementet ville jeg også lagt ned. Barnevernet ville blitt flyttet til et annet departement, enten Justisdepartementet eller Arbeids- og sosialdepartementet. Jeg ville delt opp Justis- og beredskapsdepartementet slik at Justisdepartementet ble sittende igjen med ansvaret for domstolene, mens Innenriksdepartementet ville blitt ansvarlig for å håndheve loven. Kriminalomsorgen skulle Arbeids- og Sosialdepartementet fått ansvar for. Arbeids- og sosialdepartementet skulle byttet navn til Sosialdepartementet og fått ansvar for kriminalomsorg, og lettere sykisk helse (den typen som gjerne går hånd i hånd med arbeidsledighet også videre). Dessuten skulle NAV blitt reformert, blant annet ved at saksbehandler byttet navn til veilder, og vi skulle hatt som utgangspunkt at ingen er late og at de aller, aller fleste ønsker å bidra positivt, og at de fleste bare trenger en dytt og en håndsrekning. Så jeg ville fått ett departement mindre enn i dag. Endret 16. mars 2017 av Herr Heftig Innlegget er redigert for faktafeil.
fuglekvitter__ Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket av Norges departementer ville du ha fjernet om du kunne? Her er Norges departementer + statsministers kontor Arbeids- og sosialdepartementet Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Finansdepartementet Forsvarsdepartementet Helse- og omsorgsdepartementet Justis- og beredskapsdepartementet Klima- og miljødepartementet Kommunal- og moderniseringsdepartementet Kulturdepartementet Kunnskapsdepartementet Landbruks- og matdepartementet Nærings- og fiskeridepartementet Olje- og energidepartementet Samferdselsdepartementet Utenriksdepartementet Statsministerens kontor Anonymkode: bf0d0...c72 Jeg tror ikke jeg ville fjernet noen, men nr 2 og nr 7 i listen burde gjøres om. Endret 16. mars 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 Olje- og energidepartementet kunne godt ligge under Nærings- og fiskeridepartementet. Anonymkode: 42956...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 På 15.3.2017 den 15.03, Herr Heftig skrev: Visste dere at Norge i 2017 skal bruke 300 millioner på noe som heter Institutt for bunad og folkedrakt? Er du sikker på det? De har fire heltidsstillinger og to deltids som til sammen blir 100%. Anonymkode: ccda7...14d
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. mars 2017 #6 Skrevet 16. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? De har fire heltidsstillinger og to deltids som til sammen blir 100%. Anonymkode: ccda7...14d Jeg er ikke helt sikker, nei. Men dette er noe jeg leste for litt siden. Intill jeg kan finne en kilde, kan dere gå utifra at jeg tar feil.
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? De har fire heltidsstillinger og to deltids som til sammen blir 100%. Anonymkode: ccda7...14d Jeg fant ikke kilden min (mistenker at det kan ha vært Wikipedia), og det virker urimelig at bevilgning skal være noe høyere enn 30 millioner. Dette får bli et av de pinligere innslagene tabbekvota mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå