Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare så det er sagt, JEG HAR IKKE PEILING! 

Jeg vet ikke hva man velger når det gjelder huslån. 

Hva anbefaler dere, ulemper og fordeler? 

Anonymkode: 3ffcd...718

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husbanklån kan ikke refinansieres til et nytt husbanklån. Men det kan refinansieres til en annen bank. Grunnlån til nybygd bolig fra Huskbanken krever 20% egenkapital. Jeg vet ikke hvordan startlån fungerer.

Husbanklån har lavere rente enn andre banklån. Man får også 8 års avdragsfrihet i begynnelsen av låneperioden i Husbanken. Dette klare fordeler med husbanklån.

Anonymkode: 45d15...255

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) 

Flere?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er sagt, JEG HAR IKKE PEILING! 

Jeg vet ikke hva man velger når det gjelder huslån. 

Hva anbefaler dere, ulemper og fordeler? 

Husbanken låner ut penger til kommunene. Kommunene låner pengene videre til økonomisk vanskeligstilte eller funksjonshemmede. Renten er litt gunstigere enn bankrenten. 

Får du lån i bank og kan betjene banklån så er det der du henvender deg. 

Anonymkode: 55a78...d43

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husbanklån kan ikke refinansieres til et nytt husbanklån. Men det kan refinansieres til en annen bank. Grunnlån til nybygd bolig fra Huskbanken krever 20% egenkapital. Jeg vet ikke hvordan startlån fungerer.

Husbanklån har lavere rente enn andre banklån. Man får også 8 års avdragsfrihet i begynnelsen av låneperioden i Husbanken. Dette klare fordeler med husbanklån.

Anonymkode: 45d15...255

Hva kan regnes som egenkapital? Kan feks egen arbeidsinnsats i huset bli regnet som det hvis man bygger nytt?

Anonymkode: 50e1f...0e4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan regnes som egenkapital? Kan feks egen arbeidsinnsats i huset bli regnet som det hvis man bygger nytt?

Anonymkode: 50e1f...0e4

Gå inn og les på reglene så slipper folk å bruke tid på noe du fint kan lese deg opp på. 

Anonymkode: 55a78...d43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...