Gjest karianneS Skrevet 14. desember 2004 #1 Del Skrevet 14. desember 2004 Er han kanskje litt lav for alderen? Trodde de fleste begynte med vanlig seng når barna var 3 år, senest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 14. desember 2004 #2 Del Skrevet 14. desember 2004 Det er ikke noe galt i å bruke sprinkelseng, så lenge ungen ikke er for lang. Broren min brukte det til han var fem år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #3 Del Skrevet 15. desember 2004 Er han kanskje litt lav for alderen? Trodde de fleste begynte med vanlig seng når barna var 3 år, senest.De fleste bytter til vanlig seng når barnet begynner å klatre ut av sprinkelsengen. Men så lenge barnet holder seg rolig, bruker nattbleier enda og ikke må ha muligheten til å gå på do om natten, kan barnet fint ligge i sprinkelseng så lenge den er stor nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru. Berg Skrevet 15. desember 2004 #4 Del Skrevet 15. desember 2004 Datteren min på 4,5 år ligger fortsatt i sprinkelseng hun. Har spurt henne flere ganger om hun ikke vil ha en ny seng, men det vil hun ikke, og hun klatrer heller ikke ut av den. Hun ligger stille og rolig og venter på at vi skal komme å hente henne, så hun storkoser seg virkelig i sprinkelsengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 15. desember 2004 #5 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg skulle nesten ønske min brukte sprinkelsenga si enda. Han er helt umulig å få lagt om dagen :oops: Opp og ned av sengen,inn og ut av rommet, på do X antall ganger. Det virker som han trivdes bedre i sprinkelsenga ,men han er alt for stor for den. Dessuten vil han ikke sove i den heller nå når han har fått "stor gutt-seng"..... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svanhild Skrevet 15. desember 2004 #6 Del Skrevet 15. desember 2004 Ja, slik har vi det også.... så i tillegg til sprinkelsengen savner jeg faktisk nattbleiene også... med de to tingene var det mye roligere her på kveldene :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tobarnsmamma Skrevet 15. desember 2004 #7 Del Skrevet 15. desember 2004 Vi har beholdt både sprinkelsengen og nattbleiene (selv om han nok kan være tørr) på 4 åringen vår. Har en liten jente på 6 måneder også, og jeg orker rett og slett ikke å styre med avvenning og opp-og-gå-turer for eldstemann om kvelden/natten enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 17. desember 2004 #8 Del Skrevet 17. desember 2004 Så lenge sprinkelsenga er stor nok e det vel ike noe problem. Sønnen vår (3) fikk stor seng (halve vår gamle med litt modifikasjoner) da han var 1 år og 9 mnd., men det var mest fordi vi skulle ha et barn til, og vi ikke gadd kjøpe en sprinkeseng til. Han er veldig flink både til å legge seg og til å være rolig om natten, tiiser når han legger seg og ca i 5 tiden, men han klarer det alene så han vekker ikke oss når han går på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #9 Del Skrevet 19. desember 2004 har det noe å si? så lenge sengen passer så ligger barnet godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #10 Del Skrevet 19. desember 2004 sprinkelseng er for babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #11 Del Skrevet 19. desember 2004 Sprinkelseng er for babyer. Og for alle andre som trives bedre der enn i en diger seng. Så lenge ungen kan strekke seg helt ut ser jeg ikke noe galt i å bruke sprinkelseng så lenge ungen har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 19. desember 2004 #12 Del Skrevet 19. desember 2004 Så lenge mor og far trives med å ha barnet der, og så lenge barnet trives der og ikke er for lang - hvordan i alle verden kan en sprinkelseng være ett problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #13 Del Skrevet 19. desember 2004 Sprinkelsengen er vel ikke noen aldersgrense på. Når ungen er for stor så merkes det jo! Det bør jo være plass til h*n, samt at når h*n skal på do så må h*n komme seg dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #14 Del Skrevet 20. desember 2004 sprinkelseng er for babyer.Tullprat. Det er ingen aldersgrense på bruk av sprinkelseng. Så lenge ungen fortsatt er bleiebarn og bruker nattbleie, så kan barnet fint ligge i sprinkelsengen så lenge det er plass i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #15 Del Skrevet 20. desember 2004 Sprinkelsengene ja de savner jeg. Har nå to barn på 4 1/2 og en på 3. Vi byttet ut sprinkelsengene da barna begynte å klatre ut av dem. Den ene var 2 og den andre 1 1/2. Det er ingen aldersbegrensning som mange her har sagt før, men når barne klatrer ut bør de byttes ut med større seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 20. desember 2004 #16 Del Skrevet 20. desember 2004 Ser ingenting galt med å bruke spinkelseng, sålenge de er veldig hjelpsomme og praktiske. Noen babyer/barn er jo som kjent ganske rastløse, og det skal lite til for dem å klatre ut av en vanlig seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #17 Del Skrevet 21. desember 2004 Ser ingenting galt med å bruke spinkelseng, sålenge de er veldig hjelpsomme og praktiske. Noen babyer/barn er jo som kjent ganske rastløse, og det skal lite til for dem å klatre ut av en vanlig seng. Ja. Men jeg trodde bare at nesten alle barn var for store når de er rundt 3 år gamle. Men kanskje det er mer normalt enn jeg trodde, å kanskje bruke sprinkelseng til de er 4 år, kanskje 5 år?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 21. desember 2004 #18 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har en jente på tre år og 4 mnd. Hun sover fortsatt i sprinkelseng, men hun kommer til å få stor seng rett på nyåret da hun begynner å få dårlig plass nå. Det går greit på lengden, men hun har jo så mange "dyr" oppi der at det er stappfullt. Hun klatrer ikke ut uten at det står en stol ved siden av, og selv om den står der klatrer hun ikke ut før mamma eller pappa kommer og holder hånda Bleier bruker hun fortsatt også, forøvrig, så ingen fare med det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amona Skrevet 21. desember 2004 #19 Del Skrevet 21. desember 2004 Ja. Men jeg trodde bare at nesten alle barn var for store når de er rundt 3 år gamle. Men kanskje det er mer normalt enn jeg trodde, å kanskje bruke sprinkelseng til de er 4 år, kanskje 5 år??Tror nok heller det er det faktum at mange barn begynner å klatre ut av sprinkelsengen som gjør at man velger å skifte til en annen seng, mer enn at sprinkelsengen er for liten. Hun klatrer ikke ut uten at det står en stol ved siden av, og selv om den står der klatrer hun ikke ut før mamma eller pappa kommer og holder hånda Bleier bruker hun fortsatt også, forøvrig, så ingen fare med det heller.Dett er jo bare et bevis på at sprinkelsengen for mange gjør at barnet finner en ekstra ro i den, når de ikke klatrer ut før forledrene henter dem. Og så lenge barnet bruker bleier og strengt tatt ikke trenger å komme ut av sengen, så er det heller ingen grunn til å skifte ut sprinkelsengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 21. desember 2004 #20 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvor det var jeg leste om enkelte sprinkelsenger som hadde mulighet til å ta vekk noen av sprinklene på den ene langsiden (i fotenden), slik at barna hadde mulighet til å komme seg ut av senga på en tryggere måte enn å klatre over... Husker ikke, men jeg synes det virker ganske genialt da. Ofte synes jo barn det er "tryggere" med en liten sprinkelseng, enn en stor "voksenseng", så når barnet alikevell får muligheten til å gå på do ved behov, så synes jeg det er helt supert. Man må vel gjøre slik som barnet (og foreldrene) synes er best - uavhengig av alder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå