Gå til innhold

Begynne å trene igjen (og miste noen ekstra kilo) etter fødsel - hvordan gjør det best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fikk barn for 6 uker siden og skal nå begynne å trene igjen. Jeg trente aktivt før jeg ble gravid, og gleder meg til å starte på'n igjen. Jeg sykler mye, og drar på treningssenteret 3 ganger i uken og trener intervall (mest sykkel) og styrke (fri vekter).

Jeg har gått ned alle mamma kg, men skal ned 7-9 kg til. Tidligere har jeg ført matdagbok (vektklubb.no), men syntes det er så stressende. Jeg vet ikke om jeg skal kaste meg inn på det igjen, eller bare spise rett og se hvordan det går? Vet at kostholdet har 70 % å si.

Anonymkode: 1feb3...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

93% av all statistikk er fri fantasi. 

Gjør det som fungerer for deg. 

Skrevet

Dette tror jeg du greier fint! Høres ut som om du har et godt utgangspunkt fra før. Arbeidet ligger jo mye i kostholdet som du selv sier. Man kan gå ned i vekt uten å telle kalorier, men hvis du ønsker full kontroll så er jo disse appene ganske ok. Du kan jo prøve å spise sunt, men litt mindre? Men husk å få i deg nok hvis du ammer. Kanskje noen øvelser for bekkenbunnen er bra etter fødselen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...