Gå til innhold

Klage når andre har det mye verre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg leste denne artikkelen isted: http://anonhq.com/spine-tingling-photos-reveal-life-like-legal-bangladeshi-brothel-read-httpwww-trueactivist-comspine-tingling-photos-reveal-life-like-legal-bangladeshi-brothel/

Det handler om prostituerte i Bangladesh. Dette får meg bare til å tenke på at det er så mange i verden som har det så ufattelig fælt. Tenker og på Syria og alle flyktningene. Det setter sånn ting i perspektiv, at jeg får dårlig samvittighet for å klage på noenting som helst. At jeg burde være glad for å hus, mat, vann og at det er helt sykt at jeg har skulket på skolen så mye som jeg har gjort, når så mange barn ikke får muligheten en gang... Føler meg bare så egoistisk.

Har noen samme tanker som meg??

Endret av Erterblomsten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egne problemer oppleves som oftest størst fordi de er nettopp ens egne. At det stort sett alltid er noen som har det verre enn en selv, betyr ikke at man ikke blir påvirket av de problemene man har. Perspektiv er greit å ha, men at noen har større problemer betyr ikke at andres problemer ikke teller.

Ellers er mennesket flink til å finne problemer. Hvis man ikke har basale utfordringer, finner man noe annet å bekymre seg over, godt illustrert av uttrykket «first world problem».

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jo stort sett, alltid være noen som har det verre. Men man må få lov til å klage, men selvfølgelig fint hvis vi tenker oss om. Så vi ikke klager på hver minste ting. Og vi sammenligner oss, med de vi har nærmest, venner og omgangskrets. I det daglige sammenligner du deg ikke med prostituerte fra Bangladesh.

Anonymkode: fb22f...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ting er selvsagt unødvendige å klage om. Men tenker at det er hvor mye og lenge man klager som er viktigst. Greit å få ut ting innimellom, men om det er hele tiden er det usjarmerende. Noen ganger burde man også tenke over om det faktisk hjelper å klage- hva man vil oppnå med det. Klaging er negativ energi som kan slite ut andre mennesker. Mange vil helst slippe å høre det.

Å være takknemlig for det man har er en positiv egenskap som gjør at man er lettere i stand til å sette pris på egen situasjon å unngå den fellen der man alltid må ha mye og mer for å tilfredsstille hullet i sjelen

Anonymkode: 73714...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ofte sånn. Og heldigvis for det! Men jeg tenker samtidig at måten enn har levd på gjør at enn har opplevd  "vanskelighetene" på en annen måte enn de som har levd i krig og elendighet (f.eks). Vi vet ikke hva som er verre enn det verste vi har opplevd, så vi kan ikke sette oss inn i en situasjon som vi ikke har opplevd og det er er jo sånne ting som lærer oss å sette pris på ting.

Nå ble dette rotete og kanskje litt uforståelig, men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener.

Anonymkode: f3c73...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Det er pga. klaging i århundrer at vi har skapt et samfunn som er mye bedre enn de fleste. Det dummeste vi kan gjøre nå er å sette oss ned på laubærene mens det vi har glir ut gjennom fingrene våre fordi alle har så dårlig samvittighet for at vi har et godt samfunn.

Anonymkode: 00acd...6b4

• Liker 2
Skrevet

Det vil alltid, uansett, noen som har det verre. Selv om vi har det relativt godt her i Norge, betyr ikke det at man ikke har lov til å føle på misnøye en gang i blant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...