AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Skriver dette i fare for å virke sutrete og sjalu, men det er vel kanskje det jeg er. Er samboer med en mann med 4 søsken. De to brødrene hans med samboere bor ikke her, så de har jeg kun kontakt med over telefon. De to søstrene hans bor på samme sted og i nabokommunen (10 og 20 min kjøring til dem.) Da jeg ble sammen med samboeren min var søstrene uvenner. De snakket ikke sammen og omgikk ikke hverandre. I dåpen til mitt tantebarn kom ikke ene søsteren/tanten bl.a. Så jeg har blitt kjent med hver av søstrene og deres familie, og jeg og samboer har tilbragt en del tid sammen med dem. Hver for seg. For et års tid siden skværet søstrene opp for barnas skyld, og det er jo veldig bra. Jeg så fram til at vi kunne tilbringe tid sammen alle familier med barna. Slik har det altså ikke blitt. Hadde kanskje for høye forventninger, men fra å være sammen med dem mye, har det blitt til nesten ingenting. Søstrene er ofte sammen. Hver helg (hvis hun ene ikke jobber), om ettermiddagene osv. Altså, jeg og samboer er sammen med dem også, men ikke hver helg. Jeg får ikke spørsmål om å være med en gang. Sitter ikke passiv å venter på invitasjon, men det blir alltid med snakket om å finne på noe. I helgen som var ba jeg begge søstre med familie på middag. Hun ene kunne ikke komme, da kunne plutselig ikke hun andre heller. På søndag var de på trilletur med barna, jeg fikk melding om at jeg måtte ta med babyen og komme. Da vi først kom dit gikk det et kvarter, og da skulle de hjem. Så fikk jeg en snap senere fra hun yngste søsteren om at hun var hjemme til eldste søster og spiste kake. Og i dag la yngste ut på facebook at hun, søsteren og vår felles svigerinne (som er hjemme på besøk) var ute å spiste lunsj. Nå kjenner jeg at tårene presser på. Føler meg utestengt. Hadde jeg visst at de skulle spise lunsj så hadde jeg spurt om å få være med, men det er vanskelig å spørre om noe man ikke vet skal foregå. Som sagt så sitter jeg ikke passivt og venter på invitasjon, men jeg kjenner ikke så mange her da jeg flyttet til samboers hjemsted. Det går for det meste i kolleger og barselgruppe utenom svigerfamilien. Det er ikke det at de vil ta igjen det tapte heller. Jeg burde kanskje gjort en større innsats selv, men... Synes hele greia er så lei. Vi er ikke unge heller, men voksne mennesker på 30+. Anonymkode: 0ee15...e13
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Jeg har ingen brødre, og da altså ingen svigerinner, men jeg har to søstre og vet hvor nært forhold mellom søstre kan være. At de to søstrene finner på ting sammen er ikke så rart, men lunsj med inngift svigerinne uten å invitere deg høres rart ut i mine øyne. Godt mulig det er bare en forglemmelse... Du får bare fortsette å invitere de, og heller være flink å sende melding med spørsmål om å finne på noe sammen. Skjønner at du føler deg litt utestengt, men som sagt så kan søstre være veldig nære. Klem til deg Anonymkode: f1817...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Takk for svar. Forstår det med forholdet dem i mellom, men SÅ nære er de ikke. De baksnakker hverandre til meg og samboer og foreldrene deres. Så man kan jo spørre seg hvorfor jeg vil tilbringe tid med dem også, men jeg har ikke så mange og de er greie å omgås med. Jeg trives i deres selskap. Både hver for seg og med dem sammen. Jeg var bra nok da de var uvenner, men nå som de kan være i samme rom igjen blir jeg "overflødig". Det føles sånn i allfall. Anonymkode: 0ee15...e13 1
exictence Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Det er vel ganske naturlig at søstrene føler noe spesielt sammen som de har med samme oppdragelse og oppvekst. Tror jeg hadde bare vært veldig glad for at de i det hele tatt ville være sammen med meg litt.
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 Har ikke TS egne venner istedet for å henge seg på svigerinnene som viser tydelig at de egentlig ikke er så himla begeistret for henne?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Nei, jeg har ikke så mange jeg kjenner her. Var mye sammen med svigerinnene hver for seg før, og jeg var bra nok da. Det er i det siste de ikke har invitert meg med. Vi er sammen hele familien noen ganger, men jeg synes det hadde vært trivelig at bare vi damene gjorde noe sammen. Som sagt, både jeg og de sier at vi må gjøre noe en dag, men det blir alltid med snakket. Anonymkode: 0ee15...e13 2
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke så mange jeg kjenner her. Var mye sammen med svigerinnene hver for seg før, og jeg var bra nok da. Det er i det siste de ikke har invitert meg med. Vi er sammen hele familien noen ganger, men jeg synes det hadde vært trivelig at bare vi damene gjorde noe sammen. Som sagt, både jeg og de sier at vi må gjøre noe en dag, men det blir alltid med snakket. Anonymkode: 0ee15...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå