Gå til innhold

Arbeidsgiver har rotet bort D-delen i sykmelding - hva er "fristen" for å sende sykmelding til NAV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sykmeldt en stund nå, og en eller to dager av forrige ukes sykmelding overskred arbeidsgiverperioden. Sykmeldingen skal dermed også til NAV. Dessverre har arbeidsgiver rotet bort D-delen, slik at jeg ikke får sendt inn sykmeldingen med det første. Hvor raskt må man sende inn sykmeldingen til NAV? Er sykmeldt denne uken også og sykmeldingen blir trolig forlenget på fredag da jeg har legetime. Jeg kan vel ikke sende inn de nye sykmeldingene uten den eldste (altså den som arbeidsgiver har forlagt)?

Er relativt ung og har aldri vært sykmeldt før, så er helt grønn på dette området. 

Anonymkode: 03ff7...c54

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjefen er et skikkelig vimsehode, dessverre. Jeg tror jeg synes situasjonen er flauere enn det han synes (om han i det hele tatt føler på det). Var innom legekontoret i går og forklarte situasjonen. Sekretæren printet ut en kopi, men legen var ikke tilgjengelig for signering da. Men så godt å vite, da ordner det seg på fredag. Takk for svar :)

Anonymkode: 03ff7...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...