Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fulltid i en butikk med svært få ansatte. I vinter sluttet min hyggelige kollega og ble erstattet av ei som kom inn og trodde at hun var sjef. Hun tok over absolutt alt. Nå har det begynt å vise seg at hun har dårlige dager hver eneste dag. Jeg får helt sinnsykt mange drittkommentarer på arbeidet mitt og andre trivielle ting, men aldri når sjefen er der. Dessuten snakker hun ikke til meg med mindre hun skal kjefte. Har prøvd å ta det opp med han, men ville ikke at han skulle videreformidle det fordi det da bare vil bli 10 ganger verre når vi er alene. Jeg vil fortsatt ikke at sjefen skal få det til å fremstå som at jeg er en sladrehank. Det eneste jeg vil er å bytte jobb, men jeg holder ikke ut å vente et par måneder til. Er det noen som vet om det mulig å sykemelde seg en periode pga tilstandene på jobb? 

Anonymkode: adf23...b7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar opptak på kommentarene og viser til sjefen. Eneste måte å håndtere sånn drit på. Ei jeg kjenner gjorde dette da den sure kollegaen blånektet for å snakke ned min venninne. Det ble brått slutt da hun ble "tatt på fersken" med lydopptak.

Lykke til!

Anonymkode: b1ad2...e65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen er fullt klar over at dette foregår, men enten må han si noe (da kommer hun til å bli verre etter min mening), eller så må han la det gå, og da skjer det ingen endring. Jeg kan si fra selv, men jeg vil helst bare ut av hele situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør si noe jeg! Hev deg over det og fortell henne hvordan du opplever det :) Blir det ikke bedre så kan du bytte jobb etterhvert, men da har du iallefall prøvd! Om det hadde vært meg tror jeg at jeg ville spilt på "hva jeg synes/føler" når personer snakker slik til meg. Da anklager du henne ikke direkte, men sier at "det du sier til meg opplever jeg som sårende og unødvedning".

Anonymkode: ab7e0...035

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Få sjefen til å ha medarbeidersamtaler og ta det opp der. Da bør han ta det opp med vedkommende. Vedvarer det kan det resulterte i advarsel. Men, kjipt å måtte jobbe med en du har "angitt", for problemer forsvinner vel ikke av seg selv. Forhåpentligvis ser sjefen verdien i deg, og vil stå opp for deg :)

Anonymkode: d7d09...9bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil møte sure folk på alle arbeidssteder. Du var der før henne, og jeg syns du skal la sjefen snakke med henne! Det hjelper ikke å si opp jobben og få en ny, du må rett å slett stå opp for deg selv! Hun har ingen rett til å overkjøre deg, kjefte på deg eller komme med sure kommentarer!

Anonymkode: 40cbe...0cb

• Liker 1
Skrevet

Har hun ikke 3-6 mnd prøvetid?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å være så tafatt? Ærlig talt, noen behandler deg dårlig på jobb og din løsning er å slutte og finne en ny jobb! Og du vil ikke at sjefen skal ta det opp med henne?? Ikke la noen kjøre over deg på denne måten! Skaff deg noen baller og få kollegaen din til å oppføre seg.

Anonymkode: 8a451...ef2

• Liker 3
Skrevet

Du har jobbet der lengst neste gang hun river av seg snur du deg rundt og forteller ho det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, herremann skrev:

Har hun ikke 3-6 mnd prøvetid?

Jo, men hun blir vel ikke sagt opp bare fordi jeg sier fra. Mot sjefen er hun kjeeempeblid.

Skrevet

Ta å spill inn litt av det ho sier mot deg. Deretter tar du en samtale med daglig leder hvor du legger frem historien din og bevisene. Evt si at om ho gis permanent ansettelse etter endt prøvetid så leverer du din oppsigelse.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å være så tafatt? Ærlig talt, noen behandler deg dårlig på jobb og din løsning er å slutte og finne en ny jobb! Og du vil ikke at sjefen skal ta det opp med henne?? Ikke la noen kjøre over deg på denne måten! Skaff deg noen baller og få kollegaen din til å oppføre seg.

Anonymkode: 8a451...ef2

Er ikke ts en dame?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...