AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 Hei, Jeg skal ut med noen venninner på lørdag for å spise Tapas på Delicatessen Prøver å holde meg til en sunnere livsstil i disse dager, og lurer på om dere har noen gode råd til meg angående hva jeg burde velge som er gode valg eller droppe fra Tapasmenyen ? Vil gjerne ta et glass vin også - noe å anbefale som et godt valg ? Rød, hvit eller sprudlende ? Er ikke så god på dette da jeg akkurat har begynt å leve sunnere så alle gode råd tas godt imot ! Har prøvd å søke litt men ifølge nett er alt usunt og tapas er en versting. Anonymkode: b6ae5...613
Pringle Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Alt er usunt i store mengder, og folk elsker å skremme hverandre. Redde mennesker er gode kunder. Spis så mye forskjellig du kan (og tapas er perfekt for dette) av det du har lyst på, ikke spis deg stappmett, kos deg med maten, og ikke bekymre deg om du spiser "sunt nok". 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Enig med Pringle. Dessuten kan du enkelt holde kaloriinntaket under kontroll hvis du ikke overspiser. Gå en lang søndagstur og spis det du har lyst til på lørdag. Hva angår vin - spør servitøren. Anonymkode: 90f7a...c18
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig med Pringle. Dessuten kan du enkelt holde kaloriinntaket under kontroll hvis du ikke overspiser. Gå en lang søndagstur og spis det du har lyst til på lørdag. Hva angår vin - spør servitøren. Anonymkode: 90f7a...c18 Takk for svar : ) Ja har lagt opp en treningsøkt på dagen før jeg skal ut bare for å få litt aktivitet inn ! Angående vin tenkte jeg egentlig på hvilken som var av den sunnere varianten TS Anonymkode: b6ae5...613
Pringle Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående vin tenkte jeg egentlig på hvilken som var av den sunnere varianten TS Anonymkode: b6ae5...613 Velg det du har lyst på, velg noe som passer til maten du skal spise. Ta ett eller to glass, ikke hele flaska. Vin er ikke sunt eller usunt. Ingen vin er mer eller mindre sunn. Det blir som å spørre hvilken farge som er finest. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Spør etter en tørr vin som passer til maten. Tørr betyr mindre sukker. Hvis du liker det da... Hvis du ender opp med å "kose" deg med noe du ikke liker så er det jo ikke gøy. Ellers ville jeg holdt brødet til et minimum, altså ikke mumse på foccacia. Men ellers er tapas som regel masse sunn mat. Djevelegg, kjøttboller, kyllinglår, skinke, scampi, ost, oliven, grønnsaker. Anonymkode: 5800a...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør etter en tørr vin som passer til maten. Tørr betyr mindre sukker. Hvis du liker det da... Hvis du ender opp med å "kose" deg med noe du ikke liker så er det jo ikke gøy. Ellers ville jeg holdt brødet til et minimum, altså ikke mumse på foccacia. Men ellers er tapas som regel masse sunn mat. Djevelegg, kjøttboller, kyllinglår, skinke, scampi, ost, oliven, grønnsaker. Anonymkode: 5800a...7d0 Hmm det visste jeg faktisk ikke at tørr = mindre sukker : ) Syns hvitvin er veldig kos så da tror jeg at jeg skal prøve meg for en god tørr hvitvin! TS Anonymkode: b6ae5...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå