AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Da har sørlendingen fra Kristiansand bestemt seg for å flytte til bodø å studere på UiN Trenger tips om feks hvilke steder i nærheten det er billig å bo (både leie og eie), transportmuligheter, turområder, hva jeg bør oppleve osv. Ønsker å bo nærme skolen, men kan godt gå i en halvtimes tid for å komme meg dit. Usikker på om jeg trenger bil? Har bil nå, men selger den om jeg ikke trenger den Anonymkode: 01034...f8e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Skal du være student i Bodø, bør du finne deg bolig i området Mørkved, Støver, Hunstad evt. Nedre Hunstad. Det er rundt 20-30 minutter å gå fra Nedre Hunstad/Alstad til Nord Universitet. Velger du dette området, trenger du ikke bil. Bodø er forøvrig en god sykkelby! Det går forholdsvis bra med busser mellom sentrum og Mørkved morgen og ettermiddag, betydelig færre avganger på kveld/helg. Samskipnaden har boliger på Flatvold, i bydelen Rønvik. Det går busser direkte til Mørkved forbi Flatvold morgen og ettermiddag, ellers må du via sentrum. Jeg vil påstå at Bodø har landets beste turområder. Fra universitetet er det max 10 minutter til du er midt i lysløypa/turløyper, og vi har et 20-talls fjellturer som kan tas innen en halv times kjøring fra byen. For ikke å glemme verdens beste dykkemuligheter og godt padlemiljø! Anonymkode: 0b636...ecc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du være student i Bodø, bør du finne deg bolig i området Mørkved, Støver, Hunstad evt. Nedre Hunstad. Det er rundt 20-30 minutter å gå fra Nedre Hunstad/Alstad til Nord Universitet. Velger du dette området, trenger du ikke bil. Bodø er forøvrig en god sykkelby! Det går forholdsvis bra med busser mellom sentrum og Mørkved morgen og ettermiddag, betydelig færre avganger på kveld/helg. Samskipnaden har boliger på Flatvold, i bydelen Rønvik. Det går busser direkte til Mørkved forbi Flatvold morgen og ettermiddag, ellers må du via sentrum. Jeg vil påstå at Bodø har landets beste turområder. Fra universitetet er det max 10 minutter til du er midt i lysløypa/turløyper, og vi har et 20-talls fjellturer som kan tas innen en halv times kjøring fra byen. For ikke å glemme verdens beste dykkemuligheter og godt padlemiljø! Anonymkode: 0b636...ecc Tusen takk for utfyllende svar og gode tips 😊 Hvor langt er det fra politihøyskolen til Nord Universitet? Og hvor ligger det ifht de stedene du nevnte? Skal senere idag kikke litt på Finn og Google Maps på stedene du nevnte 😊 TS Anonymkode: 01034...f8e
missdior Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for utfyllende svar og gode tips 😊 Hvor langt er det fra politihøyskolen til Nord Universitet? Og hvor ligger det ifht de stedene du nevnte? Skal senere idag kikke litt på Finn og Google Maps på stedene du nevnte 😊 TS Anonymkode: 01034...f8e Politihøgskolen ligger omtrent 100 meter fra universitetet
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 13 minutter siden, missdior skrev: Politihøgskolen ligger omtrent 100 meter fra universitetet Konge :D Anonymkode: 01034...f8e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Universitetet og PHS ligger begge på Mørkved. Støver og Hunstad er 10-15 minutters spasertur fra universitetet. Dette er ca 8 km fra Bodø sentrum. Skal du bo i smørøyet for studenter, med en god del studentboliger i området, så er det Mørkved-området som er stedet. Men Bodø sentrum er helt greitt, det også! Anonymkode: 0b636...ecc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Universitetet og PHS ligger begge på Mørkved. Støver og Hunstad er 10-15 minutters spasertur fra universitetet. Dette er ca 8 km fra Bodø sentrum. Skal du bo i smørøyet for studenter, med en god del studentboliger i området, så er det Mørkved-området som er stedet. Men Bodø sentrum er helt greitt, det også! Anonymkode: 0b636...ecc Spiller ikke så stor rolle hvor jeg bor, bare jeg kan gå til skolen/eller buss. Er det noen steder som er mer kjent for å være dyrt å bo ifh til andre? Er ikke opptatt av å bo fint å flott, men helt ok standard er bra TS Anonymkode: 01034...f8e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Prismessig er Bodø nokså dyr å bo i, likevel billigere enn de større studentbyene. Du får sjekke på finn. Det finnes også studentboliger å leie gjennom samskipnaden, så her må du bare være på. http://studentinord.no/bolig-bodo Regner med du har lest deg opp her? Ser at hybler eller rom i bofellesskap koster rundt 5000 kr/mnd. på finn. Anonymkode: 0b636...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå