mamamilia Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei! Vi tenker på å flytte ut av Oslo sentrum nå som barna begynner å nærme seg skolealder. Vi har vært på noen visninger i Nordstrandområdet, og har fått et godt inntrykk av området rundt sloreåsen skibakke. Jeg ser nå at Sloreåsen ligger i bydel Søndre Nordstrand, og at "toppen" regnes som en del av Holmlia. Jeg har ikke så bra inntrykk av Holmlia-området med tanke på gjengvirksomhet, narkotika og harde ungdomsmiljø. Dette er INNTRYKK. Er det noen som har noen fakta til meg? Gjerne også litt om skolene i området. Spesielt Hallagerbakken og Ljan. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Hei! Jeg bor på Holmlia, ikke så veldig langt unna sloreåsen. Akkurat denne siden av Holmlia er ikke så påvirket av det du nevner, og sloreåsen er vel strengt tatt ganske "norskt". Det gjelder også for områder som hallagerbakken, gamlelinja etc. Lite bråk og typisk norsk rekkehusmiljø. Hallagerbakken skole anses for å være en veldig god skole. Problemene med Holmlia oppstår mest rundt senteret og bortover der..dog tror jeg at Holmlia ungdomsskole kan være litt mer utsatt mtp dårlig ungdomsmiljø. Ellers er Holmlia utrolig koselig, aktivt miljø med mange ildsjeler. Anonymkode: bdebf...0ae
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Apropos Ljan skole har jeg hørt negative tilbakemeldinger på. Anonymkode: bdebf...0ae
mamamilia Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2017 Takk for svar. Jeg tror jeg må ta en spasertur i området en dag, så jeg kan få litt "følelse" av stedet...
mamamilia Skrevet 22. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2017 Bare for å få utvide horisonten litt: Er det noen som vet noe om Bjerke bydel? Jeg kjenner ingen som bor der, og aner virkelig ikke noe om hvordan det er for barn å vokse opp der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå