Gå til innhold

Dagmamma og priser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke 6000 kr i måneden veldig lite når man er dagmamma 8 timer 5 dager i uken? 

Det er jo helt vilt lite. Og jeg tenker at de som syns det er dyrt, aldri villet vært dagmamma for den summen selv. 

Anonymkode: 66e0e...f32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har jo flere barn av gangen. Da er det overkommelig. Jeg jobbet en periode som "dagmamma" hvor foreldrene ønsket at jeg kom hjem til dem og tok meg av deres barn alene - det er noe helt annet. Da fikk jeg rundt 150 kr/t, men det har jo ikke alle (eller de fleste) mulighet til.

Anonymkode: 8b519...fc2

AnonymBruker
Skrevet

Kontantstøtte + prisen for full barnehageplass er vel normalt å ta som dagmamma nå. Så passer man gjerne flere enn 1 barn. Men rike blir de vel ikke akkurat, nei. 

Anonymkode: 294dd...c3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er sykt lite. Men det som man kan gjøre hvis man er dagmamma for tre-fire barn og får foreldre som unner deg en fornuftig lønn, er å ta kontantstøtten pluss barnehagemakspris. (Ca 3000kr) Da ender man opp på en lønn man kan skatte av, og vil da være en mer seriøs aktør enn de som jobber svart. Man vil også ha rettigheter som selvstendig næringsdrivende, og foreldrene kan få skattelette for barnepass.

Anonymkode: f15cb...b49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

8500 er vanlig, eventuelt 9000 når kontantstøtten økes. 

Anonymkode: 5a2dc...aac

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke være lov egentlig ? Det er jo en timelønn på 37 kr. 

Jeg ville betalt mer om jeg skulle hatt dagmamma til mine iallefall! 

Anonymkode: 66e0e...f32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...