AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Denne tråden under er skrevet av meg tidligere.. Skal prøve og holde dette ryddig.. Jeg hadde garantert eggløsning 7-9 februar. Meget positive tester disse dagene. Hadde sex 7 og 8 februar. Den 15 februar tok jeg en graviditetstest som var negativ. Dagen etter begynte jeg og få litt symptomer. Ømme bryst og murringer. Den 18 februar skulle jeg hatt mensen. Fikk på ettermiddagen lett spotting. 20 februar tok jeg en graviditetstest igjen siden jeg ikke fikk mer enn spottinger. Den ble svak positiv. 22 februar begynte det å komme friskt blod. Som mens , men mindre blod og ingen smerter. 27 februar dro jeg til legen for å måle HCG. Fikk svar 1 mars at HCG lå på 31. Hele denne perioden tester jeg fortsatt positiv på graviditetstester. Legekontoret ville kun gå utifra min siste mens som da ville tilsi at jeg var 6 uker på vei. Selv om jeg ga beskjed om eggløsningsdato. Lege mener derfor at jeg har hatt en SA. Klarte ikke helt å slå meg til ro med dette siden jeg fortsatt har symptomer. Tok derfor en ny graviditetstest i går kveld som ble enda sterkere positiv enn de tidligere. Kan jeg rett og slett bare være veldig tidlig i graviditeten ? Eller hva tror dere med erfaring ? Jeg blir helt koko ! Etter dette : Testene er nå så knall positive som det går ann. Jeg har gått fra 1-2 uker til 2-3 uker på CB uke, å dette ETTER jeg sluttet å blø. I går var jeg på privat ultralyd (innvendig) . Gynekologen kjente først , på magen og innvendig samtidig. Hun sa at det kjentes ut som at jeg var gravid. Da hun tok ultralyd sa hun : her var det tomt , å det må det ha vært en stund. Jeg ba henne sjekke for svangerskap utenfor livmor , noe hun gjorde og utelukket. Da jeg spurte hvorfor min HCG tydeligvis stiger og symptomene mine blir sterkere , sa hun at hun måtte google HCG. Dette gjorde hun ikke , da vi snakket om andre ting etter undersøkelsen. Nå er jeg , om mulig , enda mer forvirra.. Er det slik at det aldri var noen graviditet ? Hvorfor stiger HCG , hvorfor blir ikke testene mindre positive eller negative.. Anonymkode: a7d6a...493
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden under er skrevet av meg tidligere.. Skal prøve og holde dette ryddig.. Jeg hadde garantert eggløsning 7-9 februar. Meget positive tester disse dagene. Hadde sex 7 og 8 februar. Den 15 februar tok jeg en graviditetstest som var negativ. Dagen etter begynte jeg og få litt symptomer. Ømme bryst og murringer. Den 18 februar skulle jeg hatt mensen. Fikk på ettermiddagen lett spotting. 20 februar tok jeg en graviditetstest igjen siden jeg ikke fikk mer enn spottinger. Den ble svak positiv. 22 februar begynte det å komme friskt blod. Som mens , men mindre blod og ingen smerter. 27 februar dro jeg til legen for å måle HCG. Fikk svar 1 mars at HCG lå på 31. Hele denne perioden tester jeg fortsatt positiv på graviditetstester. Legekontoret ville kun gå utifra min siste mens som da ville tilsi at jeg var 6 uker på vei. Selv om jeg ga beskjed om eggløsningsdato. Lege mener derfor at jeg har hatt en SA. Klarte ikke helt å slå meg til ro med dette siden jeg fortsatt har symptomer. Tok derfor en ny graviditetstest i går kveld som ble enda sterkere positiv enn de tidligere. Kan jeg rett og slett bare være veldig tidlig i graviditeten ? Eller hva tror dere med erfaring ? Jeg blir helt koko ! Etter dette : Testene er nå så knall positive som det går ann. Jeg har gått fra 1-2 uker til 2-3 uker på CB uke, å dette ETTER jeg sluttet å blø. I går var jeg på privat ultralyd (innvendig) . Gynekologen kjente først , på magen og innvendig samtidig. Hun sa at det kjentes ut som at jeg var gravid. Da hun tok ultralyd sa hun : her var det tomt , å det må det ha vært en stund. Jeg ba henne sjekke for svangerskap utenfor livmor , noe hun gjorde og utelukket. Da jeg spurte hvorfor min HCG tydeligvis stiger og symptomene mine blir sterkere , sa hun at hun måtte google HCG. Dette gjorde hun ikke , da vi snakket om andre ting etter undersøkelsen. Nå er jeg , om mulig , enda mer forvirra.. Er det slik at det aldri var noen graviditet ? Hvorfor stiger HCG , hvorfor blir ikke testene mindre positive eller negative.. Anonymkode: a7d6a...493 Dette syntes jeg hørtes veldig forvirrende ut! Og stakkar deg mn ser du hadde el mellom 7-9 februar, og ventet mensen den 18 feb.. Altså 9-11 dager etter el. Du har litt kort lutefase. Mn når det er snakk om hvorfor graviditetstestene er positive og de ikke finner noen ting, det synes jeg høres helt rart ut!! Hva sa gynekologen om dette? Det burde hun ta veldig seriøst og jeg synes det er veldig rart at hun sendte deg hjem uten å ta flere undersøkelser.. Er du heeelt sikker på at denne gynekologen kan jobben sin å at det ikke er noe spire i magen din?? Hmmm... Alternativ 2 er jo at du har hatt en spontanabort mn da burde du ha blødd mye mer pluss at testene hadde blitt svakere.. Nei dette skjønner jeg ikke Ikke for å skremme deg, mn er hvisse kreft typer som gir utslag på hcg.. Mn er rart at det sånn tilfeldivis skal gi utslag akkurat nå og ikke for litt siden da testen var negativ.. Huff.. Mn hadde jeg vært deg så hadde jeg krevd en skikkelig utredning på hva som er grunnen til dette for å faktisk utelukke kreft. Anonymkode: 6b1c7...2e7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Jesus, finn en gynekolog som vet hva hcg er i det minste. For en dust! Be om hcg måling med 2-3 dagers mellomrom om det ikke ble gjort. Jeg lurer på dette: kan du har blitt gravid en god del senere enn du trodde tilfeldigvis og aldri hatt en abort? Der du er gravid, men ikke er langt nok til at en kan se fosteret/hjertelyden? (før uke 6) Hvis jeg var deg, hadde jeg ventet 2 uker og tatt en privat UL. Hvis CB viser 2-3, blir det 4-5 uker. Hvis det er noe der bør en se hjerteslag om noen uker. Anonymkode: 1f9fc...f23
Gjest AquaFina Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 (endret) Da jeg var gravid med min lille , fikk jeg beskjed om at det var tomt på ul , saken var at jeg var mye kortere enn det de mente ,jeg tok jevnlig hcg blod prøve annenhver dag i 1 uke ca , ( stress ja det var det ) men jeg fikk ihvertfall svar og hcg steg som den skulle ( du må altså ta flere hcg blodprøver for å sjekke at hcg stiger ) det holder ikke bare med en . De regnet meg med ca 3 ukers forskjell ( noe jeg viste , men gyn nektet for at det var feil ) noe det var . Masse lykke til Ps leser også nå at du har blødd friskt blod kan jo være at det da har stoppet opp feks . Endret 15. mars 2017 av AquaFina
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 Hei igjen ! TS her. Jeg vet at vi ikke hadde sex etter 8 februar før testene blei positive. Det kan så klart ha stoppet opp da jeg begynte og blø , men det er nå 3 uker siden.. Testene og symptomene har bare blitt forsterket etter dette. Det er dette jeg ikke klarer forstå.. Har googlet kreft og hcg , men tror ikke det er tilfellet her , da testen var negativ 5 dager før den blei positiv . Prøver å bare slappe av , ta en dag om gangen .. Vente på neste mens.. Men det føles feil.. Anonymkode: a7d6a...493
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Man trenger ikke å blø mye ved en spontanabort, og HCG kan faktisk stige i flere uker etterpå. Det jeg synes er rart, er at gyn sa det kjentes ut som om du var gravid. Er du før uke 5, så er det helt normalt at UL ikke viser noe som helst. Det kan også være MA/BO. Gå til legen din og krev nye HCGmålinger, med 2-3 dagers mellomrom, og be om ny UL. Anonymkode: 21186...0b1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei igjen ! TS her. Jeg vet at vi ikke hadde sex etter 8 februar før testene blei positive. Det kan så klart ha stoppet opp da jeg begynte og blø , men det er nå 3 uker siden.. Testene og symptomene har bare blitt forsterket etter dette. Det er dette jeg ikke klarer forstå.. Har googlet kreft og hcg , men tror ikke det er tilfellet her , da testen var negativ 5 dager før den blei positiv . Prøver å bare slappe av , ta en dag om gangen .. Vente på neste mens.. Men det føles feil.. Anonymkode: a7d6a...493 Syns ikke du skal bare vente. Når en har abortert og fosteret er ute av kroppen, stiger ikke hcg. Den synker. Og symptomene forsvinner ganske umiddelbart. Så dette virker rart. Ville snakket med fastlegen og tatt 2 hcg prøver med noen dagers mellomrom. Anonymkode: 1f9fc...f23
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Ved en SA slutter kroppen å produsere hcg ganske raskt. Du vil derfor få svakere og svakere tester. Ved en MA vil kroppen fremdeles tro den er gravid, og fortsetter derfor å produsere hcg. Greit å vite forskjellen. Anonymkode: c77f8...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå