AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg er lesbisk. Når man er homofil så må man egentlig komme ut hele livet, fordi med mindre mann er en jente som ser skikkelig butch ut kommer alle til å tro du er hetero. Det er forsåvidt greit, jeg går ikke rundt med skilt som henger fra nakken hvor det står "I'm GAY!", hvis det kommer opp så tar jeg det da. Men alle har jo en periode hvor man virkelig "kom ut av skapet", og da mener jeg til de nærmeste. Jeg kom ut til mine nærmeste venner som spurt eom de kunne si det til andre (og det fikk de lov til) og jeg kom ut til foreldrene mine. Jeg skjuler ikke noe. Jeg like pro-gay innlegg på Facebook, jeg deler lenker, jeg går på Pride osv. Men jeg sa det aldri til HELE familien. Jeg sa det til dama til broren min veldig tidlig... og jeg hadde en periode der alle visste at The L Word var favoritt serien min, men jeg sa det aldri søskene mine. Jeg antok at min bror ikk vite fra kjæresten sin. Ville du sagt det til din partner hvis de hadde et søsken som kom ut av skapet? Tror dere fettre og kusiner har fått det med seg? Det er ikke sånn at alle MÅ vite noe, men noen ganger lurer jeg på hva reaksjonen vil være når jeg får meg kjæreste. Jeg har være "ute" lenge, men jeg har ikke hatt noe seriøst forhold. Det hadde vært jævlig kleint hvis alle bare "HÆÆÆÆ??? Det er jo en JENTE!" Anonymkode: a2cd1...fae
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Har en kusine som jeg ikke viste var lesbisk før hun satte seg som i forhold med en jente på facebook. Det ble ikke noe "HÆÆÆÆ??? Det er jo en JENTE!". De av oss som ikke viste det var mer "Åja hun er sammen med en jente. Så hyggelig at hun har fått seg kjæreste". Slik var det i vår familie i allefall Anonymkode: 4221c...dbf 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Hyggelig. Jeg tror ikke noen kommer til å hate meg, tror ikke vi har noen religiøse mennesker i familien. Jeg bare vil ikke at det skal være rar stemning fordi det er noe de ikke "forventet". Anonymkode: a2cd1...fae
domimik Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Ville kanskje ha sagt det selv til søsken. Trenger ikke sette seg ned og ta Alvorsprat, men nevn det casual i forbifarten bare for å være sikker på at de har hørt det fra deg også. Jeg hadde jo stussa om søsteren min hadde blitt sammen med en jente uten å ha gitt et lite signal først. Ikke fordi det er rart eller unormalt, men fordi vi er så nære at jeg ville følt at hun hadde gått aktivt inn for å skjule det for meg. Og det synes jeg hadde vært leit. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 Jeg tenker at en del av normaliseringen av homofili er at man skal slippe å "komme ut av skapet", være veldig synlig i miljøet og generelt måtte forklare seg til alle og enhver. Jeg forstår at det fortsatt er en vei å gå til man har kommet helt dit. Norge er likevel ganske aksepterende i forhold til mange andre land. Det er noen mennesker som har hatske meninger, og slik vil det alltid være. Det verste er jo om noen av disse er en del av ens egen familie, og det håper jeg ikke gjelder for deg. Når jeg hører om noen i familien, venner eller bekjente som har fått seg kjæreste av likt kjønn uten å ha vært åpen om dette tidligere tenker jeg bare at det er koselig. Jeg har blant annet en kusine som fikk seg en kvinnelig kjæreste for kort tid siden. Moren min, som jeg fikk vite det av (så familie snakker vel sammen om slikt), poengterte veldig at det var en kvinnelig kjæreste. Hun er åpen og aksepterende til homofili, så det var vel bare for å tydeliggjøre. I tillegg var kusinen min på dette tidspunktet litt usikker på hvordan det ville bli møtt. Anonymkode: 9441d...28f 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har en fetter som er homofil. Hadde ikke peiling eller noe mistanke om det før moren min sa det. Alle tanter og søskenbarn fikk vite det fra hverandre over tid og tilfeldig.Var absolutt ingen big deal det,selv om han aldri har vært en som virket som var typisk homofil.( altså noen trenger jo egentlig aldri å komme ut av skapet,for de har aldri vært der🙂) Jeg velger å tro at de fleste sikkert vet og hvis ikke så blir sikkert ingen særlig sjokkert. Vi lever jo i 2017😊👭 Anonymkode: f7ffd...543 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Hei hei, er bi og passe butch av meg. Jeg blåser i å "komme ut" før jeg evt treffer en kvinnelig parter. Da kommer jeg til å bare begynne å date, tror jeg. Synes ikke det er kjempeviktig at alle skal få vite om min legning, men jeg er ikke sånn veldig nær familien da. Anonymkode: 15caf...c72 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har egentlig aldri kommet ut den eller den andre veien, men har datet menn og kvinner om hverandre og egentlig tenkt at det har de fleste fått med seg. Når jeg leste innlegget ditt begynte jeg å tenke litt på egne relasjoner... I vår familie prater vi ikke om kjærlighetsforhold og de eneste som blir introdusert til familien er skikkelig seriøse forhold, sånn godt over året, gjerne to+. Når jeg tenker meg om så har jeg egentlig aldri tatt med en jente siden ingen forhold har kommet dit... Jeg tror søren ikke mamma vet at jeg også har hatt jentekjærester. Og jeg er 35 😂 Anonymkode: 40d22...71c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 Jeg kom ut av skapet som aromatisk, og etter det har livet vært en nedtur. Etter jeg skjønte at livet mitt avviket fra normalen har jeg fått stor forståelse for andre legninger, som din. Jeg er meg selv 100% og da tilegner de andre meg tusenvis av ikke-eksisterende mangler og feil. Slik sett er dere mye mer velllykket enn meg. Jeg har 6 venner gjennom livet som er homofile og jeg har bare visst det ut i fra oppførselen og samtalemner. Det er en god måte å komme ut på tror jeg, siden de bare var seg selv. Herlige folk alle sammen. Anonymkode: 225c2...9d7 2
Meadow Skrevet 14. mars 2017 #10 Skrevet 14. mars 2017 Det er vel ikke nødvendig lenger å komme ut av "no' skap", gjøre noe big deal av det for andre sin skyld. Jeg har trua på at samfunnet har kommet dit i 2017. Virker ihvertfall som at å "komme ut" handler mest om å ta hensyn til andre. Gjør i såfall det som passer for deg! Hvis for eksempel en venninne av meg hadde fått seg jentekjæreste uten at jeg visste at hun var bi, hadde jeg bare syntes det var fint, og bra for henne! 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 Jeg har et nært forhold til mine foreldre og søsken, og hadde kanskje blitt litt lei meg om jeg fikk vite at broren min var homofil via andre. Likedan syntes jeg det hadde vært litt leit/rart om jeg fikk høre andre ting som at søsteren min var gravid/skulle skilles/hadde fått ny jobb - men dette er meg og min familie, vi snakkes mange ganger i uka og har full åpenhet om det meste. Anonymkode: 2587f...834
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et nært forhold til mine foreldre og søsken, og hadde kanskje blitt litt lei meg om jeg fikk vite at broren min var homofil via andre. Likedan syntes jeg det hadde vært litt leit/rart om jeg fikk høre andre ting som at søsteren min var gravid/skulle skilles/hadde fått ny jobb - men dette er meg og min familie, vi snakkes mange ganger i uka og har full åpenhet om det meste. Anonymkode: 2587f...834 Det er klart, familier er forskjellig. Her prates det omtrent aldri, og for meg så er min legning veldig privat, samtidig som at det ikke sånn himla big deal å være skeiv heller. Forstår om man skal få barn feks, det er jo en fantastisk ting. Men at man er skeiv er vel ikke så utrolig interessant eller viktig å vite. Anonymkode: 15caf...c72
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #13 Skrevet 15. mars 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er klart, familier er forskjellig. Her prates det omtrent aldri, og for meg så er min legning veldig privat, samtidig som at det ikke sånn himla big deal å være skeiv heller. Forstår om man skal få barn feks, det er jo en fantastisk ting. Men at man er skeiv er vel ikke så utrolig interessant eller viktig å vite. Anonymkode: 15caf...c72 Jeg er ikke enig i den siste setningen - men snakker ut fra hvilket forhold jeg har til mine søsken. Vi snakker som sagt om alt på godt og vondt, selv om enkelte ting har avtatt med alderen, feks sexlivet Da vi var yngre og single var det nemlig et hett tema søndagene, alle mine søsken er sånn og vi forteller hverandre det meste. Forøvrig er det heller ikke hos oss noen big deal om noen er skeiv eller ei. Forøvrig så tror jeg om noen av oss hadde vært skeiv hadde nesten resten visst det før en selv gjorde det... Anonymkode: 2587f...834
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #14 Skrevet 15. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forøvrig så tror jeg om noen av oss hadde vært skeiv hadde nesten resten visst det før en selv gjorde det... Ja, det er ofte sånn. desto mindre stor sak er det. Synes nå jeg da. Å få vite at noen er skeiv er lite stor nyhet som at noen sier de er hetero. Jeg synes ikke det er såååååå interessant. Anonymkode: 15caf...c72
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #15 Skrevet 15. mars 2017 Jeg er ganske sikker på at fetteren min er homofil og at nærmeste familie og venner vet det. Det er overhode ikke noe rar stemning at han ikke har sagt det til alle. So what tenker jeg egentlig Anonymkode: 8b19f...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå