Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så masse feite kvinnfolk på bygda? Seff er det i byene og, men der er det også masse veltrente. På bygda, ser man så og si bare store lår :P hvorfor? Er det en viss sannhet i stereotypien om at kvinner fra bygda får barn i svært ung alder og stort sett går hjemme med disse?

Anonymkode: b897c...ee3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kilde?

Anonymkode: fe03c...e92

AnonymBruker
Skrevet

Større avstander, kjører mer bil. Får høyere terskel for å gå til nærbutikken kontra å kjøre. Kjedsomhet. Mye fokus på mat og ekte bondekost, spesielt i Hallingdal, Hardanger og Telemark. 

Anonymkode: 6a6f4...820

AnonymBruker
Skrevet

ser like mange feite menn på bygda, men ja har inntrykk av at fedmen er større i distriktene enn i storbyene...

Anonymkode: c574f...42e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lav inntekt, lite utdanning, dermed lite fokus på helse. Det er faktisk slik at "fattige" er feitere. 

Anonymkode: 12388...dcb

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så masse feite kvinnfolk på bygda? Seff er det i byene og, men der er det også masse veltrente. På bygda, ser man så og si bare store lår :P hvorfor? Er det en viss sannhet i stereotypien om at kvinner fra bygda får barn i svært ung alder og stort sett går hjemme med disse?

Har du kilder som underbygger?

Bor på bygda nå, men har ellers bodd i by.

Mitt inntrykk er at det prosentvis er temmelig likt.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk hjemme med barn i flere år, og var fortsatt tynn som en flis, hva har barn med dette å gjøre? 

Anonymkode: a2e26...ecf

Skrevet

Ja, sånn er det nok.

Skrevet

Jentene på bygda er vandt til å arbeide, ikke mye jenter som er tynne som fliser duger til bortsett fra blogging osv. Trener seg heller ikke fordervet å er helt opphengt i dette kropspresset som ødelegger jenter i byer

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Jentene på bygda er vandt til å arbeide, ikke mye jenter som er tynne som fliser duger til bortsett fra blogging osv. Trener seg heller ikke fordervet å er helt opphengt i dette kropspresset som ødelegger jenter i byer

Vet ikke om du troller her. Men den overvekten jeg ser på bygda er ikke et resultat av hardt arbeid annet enn ved å bære en ekstra bollepose/potetgullpose fra butikken og til bilen. Det er snakk om fedme, ikke normalvektige kvinner som er kraftigere enn 45 kg pga. muskelmasse de har fått gjennom å vaske gulv. 

Personlig har jeg vært vitne  til det samme, mange flere er større på bygda enn i byen. Jeg tror det henger sammen med utdanning, at man kjører bil, at det ikke er like mye press rundt det å holde seg tynn, lite fokus på trening og mye kos forbundet med usunn mat.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Fashionistaen skrev:

Vet ikke om du troller her. Men den overvekten jeg ser på bygda er ikke et resultat av hardt arbeid annet enn ved å bære en ekstra bollepose/potetgullpose fra butikken og til bilen. Det er snakk om fedme, ikke normalvektige kvinner som er kraftigere enn 45 kg pga. muskelmasse de har fått gjennom å vaske gulv. 

Personlig har jeg vært vitne  til det samme, mange flere er større på bygda enn i byen. Jeg tror det henger sammen med utdanning, at man kjører bil, at det ikke er like mye press rundt det å holde seg tynn, lite fokus på trening og mye kos forbundet med usunn mat.

På bygda her jeg bor ser jeg hvertfall ikke så mye overvektige mennesker. Uansett er det bedre å være overvektig enn alt det kroppspresset i og rundt byer som gjør at enkelte jenter blir blir ødelagt. 

hva anser du som bygda? 5 km fra Oslo eller andre byer?

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

På bygda her jeg bor ser jeg hvertfall ikke så mye overvektige mennesker. Uansett er det bedre å være overvektig enn alt det kroppspresset i og rundt byer som gjør at enkelte jenter blir blir ødelagt. 

hva anser du som bygda? 5 km fra Oslo eller andre byer?

Hvorfor er det bedre? Pest eller kolera? Ingen av delene er bra. Overvekt øker sannsynligheten for å type 2 diabetes, hjertesykdom+slag,kreft osv. Vil si at dette er ganske ødeleggende for de som rammes. 

Hjemstedet mitt ca. 1 time utenfor Oslo, tettsteder i Telemark, Buskerud osv. har jeg observert dette. Hva som er mange er et relativt mål. Vil også tro at hva du ser på som stor, også forskyver seg dersom gjennomsnittsvekten på et sted øker. Altså jeg vil jo bli sett på som relativt rask til å løpe, hvis konkurransen er mellom meg og en gjeng på krykker som har skadet beinet. Og relativt treg hvis jeg konkurrerer med Usain Bolt, for å komme med et banalt eksempel. Det jeg derimot har observert, er at det er relativt flere overvektige på disse stedene kontra Oslo. Dette blir også belyst i artikkelen som ble postet tidligere i tråden:https://www.nrk.no/norge/mer-overvekt-pa-bygda-enn-i-byen-1.7998866 

AnonymBruker
Skrevet

Bor på bygda, Vestlandet. Svært få overvektige. Veldig få får barn tidlig. Vet om...5 frå 2000-2017?

Anonymkode: f3f0c...ef8

• Liker 1
Skrevet

Er vell kvinneunderskudd på bygda så vidt jeg har forstått, så konkurransen er vell deretter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...