Gå til innhold

24.august-bruder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,nå er det bare 26 dager igjen!!!!!! :o :D

Hvordan går det med forberedelsene?

Vi har det meste under kontroll nå.Det vi mangler er:

-Hente sambo sin bunad (han skal leie)

-Kjøpe sko og strømper til sønnen vår

-Bestille brudebuketten

-Bestemme oss for den endelige kakelista og hvem som skal bake hva

-Kjøpe mascara(Kanebo 38 )

-Kjøpe inn filmer til bror min,som skal være dagens fotograf

-Pynte blomsterpottene

-Få tak i et fiskegarn(skal henge det bak hovedbordet og pynte med eføy mm)

Det er mamma som etter eget ønske ordner med selve festen,og hun mangler:

-Betille koldtbordet

-Kjøpe inn brus og kaffe

-Få tak i potteroser og eføy

Så vi ligger godt an,slipper å stresse de siste ukene før bryllupet.

22.august skal vi ha samtale med presten.Ser fram til det. Det er visst selveste sognepresten som skal vie oss.Kjenner han ikke,men han skal være veldig koselig.

Hvordan ligger dere andre an? Har dere mye igjen å forberede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Vennen!!!

Fikk meldingen din her om dagn,har nettopp kommet hjem fra handletur i sverige! Mamma bor jo der,så vi var på ferie i nesten 3 uker....gosh hvor skjønt sier jeg bare! Sparte 4000 kr på å handle slør,tiara,smykker,sko til meg og gubben.... Det er helt sykt hvor mye billigere det er i sverige!

Uansett, Har litt smått igjen:

Brus og kaffi må vi kjøpe inn

Vin,konjakk og baileys kjøpes i sverie av mamma og Tanta mi.

Leie dresser til gubben og ungene.

Undertøy til meg

Ringene må hentes (pusset og gravert)

Og så må jeg få sydd ut kjolen,de fikser det i brudesalongen :sjarmor:

Ble litt mye god mat i ferien gitt...hehehe

Men jeg skal ringe deg en av dagene vennen! Må jo få pratet skikkelig bryllupsprat!

Kjempeglad id eg! Gooooood klem til deg og dine! Ja forresten nå går Remy! Stolt mor :briller:

Herreguuuuuuuud jeg gleder meg sånn til å si ja til min tilkommende mann! Får hwlt sommerfugler i magen jeg az!

Skrevet

ÅÅÅÅ,Villemo vennen! Som jeg har savnet deg!!!

Jeg visste jo at du skulle til Sverige og besøke mamma´n din,men jeg innbilte meg det bare var i ei uke....

Så da begynte jeg å lure vet du,når jeg ikke hørte noe fra deg.Ble rent bekymra. :(

Men heldigvis er alt i skjønneste orden! :D

Gleder meg til å se kjolen din med tilbehør,og ikke minst med deg oppi kjolen da.. :D Du kommer til å bli VAKKER!

Ja tenk det,om 4 uker er vi FRU!!!! JIIIPPPIIII!!!!!

Gjest Jamila
Skrevet

Slenger meg på her jeg, selv om vår dag er 23. august!

Det som mangler for oss er

-skrive ut bordkort

:briller: -lage bordplan

-skrive ut "hvem er hvem"

-hente kjolen fra siste tilpasning

-kanskje bytte undertøy

Weee! Gleder meg så jeg blir helt skjelven! Heldigvis drar jeg på en ukes ferie i morgen så jeg får slappet skikkelig av før den store dagen. :briller:

Skrevet

Hei Prinsessen :)

Klart du kan bli med her du også,selv om bryllupet ditt står dagen før.

Wow,du mangler jammen ikke mye nå!

Hvor skal dere ha bryllupet,og hvor mange blir dere?

Vi skal vies på Varhaug og ha festen i Egersund.

Vi blir 36stk.Akkurat passe,synes vi. :)

Gjest Jamila
Skrevet

Vi blir ca 45, er så klart noen som ikke har gitt endelig svar. Kun nærmeste familie den dagen, og vielsen og festen blir på Tretten i Gudbrandsdalen! Er deilig at vi ikke er flere den dagen, gleder meg til å ha tid til å nyte og å snakke med alle gjestene. Der er vi helt enige!

To helger etter, 7. september, skal vi ha vennefest med 75 inviterte her i Oslo :D

Skrevet

Hei dere!

Vi har også det meste på plass. Føler oss ganske rolige :-) Skal ha samtale med presten mandag i neste uke. Det blir spennende :-) Da gjennstår det bare å trykke kirkeprogram, møte med toastmaster og resten kan ikke gjøres før samme uke som bryllupet er...ja, det er bare 25 dager igjen...Og i dag er det akkurat 28 dager til vi drar på bryllupsreise til Thailand. Gleder meg masse til det...for nå er jeg ferieklar!!!

24 august nærmer seg med stormskritt :-)

Skrevet

Hei Elma.

Flott dag dere har valgt å gifte dere på! :wink:

Å guri,skal dere til Thailand????? HELDIGGRISER!!!!!!

Vi har ikke råd til bryllupsreise vi,så vi får satse på en romantisk tur når vi feirer 1 års bryllupsdag. :)

Ser ut som vi har kontrollen på det meste alle sammen her.

Jeg trodde det skulle bli et stress uten like de siste ukene,men heldigvis slipper vi det.

Vi har fått masse hjelp av mamma´n min,så forberedelsene har gått unna som bare juling. :D

Lykke til med de siste forberedelsene da. :)

Skrevet

Hei Olympia :-)

Ja, det er faktisk deilig å kunne slappe av litt før bryllupet også. VI har vært flinke og strukturerte slik at vi har fått unna det meste til nå. regner med at det blir stress uansett den siste uken før...da er det jo mye som skjer, det kommer gjester og pynting av kaker osv...men det tror jeg bare blir gøy :-)

Ja, Thailand er feriemålet. Det tror jeg blir fantastisk :-)

Slapp av og nyt den siste tiden frem mot den store dagen...thihih :-)

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen....... sukk.........

Vi mangler:

*meny-kort

*undertøy til meg

*strømper til meg

*få utvidet skoene mine litt hos en skomaker

*kaffe/brus

*reinskrive bordkart

*skrive på bordkort

*skrive ferdig talen min

*få tilpasset kjolen min + klærne hans (mangler siste finnish der)

uff...ser det var mer enn jeg trodde.....

jaja, jeg skal vel få ordna det til på et vis.....

Fy f**n å jeg gleder meg, ja!!!!! :D

Gjest Jamila
Skrevet

Oj! Der minte du meg på noe, MarianneE, jeg har nemlig glemt strømper! Prøvde å få tak i det på lørdag, men det var faktisk ikke hvite strømper å oppdrive der jeg var innom!

Vet du hvor du skal ordne det? Prøvde Lindex, Cubus og et par av de andre kjedene, og der var det tomt...

Skrevet

Aner ikke, Prinsessen! Prøv alle butikker, et sted må det jo kunne gå ann og finne noen!!

Itillegg glemte jeg og få med dette:

*arrangere gave utpakking

*forberede gjestebok.....

Gubben jobber i Oslo, og jeg står igjen med alt alleina

Sukk..........

Skrevet

Hei MarianneE.

Der var du også ja. :) Det er visst en del av oss som gifter oss samme dag.Stilig da!

Synes ikke du har så fryktelig mye igjen,men det er klart - alt tar tid.

hvis vi bare tar oss sammen og prøver å få gjort det meste så fort som mulig,så kan vi slappe mer av den siste uka før dagen.

Men jeg er jo av typen som utsetter mange små detaljer,for "jeg har jo plenty av tid!" :roll::hoho:

Lykke til med de siste forberedelsene.

Håper vi kan fortsette på denne linken framover,og holde hverandre oppdatert fram mot den store dagen.

Skrevet

En dag nærmere DAGEN VÅR!!!!!!! :D :D :D

Synes det er koselig når vi kan sammenligne litt og holde oversikten for hverandre.

Fikk tlf fra toastmasteren vår i går, og han hadde ikke fått med seg at jeg skal holde tale! :(:( Enda jeg som har skrivd DEN fine talen (synes jeg da...) og faktisk gleda meg til og holde den.... :cry: :cry: :cry:

Ble enige om at jeg skal holde en noe utvidet "Takk-for-maten" tale, men.... det er ikke det samme..... :(

Men, det skal vel bli en årdnings tenker jeg!!

Huske alle dere: SNART ER VI GIFT!!!!!!!!!!!

Skrevet

Vi skal også gifte oss den 24. august, får litt panikk det kommer jo så fort. Syntes det ikke var lenge siden vi hadde 11 mnd. igjen, og nå er det mindre en 3,5 uker.

Det jeg mangler å ordne er:

Undertøy til meg (hveit hva jeg skal ha, skal kjøpe det når jeg tilpasser kjolen)

Tilpassing av kjole

Vin/øl/brus/kaffe

Ferdiggjøre bordkort (bare jentene sine igjen)

Brette servietter

Ordne pynting av kirke (håper at vi kan samordne med de andre)

Føler vel at det meste er i boks, men er veldig usikker på om alt er husket på. Vi skal nemlig ha det på lokaler hvor vi må ordne alt selv.

Jeg har også kommet dit at jeg er usikker på kjolevalget, har vært helt bestem i 10 mnd. men nå!!!!!! Har valgt en utypisk kjole av i dag, heller mere midten av nitti, med lange ermer, masse perler, og blonder. Men som jeg har skjønt er det vist typisk for mange, også de som har valgt moderne kjoler. Det var nå den kjole jeg ville ha, så det blir vel bra, og jeg vil iallefall skille meg ut.

Lykke til dere andre 24. august-bruder

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Til hun som har mor i sverige!!!

Det er billigere med Baileys på polet her hjemme enn i Sverige!

Skrevet

Hei Rallybrud.

Ja,dagen nærmer seg med stormskritt.Bare 24 dager igjen nå!!!! :o

Har ikke fått ordna noe denne uka.Var på Bryne og skulle kjøpe Kanebo mascara,men de hadde den ikke der.Så da får det vente til i skal til Sandnes og hente sambo sin bunad.

Har du bilde av kjolen din forresten?

Du kommer garantert til å bli kjempefin! Det er så mange like kjoler nå for tiden,og selv om de er utrolig flotte,så er det kjekt med noen som velger litt annerledes.

Jeg skal jo som sagt ha bunad,og det gleder jeg meg faktisk veldig til(selv om jeg litt tidligere angra litt på det valget.)

Neste uke skal jeg bestille brudebuketten.Det er den jeg har som avatar her.

Lykke til videre,så "snakkes" vi igjen etterhvert. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det jenter?

Bare 15 dager igjen nå!!!!! :D :D :D

Begynner nervene å komme? Jeg tror de begynner å snike innpå meg altså :roll: Jeg er ikke nervøs for å gifte meg,men jeg er så redd vi skal glemme noe viktig. Selv om jeg mener vi har kontrollen på alt.

Tirsdag bestilte jeg brudebuketten,og nå har vi kjøpt sko til sønnen vår.

Kakelista er også klar,så nå er det bare et par småting som gjenstår.

Det har vært innmari kjekt å planlegge,men jeg tror nok det skal bli deilig når alt er over og vi endelig kan slappe av litt. :)

Skrevet

Jeg er iallefall kjempe nervøs. Det verste er egentlig alle som spør hvordan det går og om jeg har alt under kontroll. Jeg veit de gjør det bare for å være hyggelig, men det stresser meg opp når jeg får spørsmålet minst 6-8 ganger pr. dag. Har vel alt under kontroll, men er så redd for at noe skal gå galt. Eller at vi har glemt bort noe. Nå i ettertid hadde jeg nok kanskje ikke valgt å ha bryllupet på et sted vi må ordne alt selv. ( dette valget ble gjordt for å spare penger) Det er faktisk ganske mye arbeid, særlig siden jeg er en liten kontrollfreak. Vil helst gjøre alt selv, da veit jeg at det blir gjordt og også hvordan det blir. Nå har jeg deligert noe til min mor så det blir vel kanskje bedre nå. Gleder meg kjempe mye til dagen, men det skal vel egentlig bli godt når den er over. Da vil nok skuldrene mine slippe mye vekt. Skal i bryllup imorgen, så da får jeg følge nøye med, ta med positive og negative ting.

Skrevet

IIIIIIKKK!!! :o Bare 12 dager igjen nå!!!!!

Og nå begynner nervene å komme ja...

Men vi har alt under kontroll. Mangler kun å hente bunaden til sambo + kjøpe strømper til sønnen vår.Så må jeg ha mascara.Og that´s it,så vidt jeg vet! :D

Nå på lørdag får vi besøk av sambos forlover med kone, og min forlover med sambo.Synes det er greit at de to forloverne får treffe hverandre før bryllupet. Så da skal vi ha en kosekveld med pizza,snacks og hyggelig prat. Gleder meg! :)

Sånn ellers er det en litt trist dag.Pappa´n min hadde blitt 63 år i dag hvis han fortsatt hadde vært blant oss.Men dessverre døde han for 3 1/2mnd siden. :cry: Sa i dag tar vi en liten pasue fra bryllupsplanleggingen og sender våre tanker til pappa istedet.

Hvordan går det med dere andre da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...